Ne zgodi se pogosto, da glavnega protagonista v filmu zasenči nekdo drug. V četrtem nadaljevanju Misija: Nemogoče je Tom Cruise počel tudi nemogoče stvari in za igro požel zvrhano mero odobravanja. Vse dokler… Vse dokler ni na sceno zapeljal konceptni i8. Futuristično oblikovani štirikolesnik je v trenutku prebudil zanimanje gledalcev, ki so začeli zastavljati kopico vprašanj. In možakar, ki je odgovore že decembra 2011 poznal do obisti, je bil Adrian van Hooydonk. Simpatični večni mladenič, ki ima v koncernu BMW zahtevno nalogo, saj je odgovoren za obliko vseh BMW-jev, minijev in rolls-royceov.

Poveljuje moštvu 500 oblikovalcev

Da je danes električni športnik i8 že naprodaj in velika uspešnica, je v veliki meri prav njegova zasluga, saj mu je o smiselnosti projekta uspelo prepričati nadrejene. »Oblikovalci imamo v našem podjetju srečo, da nas upoštevajo tudi tedaj, ko si zamislimo malce nevsakdanja vozila. To je pomembno, stranke pač želijo čustvene avtomobile z veliko užitka med vožnjo,« nam je s ponosom pripovedoval ob predstavitvi avtomobila, katerega vrata se odpirajo navzgor, tako da sta vstop in izstop enostavna.

Nizozemec je od nekdaj veljal za oblikovalca, čigar vizije so revolucionarne. Že kot mladeniča so ga prevzeli avtomobili, tehnično znanje je pridobival med študijem industrijskega oblikovanja, ki ga je nagradil s študijem v priznanem švicarskem centru oblikovanja v Veveyu. Sam pravi, da je prav kombinacija industrijskega in avtomobilskega dizajna formula za uspeh, saj oblikovanje avtomobila ni disciplina, odvisna sama od sebe. Usoda svetovljana, ki obvlada pet jezikov, baterije pa si polni, ko potuje, je bila hitro zapečatena. Že leto po diplomi, ko je bil na praksi v Milanu pri Rodolfu Bonettu, odgovornem za notranje oblikovanje pri Fiatu (»Tedaj so me navdihovale futuristične alfe z bizarno notranjostjo,« se spominja), pa se je zapisal znamki, za katero služi denarce še danes – BMW. Prvi avto, za katerega je bil zadolžen vse od koncepta do serijske različice, je bila serija 7 iz leta 2001.

Danes, pri 51 letih, ima odgovorno službo, saj je vodja moštva, v katerem je 500 oblikovalcev iz 50 držav vseh oblikovalskih šol, sam pa je zadovoljen tedaj, ko se na predstavljeni avto pozitivno odzovejo tisti, ki jim je namenjen – kupci. Motivacija zaposlenih, da so maksimalno kreativni, je zanj prioriteta, zase pa pravi, da ima vlogo trenerja. »Že na podlagi skice mi je jasno, s katere oblikovalske šole kdo prihaja. Moj cilj je oblikovati moštvo, v katerem ima vsak svoj stil. Ključ do uspeha je iz privlačne risbe narediti tri dimenzije. Pomembno je tudi, da oblikovalec ve vsaj nekaj o delovanju avtomobila, aerodinamiki. Na tak način lažje razumeš, ko ti neki inženir pripoveduje, da nečesa v realnosti ni mogoče narediti in da moraš najti novo rešitev,« zaupa nekaj podrobnosti iz življenja oblikovalca. Ker je sam na vrhu oblikovalske verige, je on tisti, ki se pogaja z najvišjim menedžmentom. Toda ni samo oblika tista, ki privabi kupca. »Seveda večina v veliki meri prvi nakup opravi zato, ker ji je izdelek všeč. Toda ko se za isto znamko odloči drugič, je to zato, ker uživa, ko jo dobro uporablja.«

Spanje na lovorikah jim je tuje

Ker je BMW prestižna znamka, jim je spanje na lovorikah tuje. Zavedajo se, da če si enkrat na vrhu, to ne pomeni, da boš v bližnji prihodnosti na vrhu tudi ostal. Proizvodni proces avtomobila pa je dolgoročni projekt. Samo faza oblikovanja traja eno leto, ko van Hooydonk s kolegi iz marketinga in inženirji razpravlja, katere rešitve bi bile najboljše. Nato je opravljena podrobna raziskava trga. Tedaj začnejo tekmovati in vsak oblikovalec predstavi svojo rešitev tako zunanjosti kot notranjosti avtomobila. Na začetku imajo na razpolago 50 različnih skic, nato na podlagi osmih najboljših naredijo modele v realni velikosti ali pa računalniške modele, najboljše štiri nato predstavijo predsedniku uprave in njegovim pomočnikom. Nato mineta še dobri dve leti, da nastanejo prototipi, namenjeni testiranju, in je tovarna ustrezno nadgrajena za proizvodnjo. Praviloma minejo tri leta, da lahko prižgejo zeleno luč za začetek prodaje.

»Naloga oblikovalca je, da prebuja čustva, da nekdo, ki vidi avto parkiran, reče, da ga želi voziti,« razloži bistvo uspeha, pri čemer moški in ženske na avte po njegovih besedah gledamo različno. Moški imajo namreč problem, ko ugotovijo, da bi ženska določen avto z veseljem vzljubila, ženske pa prav nič ne moti, če moški kakšen avtomobil prav tako ljubijo. »Dejstvo je, da je za ženske izbor barv in materialov pomembnejši v modi kot pri avtomobilih, moški pa so pri izbiri negotovi.«