Seveda razlika obstaja. Glavna je, da v izložbah avtomobilskih salonov ne bomo uzrli omenjenih plakatov, vsaj takšnih s številkami ne. Avtomobili pač niso obleke in za polovico ceneje jih zagotovo ne bodo prodajali. No, še pred dnevi bi upal staviti, da avtomobila niti za 25 odstotkov, kaj šele 30, ne zniža nihče, zato me je šokirala informacija kolega, ki mu je znanec zaupal, da so mu pri ogledovanju hibridnega lepotca BMW i8 že po nekajminutnih vljudnostnih formalnostih ponudili prav tolikšen, 30-odstotni popust. A to je slej ko prej izjema.

Kljub temu pa ta izjema pokaže, kako dandanes priti do popusta pri nakupu avtomobila. S pogovorom, kramljanjem, barantanjem. Zaradi narave dela sem v različnih avtomobilskih salonih dokaj pogost gost tudi sam in v številnih situacijah me vse skupaj že na las spominja na nakupe precej manj vrednih reči v turističnih krajih severne Afrike ali Turčije. Tudi besednjak prodajalcev je vedno bolj podoben, saj je že mogoče zaslediti tudi tisto znano »samo za vas pa še ta in ta ugodnost«. Manjka le še, da bi prodajalec stekel za stranko na cesto in klonil pod njenimi zahtevami, pa bo slika popolna. A tako pač je, razumemo lahko ene in druge. Kdaj in zakaj je do tega sploh prišlo, pa je že druga tema, bolj kot ne je jasno le, da je prvi, ki je začel to prakso, sprožil plaz, ki ga ni mogoče ustaviti.

Drugi plaz, ki se vse bolj veča in uveljavlja, pa je tisti bolj »uradni« plaz akcij in popustov. (Pre)številni ponudniki avtomobilov namreč popuste in akcijske ali kako drugače poimenovane nižje cene vse pogosteje zapakirajo v svoje uradne cenike. V katerih je osnovna cena avtomobila tam samo še zato, da jo prečrtajo ali kako drugače označijo, poleg nje pa izpostavijo nižjo ceno, po kateri je avto v resnici naprodaj. Kupci in drugi, ki se zanimajo za cene vozil, tako v roke že težko dobijo normalne cenike, težave pa imamo navsezadnje tudi sami, kadar pripravljamo kataloge s pregledi cen ali ko hočemo pri testu zapisati ceno, saj ne vemo, katera je prava. Redna ali akcijska? Je akcijska sploh še akcijska, če ni akcije nikdar konec? Kaj je sploh namen redne cene, če pa se vsi avtomobili prodajajo po akcijski? Navsezadnje imajo kupci zaradi nje le še dodatno težavo – predstavlja osnovo za izračun kasko zavarovanja, ki je zaradi nje višje...

Kakor koli obrnemo, ugotovimo, da je akcijska cena avtomobila pogosto le nova redna cena, stara cena pa je tam zato, da kupce zavaja in jim celo škodi. A ti so že dovolj poučeni, da z zgoraj omenjenim barantanjem vse pogosteje začnejo pri – akcijski ceni. S čimer si prodajalci, ki večkrat povedo, da so avtomobili pri nas že tako naprodaj (pre)poceni, delajo medvedjo uslugo.