Predsednik republike Borut Pahor je minuli konec tedna nastopal v različnih vlogah. Najprej se je v informativnih oddajah predstavil kot šef države, ki se udeležuje münchenske varnostne konference in »kara« ruskega premierja Dmitrija Medvedjeva, vmes je na Ljubnem ob Savinji vihtel slovensko zastavo ter navijal za Majo Vtič in druge naše skakalke, za konec pa je glavno mesto zavzel še v zabavnem programu največje komercialne televizije v državi. Oddaja Na žaru, v kateri so znani gosti zbijali šale na Pahorjev račun, se je zavihtela na drugo mesto najbolje gledanih oddaj od leta 2000. Pred aktualnega predsednika države in vrhovnega poveljnika obrambnih sil se je leta 2010 uvrstil zgolj finale oddaje Slovenija ima talent.

Predstavnik Socialnih demokratov za odnose z javnostmi Denis Sarkić po oddaji ni skrival navdušenja. »Borut Pahor bo spet 'razturil' in leta 2017 bo zanimivo spremljati odstotke, ki bodo šli še višje od današnje gledanosti,« je na twitterju zapisal Sarkić. Nekateri naši sogovorniki so k temu dodali, da bo verjetno zanimivo spremljati tudi, kako bodo nekateri socialni demokrati v svojih prihodnjih nastopih Pahorja vse pogosteje omenjali.

Prvi predsedniški žar si je sicer ogledalo 64 odstotkov v nedeljo zvečer pred televizijskimi zasloni zbranih gledalcev (od 18. do 54. leta starosti), Pahor pa je v drugem krogu volitev leta 2012, ko je meril moči z Danilom Türkom, zbral dobrih 67 odstotkov glasov volilcev.

Zanaša se na večinski del volilnega telesa

»Zadnje čase je vse več tovrstnih piarovskih prijemov oziroma spinov, ki politične vsebine všečno in prepričljivo zapakirajo v zabavne oddaje in šove. Znano je namreč, da smo ljudje takrat mnogo manj na preži, da se nam lažje 'prodajajo' politične teme, saj jih v takšnih oddajah za razliko od dnevnopolitičnih, informativnih ali volilnih ne pričakujemo,« poudarja strokovnjak za strateške komunikacije Brane Gruban.

O tem, ali se Pahorju že nasmiha zmaga na predsedniških volitvah prihodnje leto, naš sogovornik ne želi soditi. »Je pa jasno, da predsednik države vse močneje polarizira javnost, saj lep krog zlasti intelektualnih elit in bolj izobraženih volilcev njegove poteze resno motijo, jezijo in jih ne le zavračajo, ampak celo prezirajo. To pa predsednika republike očitno ne moti, saj se zanaša na drugi, za zdaj večinski del splošnega volilnega telesa. Za tega pa so se priprave očitno že začele, še več, nikoli jih ni bilo niti konec, saj gre za razvpito ameriško prakso permanentne kampanje 24/7/365. Za zdaj kaže, da ga lahko premaga samo še večji populist, tega pa (še) ni na pomolu,« razmišlja Gruban, ki pa dodaja, da lahko zaostrene politične okoliščine vsak trenutek naplavijo na površje prav demagoge, populiste in zelo radikalne osebe.

»Predvsem je pomembno, da si fejst fant«

Dolgoletni Pahorjev tesni strankarski sodelavec in njegov naslednik na čelu SD Igor Lukšič predsednikovo obračanje na žaru ocenjuje kot zelo premišljeno potezo in dobro investicijo. Danes lahko v politiki, ki je tako zelo osovražena, preživi predvsem tisti, ki se gre politiko na nepolitičen način. »Tu pa je Pahor pravi mojster. Vse tiste, torej zlasti intelektualce, ki politiko dojemajo še na način, ki je bil v veljavi pred dvajsetimi leti, pa takšno Pahorjevo ravnanje zelo moti.«

Pahorja je po Lukšičevem prepričanju glede na slovensko politično kulturo težko premagati. »Predvsem je pomembno, da si fejst fant, da nisi sprožil nobenega konflikta in da si finančno čist, kar Pahor tudi je. Njemu se težko kaj očita, ker ne vem, če je kdaj za koga kaj naredil, in ne vem, če je kakšna stvar, ki jo je naročil in je ne bi sam plačal.«

Po Lukšičevem prepričanju imamo dva tipa politikov, ki jim ljudje nič ne zamerijo. Eden je Janez Janša, za katerega bi njegovi privrženci tudi v primeru, če bi ga dobili pri samem dejanju, rekli, da mu je bilo to podtaknjeno. Drugi pa je Borut Pahor, za katerega bi težko rekli, da je kaj naredil – morda je neki pečat pustil na arbitražnem dogovoru. »Če je Pahor že kaj naredil, je to naredil tako, da je bila stvar izrazito nesporna, kar pomeni, da bi jo lahko naredil tudi kdor koli drug.« Tako je bilo tudi glavno predsednikovo sporočilo nedeljskega žara povezovanje. »Ampak tisto, kar on ponuja, je nekonfliktna situacija. Povezava je politična stvar. Ljudi moraš povezovati tudi skozi konflikte,« ocenjuje Lukšič.