S kamniškim mestno-turističnim avtobusom Kamnik bus, ki se je moral zaradi pomanjkanja denarja z novim letom posloviti, so v kamniški občini obiskovalce in zveste domače potnike prijetno razveselili že v poletju 2012. Njegova priljubljenost je med potniki iz leta v leto naraščala, kot primer dobre prakse, ki ga je želelo posnemati več občin, pa ga je izpostavilo in se z njim pohvalilo tudi pristojno ministrstvo za infrastrukturo. To je namreč v sklopu tripartitnega dogovora z občino in Kam-busom zanj prispevalo tretjino sredstev.
Več kot 24.500 potnikov
V lanskem letu se je tako z avtobusom prepeljalo že več kot 24.500 potnikov, največ na najbolj priljubljeni progi Kamnik-Qlandija. V to nakupovalno središče so se še zlasti radi odpravljali nakupovat starejši občani brez lastnega prevoznega sredstva, saj se pot iz središča do nakupovalnega središča zelo vleče, še zlasti če si otovorjen z vrečkami, so pogosto pojasnjevali potniki.
A priljubljenost in zajetno število prepeljanih potnikov lani pristojnega ministrstva ni več moglo odvrniti od namere, da bi avtobus prenehali sofinancirati. »Pojasnilo, da v letu 2015 niso več pripravljeni podpisati tripartitnega dogovora in sofinancirati avtobusa, so nam z direktorata za promet poslali že januarja lani. Kljub temu smo na občini napeli vse moči in dogovor nekako le podpisali. Ne nazadnje tudi zato, ker so nas sami izpostavili kot primer dobre prakse,« pojasnjujejo na občini in dodajajo, da pa so jih hkrati opozorili: »Ker gre za izvajanje prog, ki so pretežno v interesu lokalne skupnosti, vas tudi obveščamo, da jih ministrstvo po 1. septembru 2015 ne bo moglo več registrirati.«
Denar bodo vrnili
»Kar ni uspelo ministrstvu, ki nam je dalo jasno vedeti, da nam sredstev ne bo več namenilo, je zdaj uspelo vladi Republike Slovenije,« so jasni na občini Kamnik. »Z zmanjšanjem sredstev oziroma nedopustnim nižanjem povprečnine so nas pripeljali do točke, da smo prisiljeni ukinjati uspešne projekte, med njimi tudi Kamnik-bus,« je v odgovoru na naša vprašanja zapisala vodja županovega kabineta Janja Zorman Macura. Dodala je, da jih je izvajanje medkrajevnega avtobusa že v lanskem letu stalo 109.080 proračunskih evrov, ki jih letos nimajo. Zato bodo stalnim potnikom vrnili denar za vnaprej kupljene in neizrabljene kuponske vozovnice, Kam-bus pa je z začetkom leta že zagotovil redne avtobusne proge, kot so jih bili občani vajeni pred uvedbo Kamnik-busa.
Kot je še pojasnila Zorman-Macurova, bodo razmislili tudi o morebitnem novem skupnem projektu s Kam-busom, v katerem bi lahko izkoristili vsaj turistično poslikan kamniški avtobus.