Na dirkah formule 1 je vse videti tako enostavno. Bolid zapelje v bokse in tri sekunde kasneje so vse štiri pnevmatike zamenjane. Si predstavljate, da bi bila podobna pomoč na voljo običajnim voznikom? Predrta pnevmatika je nekaj, kar povzroča sive lase mnogim zemljanom, popravilo pa tudi izkušenim vzame kakšno urico, pa še umažete si roke. Glede na to, da do predrtja pride ponavadi takrat, ko si to najmanj želimo in v neprijetnih vremenskih razmerah, je vsaka rešitev, ki omogoča napredek, pozdravljena z odobravanjem. Imajo jo tudi pri Bridgestonu in sliši na ime driveguard.

Da ne bomo komplicirali: gre za pnevmatiko, nadgradnjo tehnologije run-flat, ki je ob predrtju nekaj posebnega. Vozniku namreč omogoča, da se s hitrostjo do 80 km/h pelje še nadaljnjih 80 kilometrov, kar je praviloma dovolj do končnega ali pa do vmesnega cilja, na katerem bo zamenjava udobnejša in tudi manj stresna. Seveda nas je zanimalo, kako se driveguard obnese na resničnih cestah. Najprej so nam pnevmatiko, ki je bila nameščena na Peugeotovo tristoosmico, z velikim žebljem predrli, da je bila povsem prazna. Nato pa smo se zapeljali na testno vožnjo, in to brez posebnih omejitev. Da je bila pnevmatika dejansko prazna, nas je opozarjal zgolj spremenjeni zvok med vožnjo, ob hitrosti do priporočenih 80 km/h pa se je avto obnašal, kot da so vse štiri pnevmatike polne. Presenetljivo in nad pričakovanji. Zato smo šli korak naprej in pritisnili stopalko za plin odločneje, vse do 120 km/h. Oprijem je bil še vedno presenetljivo varen, le da je v ovinku avto malce drsel, a znotraj mej, ki so obvladljive povprečnemu vozniku.

In kaj je bistvo pnevmatike driveguard, da omogoča tako varno vožnjo tudi po predrtju? Ko se nam to primeri, se guma deformira, kar ustvarja toploto ali trenje. Pri Bridgestonu pa so s pomočjo posebne spojine kreirali »plavut«, ki hladi in naraščajočo toploto poriva proti obodu ter tako pomaga pri ohranitvi pnevmatike. »Bistvo nove pnevmatike je, da se lahko voznik po predrtju odloči, kje in kdaj bo pnevmatiko zamenjal. Naša revolucionarna novost bo tako občutno prispevala k varnosti v prometu, vozniku pa omogočila bolj sproščeno vožnjo,« je ob predstavitvi dejal Eduardo Minardi, izvršni predsednik podjetja Bridgestone EMEA.

Novost naj bi na slovenske ceste zapeljala marca, in sicer v 19 dimenzijah od 185/65 R15 do 245/40 R18, pnevmatiko, namenjeno vožnji pozimi, pa naj bi v 11 dimenzijah trgu ponudili junija. Driveguard bo tako na voljo za večino modelov, ki so opremljeni s sistemom TPMS za nadzor tlaka v pnevmatikah; ta je pri vseh novih vozilih v Evropi obvezni del serijske opreme od novembra 2014. V voznem parku, na katerega meri driveguard, je tako približno 32 milijonov vozil.