Če ne bo izrednih vremenskih razmer z velikimi količinami snega, potem naj bi štirisedežnico Prevala zagnali do sredine prihodnjega meseca. Najzahtevnejša dela so končana. Trenutno delavci Kaskaderja napeljujejo signalni kabel, dela imajo za teden dni, zatem pa bodo strokovnjaki Pome vse skupaj povezali z računalnikom.
»Ko bo vse to opravljeno, bomo na sedežnici odstranili sedeže in pregledali prižme, s katerimi so sedeži pritrjeni na jeklenico. Zatem pa bodo vse skupaj pregledali strokovnjaki zavoda za gradbeništvo, in če ne bo pomanjkljivosti, bodo dali zeleno luč za obratovanje žičnice,« je dejal Slavko Svetlik, projektni vodja podjetja Kaskader, ki za družbo Dr. Duhovnik, ki je glavni izvajalec obnove, opravlja dela na Kaninu 2200 metrov visoko.
Dva metra snega in večmetrski zameti
Na našem edinem visokogorskem smučišču je trenutno več kot dva metra snega, na izpostavljenih legah pa so nekajmetrski zameti. Vendar pa izkušeni Kaskaderjevi delavci za zdaj še vedno dobivajo boj z naravo. »Nevarnost za plazove na Kaninu je majhna. Sneg je padal z vetrom, tako da so grebeni spihani, v zatišju pa je debela snežna odeja. Med sneženjem smo imeli na Kaninu dežurno službo, ki je s teptalnim strojem vzdrževala ozek vozni pas na delu smučišča, kjer je dovozna pot. Prav tako pa smo očistili pogonsko začetno postajo in obračalno postajo na Prevali, tako da ni nevarnosti, da bi jo sneg poškodoval,« je dodal Svetlik.
Da bi že letos pognali Prevalo, se zavzemajo tudi pri andorski družbi PGI Management. Pred dnevi so v občini Kluže v Italiji predstavnikom občine Bovec in vodstvu Promoturja, ki upravlja smučišča V Žlebeh, predstavili kratkoročne in dolgoročne načrte za ureditev čezmejnega smučišča, za uresničitev katerega bi morali vložiti okoli 40 milijonov evrov pretežno evropskega denarja. PGI Management ima na področju svetovanja in upravljanja smučarskih centrov po vsem svetu bogate izkušnje. »V centrih, ki jih upravljamo, bomo letos presegli obisk 2,3 milijona smučarjev. Pripravljeni smo se spopasti tudi s Kaninom in V Žlebeh,« je povedal Jesús Roca, projektni menedžer andorske družbe, ki je skupaj z direktorjem Joséjem Antoniem Carnicerjem predstavil predloge za obe strani Kanina.
Nujno je medsebojno sodelovanje
»Želimo si nadaljnjega dobrega sodelovanja med obema smučiščema, saj smo trdno prepričani, da je le s čezmejno povezanim smučiščem mogoče zadovoljiti obojestranske interese tako lastnikov kot smučarjev. Naši dosedanji napori so usmerjeni v ponovni zagon povezanega smučišča, saj so se z zaprtjem smučišča Kanin jasno pokazale posledice v dolini, ko sta v Bovcu zaprla vrata dva največja hotela, Bovec pa je postal v zimskem času mesto duhov,« pravi Valter Mlekuž, župan občine Bovec. Da je ključ uspeha v dolgoročnem sodelovanju, je prepričan tudi generalni direktor regionalne agencije Promotur Marco Tullio Petrangelo, ki dodaja: »Najti moramo tudi pravičen model za delitev prihodkov, ustvarjenih na obeh smučiščih. Zelo smo zainteresirani tudi za skupni nastop za pridobivanje evropskih sredstev za izvajanje čezmejnih projektov. Zavedamo se, da le čezmejno povezano in enotno smučišče pomeni neko celostno ponudbo in seveda maksimalni iztržek.«
Kljub temu da kaninsko smučišče letos še ne obratuje, pa so v Bovcu poskrbeli za tiste, ki bodo v Bovcu preživeli zimske počitnice. Pri LTO Bovec so pripravili ugodne smučarske aranžmaje na treh sosednjih smučiščih: V Žlebeh, Trbižu in Kranjski Gori. Ob brezplačnem prevozu je mogoče dobiti tudi smučarske vozovnice po ugodni ceni.