In sedaj pomislite na odnos s ponudnikom dostopa do spleta. Podjetje, ki vam omogoča surfanje po internetu, brskanje za vsebinami, poslušanju glasbe, nakupovanje, komentiranje... Ki ve, katere vsebine so vam všeč, ki ve, kdaj ste na internetu in kaj tam počnete, ki večino teh podatkov hrani (po direktivi o hrambi prometnih podatkov) in ki to izkorišča zato, da bi vam bilo še bolj lepo.

»Ponudnika dostopa do spleta bi se morali bolj bati kot Googla in Facebooka,« opozarja Chris Hoofnagle, profesor prava na univerzi Berkeley v ZDA, ki dodaja, »da za razliko od spletnih podjetij ponudniki dostopa do interneta niso omejeni z zakonodajo, kar se tiče preprodaje podatkov o vaših brskalnih navadah.«

Če prometnim podatkom spletnega brskanja dodamo še podatke o gledanju televizije, ki je prav tako priklopljena na splet in temu dodamo še prihajajoči internet stvari, ki bo prek spleta pošiljal še več podatkov o najrazličnejših napravah (hladilnik, senzorji okolja, avtomobili...) si lahko predstavljamo, na kakšni zlati jami podatkov sedijo operaterji.

Tudi trendi združevanja storitev operaterjev, ki pod eno streho ponujajo tako vsebino kot storitve (in na drugi strani združevanja storitev ponudnikov storitev, kot je Google, ki z Google Fibre kaže podobne namene) napovedujejo zanimivo prihodnost, kjer se bomo bolj kot z varnostnimi službami borili proti podjetjem na prostem trgu. Kjer bo bolj kot Orwellova 1984 zanimiva Huxleyjeva »Krasni novi svet«.

V Sloveniji poznamo nekaj varovalk proti prosti razprodaji uporabniških podatkov. Nekaj se jih nahaja v Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKOM-1), nekaj v splošnih pogojih operaterja in zaenkrat nevarnosti, da bi vaš seznam obiskanih spletnih mest, seznam meritev vašega novega NEST senzorja in ostalih podatkov, ki po kablu letijo v svet znašlo pri kakšnemu trgovcu oziroma drugemu podjetju, ki bi na njihovi podlagi »izračunal« za vas najbolj primerne oglase. Lahko operater razbere, da porabite veliko denarja za ogrevanje stanovanja? Mogoče to pomeni, da se vam bodo na spletu povsod začeli prikazovati oglas za ugodnega ponudnika zemeljskega plina. Lahko operater vidi, da ste oboževalec določene glasbene skupine? Zakaj vam ne bi povsod nalepil oglasov za njihove koncerte?

A na drugi strani luže se operaterji vedno bolj ogrevajo za podobne ideje. Zaenkrat imajo relativno lahko delo, saj Američani ne poznajo zakonodajnih prepovedi in omejitev takega početja in vse kaže, da bodo imeli na tem področju relativno lahko delo. Se še spomnite, kaj smo rekli glede pljuskanja idej?