Iz grdega račka v laboda. Ali pa vsaj iz podcenjevanega štirikolesnika do resnega tekmeca v segmentu športnih terencev. Tako nekako bi lahko ocenili življenjsko pot Kiinega sportaga. Sicer se še sami pri Kii niso mogli povsem zediniti, ali naj to ime izgovarjajo po francosko ali po angleško, in na koncu so prišli do salomonske odločitve – uporabljajo obe izgovarjavi, včasih celo v istem stavku. Kar kupcev seveda ne bo motilo, posebno zato ne, ker dobijo s tem avtomobilom veliko. Od zanesljivosti do sodobnih tehnologij, z novo, četrto generacijo pa še za odtenek več športnosti.

Nova kia sportage je to, kar kupci danes iščejo: oblikovno dovolj zanimiva, a ne preveč revolucionarna, enostavna za upravljanje, uporabna za vsak dan, zmogljiva in sočasno varčna ter polna najsodobnejših tehnologij. Zato ne preseneča dejstvo, da je to eden najbolje prodajanih njihovih avtomobilov, okoli katerega se pri Kii vrti veliko glav – na trgu je namreč že od leta 1993 in predstavlja kar 27 odstotkov vse Kiine prodaje v Evropi. Zdaj pa so s četrto generacijo nadgradili tisto, kar so začeli pri tretji generaciji. Na prvi pogled lahko zatrdimo, da jim je uspelo. Kupci bodo zelo cenili nekaj daljšo medosno razdaljo, ki je z 2,67 metra zrasla za tri centimetre, kar se pozna pri prostornejši notranjosti, s 4,48 mera pa je avtomobil tudi štiri centimetre daljši. S tem je nekaj večji tudi prtljažnik, ki je s 465 zrasel na 503 litre. In še nekje se prirastek centimetrov pozna pri litrih. Mnogi tega ne bi niti opazili – pri posodi za gorivo. Štiri litre več lahko uporabnik vozi s seboj kot pri predhodnem modelu, saj posoda za gorivo zdaj premore 62 litrov, kar ob dejstvu, da znajo biti njihovi motorji vseeno tudi varčni, pomeni še eno dodatno ugodnost za uporabnika.

Ko smo že ravno pri motorjih. Edina res prava novost pod motornim pokrovom je nov 1,6-litrski bencinski motor s turbopolnilnikom, ki zmore 177 konjev (130 kilovatov) in 265 Nm navora. Zamenjuje namreč dosedanjega klasičnega dvolitrskega, še naprej pa v ponudbi ostaja 1,6-litrski navadni bencinski motor s 132 KM (97 kW). Pri dizelski paleti motorjev se prav tako ni nič spremenilo, 1,7-litrski CRDi zmore še naprej 115 KM (84 kW), dvolitrski pa 136 KM (100 kW) ali 185 KM (136 kW).

Avtomobil je na voljo tako s sprednjim kot štirikolesnim pogonom, pri menjalnikih pa ostajajo klasični ročni in samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki je na voljo le v kombinaciji z močnejšim bencinskim motorjem. Kupci, ki bodo od novega sportaga želeli še nekaj več, se bodo lahko odločili za paket opreme GT line, ki je novost pri tem avtomobilu in ki ga z lepotnimi popravki in dodatki naredi še za malenkost agresivnejšega. Med drugim so avtomobilu z njim dodali dvojno izpušno cev, difuzor na dnu zadnjega dela vozila in še marsikaj.

Prenova se pozna tudi v notranjosti, saj so na novo uredili nekatere merilnike, dodali boljše materiale, armaturna plošča pa je zdaj logično razdeljena na dva dela. Zgornji del je namenjen merilnikom in gumbom za prikaz podatkov vozniku, vključno s 7- ali 8-palčnim zaslonom, spodnji pa je namenjen upravljanju z vozilom. Novi sportage bo pri nas na voljo konec februarja ali v začetku marca, cene trenutno še niso znane, gibale naj bi se v okviru cen konkurence, kot sta na primer hyundai tucson ali nissan qashqai.