GLE je olepšana verzija nekdanjega modela ML, medtem ko je GLC naslednik modela GLK. Novi imeni kljub temu v sebi nosita precej Mercedesove tradicionalnosti. Večji GLE v sebi skriva duha terenskega vozila razreda G in limuzine razreda E. Enak koncept v sebi skriva GLC, pri katerem gre za kombinacijo razreda G in limuzinskega razreda C. Razlike so predvsem v velikosti, prestižu in ceni. Torej enako kot pri limuzinah razreda E in C. Črka L posebnega pomena nima, saj so jo v Stuttgartu uporabili za lažjo izgovarjavo. Imata pa oba v sebi tudi kanček slovenskega pridiha, saj je pri Mercedesu med najpomembnejšimi oblikovalci Robert Lešnik. Videz obeh terencev je moderen in mladosten, s čimer se Mercedes še bolj oddaljuje od časov, ko so njegove avtomobile povezovali z upokojenimi premožnimi kupci. V primerjavi s predhodnikoma je seveda več sprememb pri GLC, ki ima zdaj več oglatih linij, medtem ko je GLE manj revolucionaren. Zaradi velikosti, v dolžino meri 4,82 metra, je impozantnejši GLE, ki je v času testnih voženj precej pogledov žel tudi na račun bele barve in zatemnjenih stekel. Kanček bolj je v povprečju ostal skrit GLC, ki meri v dolžino 4,66 metra, saj s sivo barvo ni izstopal že na daleč. Toda kdor je postal in si ga ogledal, je podal naklonjeno mnenje.

Ko se odprejo vrata, je visok standard opazen tudi v notranjosti. V osnovi je elegantnejše oblikovan GLE, toda tudi GLC ima svoje adute. Denimo sredinsko imitacijo lesa, ki jo ob strani osvetljuje ambientalna svetloba. Nedvomno dodatek, ki ugaja. Najhitreje opazna razlika je, da ima GLE bolj kvadrataste zračnike, GLC okrogle. Oba imata zunanji osrednji zaslon, pri čemer je naše mnenje, da bi tako prestižnim avtomobilom bolj pristajal zaslon, ki bi bil del skupne celote v armaturni plošči.

Bolj raznoliko paleto motorjev ima GLE, pri katerem lahko v Sloveniji izbirate med dvema dizelskima motorjema in še petimi bencinskimi. Na testnih vožnjah nas je razvajal trilitrski dizelski agregat, ki iz sebe spravi 258 konjskih moči (190 kW), kar je dovolj, da več kot dve toni težko vozilo opravi z vsemi ovirami. Manjšo motorno ponudbo ima GLC, ki je na voljo v dveh dizelskih in eni bencinski različici. Na testu je bil 2,1-litrski dizelski motor s 183 konjskimi močmi (125 kW), ki je bil ob manjši velikosti in masi celo okretnejše vozilo v primerjavi z večjim sorodnikom. Oba sta se izkazala v zimskih razmerah, ko nista imela nobenih težav z novozapadlim snegom in neočiščenimi potmi. In še nekaj statističnih podatkov – GLE do stotice potegne v 7,1 sekunde in doseže končno hitrost pri 225 kilometrih na uro, GLC pa pospeši do stotice v 8,3 sekunde in se ustavi pri 210 kilometrih na uro.

Pri analizi porabe je treba omeniti dve dimenziji. Najprej naše priznanje, da je bila noga v času testnih voženj težka in precej obremenjujoča za porabo. Ta se je pri GLE ustavila na 10,8 litra na sto prevoženih kilometrov, pri GLC na 8,2 litra. Toda po drugi strani smo kljub temu pričakovali manjšo porabo, saj GLE uradno obljublja 6,6 litra in GLC 5,5 litra. Večjo prostornino posode za goriva ima GLE, ki sprejme 70 litrov, medtem ko gre v GLC 50 litrov dizelskega goriva. V podobnem razmerju je velikost prtljažnika, saj ima večji primerek prostora za 690 litrov prtljage, manjši pa za 550 litrov.

Ob pogledu na GLE in GLC je skoraj vsak mimobežnik najprej vprašal – koliko stane? Površnejši odgovor je bil, da »ne malo«, natančnejši pa, da mercedes-benz GLE 350 d 4MATIC 69.350 evrov, mercedes-benz GLC 220 d 4MATIC pa 46.600 evrov. V osnovni opremi imata oba zračne blazine, štirikolesni pogon, potovalni računalnik, klimatsko napravo, tempomat… Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si