Po Chipolu, eni najuspešnejših slovenskih kampanj na kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje inovativnih projektov, bo Zasavje skušala v svet ponesti še ena visokotehnološka ekipa. Gre za mlado podjetje Hillstrike, v katerem so razvili »snowtrike« oziroma trismučnik. Kolesu podoben tricikel na smučeh gorskim kolesarjem obljublja podaljšek sezone, obenem pa tudi povsem novo zimsko izkušnjo spustov po zasneženih strminah, saj med sicer podobnimi izdelki takšnega, ki bi zelo nazorno posnemal vožnjo s kolesom, na tržišču še ni, so samozavestni v ekipi Hillstrike. Cena trismučnika se za podpornike na kickstarterju začne pri 1790 dolarjih, bolj zadržani potrošniki pa si lahko za 50 dolarjev rezervirajo tudi samo en adrenalinski dan na snežnem kolesu. Unovčili ga bodo lahko prihodnjo zimo.

Razvoj trismučnika sega pet let v preteklost, ko je njegov idejni oče, 33-letni Trboveljčan Matic Hribar, tudi sam gorski kolesar in navdušenec nad ekstremnimi športi, začel razmišljati, kako bi gorskokolesarsko sezono podaljšal tudi v zimski čas. Prototip je imel v rokah še isto leto, medtem ko je razvoj enostavnega, a hkrati vzdržljivega trismučnika zahteval precej več časa. Na kickstarterju se tako pravzaprav predstavlja šele četrta generacija kolesa, s tehniko carving smuči primerna tudi za začetnike.

Najboljši materiali za najdrznejše trike

Trismučnik je primeren za uporabo na vseh vrstah žičnic, vgrajeno ima varovalo, ki preprečuje zdrs kolesa po smučišču, sistem pedalov pa smučarju kolesarju zagotavlja trdno oporo. Poleg tega vzmetenje absorbira manjše sunke in večje pritiske med vožnjo, prav tako so posebej za Hillstrike izdelane in dodatno ojačane smuči z lesenim jedrom, ki jih zato ni mogoče zlomiti, zagotavljajo v ekipi, kjer ciljajo predvsem na tuje podpornike. Promocijske vožnje s trismučnikom se zato v večji meri odvijajo na tujih smučiščih. V Avstriji sta ga prva preizkusila profesionalna gorska kolesarja Matthias Garber in Elias Vonier, navdušena, da carving tehnika omogoča tako akrobacije po snežnem parku kot vijuganje zunaj urejenih smučišč, v prihodnjih dneh pa bodo lahko kolo na smučeh poganjali še na avstrijskih smučiščih Flachau, Kitzbühel in Serfaus, v švicarskem Laaxu in St. Moritzu ter francoskem Tignesu in Val Thorensu. Podobno turnejo v primeru uspešne kampanje na kickstarterju, kjer si prizadevajo zbrati vsaj 64.000 dolarjev, načrtujejo tudi prihodnjo zimo v ZDA.

Ustanovitelji Hillstrika si sicer želijo več od uspeha trismučnika na trgu. Njihov cilj je zgraditi pravo adrenalinsko skupnost, v kar so že pred kampanjo na kickstarterju prepričali bržkone najboljše domače podjetnike. Tako se v njihovem zaledju kot mentor in vlagatelj najde tudi dr. Jure Knez, soustanovitelj hitro rastočega podjetja Dewesoft, Hillstrike pa je tudi prvo zagonsko podjetje z vstopnico v podjetniški inkubator Katapult. V njem bo Dewesoft zbral ekipe, ki se ukvarjajo s sorodno dejavnostjo, jim ponujal mentorstvo in znanje, dodana vrednost inkubatorja pa bo predvsem skupna raba naprav, ki jih podjetja potrebujejo za razvoj izdelkov in skupni nakup materialov.