Zgodovina pomni junake zaradi različnih razlogov, posebno mesto pa imajo tisti, ki so bili pri čem prvi. In prvi, ki je pred 22 leti zakoreninil nov avtomobilski razred, razred kompaktnih športnih terencev, je bil tudi Toyotin RAV4, ki je zaradi uspešnosti kmalu dobil posnemovalce. Ti so namreč zavohali, da gre pri tovrstnih vozilih za nekaj, česar so kupci lačni. Že kar nekaj let ga tako skoraj ni proizvajalca, ki ne bi ponujal svojega »Rekreacijskega Aktivnega Vozila« (prve črke so nalašč napisane z veliko, saj so povod za ime RAV, medtem ko številka 4 pomeni štirikolesni pogon, ki je kmalu postal opcijski), večina pa si ob prodajnih številkah zadovoljno mane roke...

Toyota pa je bila prva še pri nečem – z modelom prius so pred dvema desetletjema na ceste spravili prvo hibridno vozilo množične proizvodnje. In če čas prevrtimo naprej, pridemo do novosti, s katero Toyota sicer ni prva, je pa med prvimi – hibridnega športnega terenca RAV4, pri katerem je pod eno streho torej združila dve svoji prepoznavni »znamki«. Ponujajo ga v oblikovno prenovljeni četrti generaciji (drugačna maska, odbijači, luči...), njen pogonski sklop pa tvorita 2,5-litrski bencinski in električni motor, ki proizvedeta 197 konjev (145 kilovatov) sistemske moči. Kot je v navadi, jima asistira brezstopenjski samodejni menjalnik, na voljo pa je z dvo- ali štirikolesnim pogonom. Pri čemer pri slednjem za pogon zadnjih koles skrbi dodaten električni motor, ki pa skupne moči ne poveča. Sami smo preizkusili oba, a razlike pri vožnji po urejenih cestah nismo občutili – verjamemo pa, da bi jo na spolzkih, zasneženih... Da razlika med običajno vožnjo z obema ni bistvena, priča tudi ugotovitev, da pospešek do stotice v obeh primerih znaša 8,3 sekunde, medtem ko naj bi poraba bencina pri prvem znašala deciliter manj, pri drugem pa deciliter več kot pet litrov. No, v praksi smo po nekaj sto prevoženih kilometrih pri obeh odčitali 6,6 litra.

Med temi kilometri se je hibridni RAV4 sicer izkazal za udoben, prijeten in tih avtomobil. Čeprav zna biti, predvsem ob izbiri načina vožnje »sport« (na voljo sta še »eco« in električni »EV«, ki pa je na voljo zanemarljivo malo časa), precej odziven in je moči v motorju vselej dovolj, se najbolje vseeno počuti pri umirjeni vožnji. A tudi pri dinamični se čuti, da so potniško kabino bolje izolirali, pa tudi njeni urejenost in kakovost sta na vrhunski ravni. Bo pa višjerasle motilo, da bodo težje našli idealen položaj za volanom; pa bi bila rešitev precej preprosta, le volanskemu obroču bi omogočili, da bi se lahko dvignil višje, ali sedežu, da bi se spustil nižje.

Hibridni RAV4 se poleg omenjenega lahko pohvali tudi s številnimi naprednimi pripomočki, ki so jim zdaj dodali še sistem za prepoznavo pešcev in prilagodljiv tempomat, ob tem pa je prva toyota s štirimi kamerami. Zaradi oblikovnih sprememb je pridobil tri dolžinske centimetre (zdaj 4,6 metra), medosna razdalja je ostala 2,66 metra, prtljažnik pa je zaradi hibridnih komponent za 46 litrov skromnejši (501 liter). No, povsem enak (547 litrov) je seveda ostal v različicah z 2-litrskim bencinskim motorjem s 151 KM (111 kW) in 2-litrskim dizelskim s 143 KM (105 kW), s katerima je prav tako že naprodaj. Najcenejši prenovljeni dizelski RAV4 stane 26.350 evrov, bencinski 27.800 in hibridni 31.850 evrov, na vse pa ponujajo 2000 evrov popusta.

Več fotografij na www.dnevnik.si