Vodite Mizarstvo Bolčič, ugledno podjetje s stilnim pohištvom, ki ima že zelo dolgo tradicijo.

Kar 82-letno tradicijo ima Mizarstvo Bolčič, ki je družinsko podjetje in ima trenutno 28 zaposlenih. Izdelujemo pohištvo iz masivnega lesa po meri za opremo jedilnic, dnevnih sob, spalnic in hodnikov. Uporabljamo domač les – oreh, divjo češnjo in hrast. V proizvodnji imamo različne kolekcije, tako moderne kot klasične, vsak kos lahko izdelamo v poljubnih dimenzijah iz različnih vrst lesa.

Po izobrazbi ste univerzitetni diplomirani ekonomist. Ali se ukvarjate tudi z oblikovanjem?

Z oblikovanjem se spoznavam, vse odkar smo v Mizarstvu Bolčič začeli sodelovati z oblikovalci. Sama ne znam oblikovati, znam pa prepoznati dobro oblikovane izdelke in ponosna sem, da jih lahko ponudimo svojim kupcem.

Kdo so vaši potrošniki, torej tisti, ki prepoznajo prestiž masivnega lesa in pohištva, izdelanega iz tovrstnega lesa?

Naši kupci so precej izobraženi in imajo jasno izoblikovano predstavo o tem, kaj si želijo. Zadovoljiti jih morata tako funkcija kot dizajn.

V čem so prednosti pohištva iz masivnega lesa?

Les ostane živ za vedno, tudi če je ujet v mizo, stol, omaro ali predalnik. Pohištvo iz masivnega lesa ima poseben šarm in dušo, v ambient pa prinese domačnost in toplino. Vsak kos je po svoje umetnina, še posebno, ker ga je dekorirala narava. Z lesenim izdelkom kupci dobijo trajno uporabno in estetsko vrednost.

Kolikšen delež svojih izdelkov izvozite?

Skoraj vse. Na tujih trgih smo do sedaj nastopali kot proizvajalci za tuje blagovne znamke, v tem letu pa vstopamo na globalni trg z lastno blagovno znamko Mitja, ki jo te dni predstavljamo na pohištvenem sejmu v Kölnu. Pri oblikovanju nove kolekcije smo sodelovali z več oblikovalci: Luka Bassanese iz Slovenije, Sanja & Neven Kovačić ter Filip Havranek in Kristina Lugonja iz Hrvaške, Michael Schneider iz Nemčije ter Kristine Bjaadal iz Norveške.

Kolikšno rast prihodkov pričakujete v letošnjem letu? Kakšen je bil vaš lanski prihodek in koliko ste ga ustvarili na tujih trgih?

O točnem znesku je na začetku leta težko govoriti, vsekakor pa pričakujemo rast, saj pri lastnih kolekcijah lahko dosežemo večjo dodano vrednost. Lanski prihodek je bil približno 1,5 milijona evrov, več kot 80 odstotkov tega smo ustvarili na tujih trgih. Večina proizvodov, ki jih naredimo za slovenska podjetja, pa je v končni fazi tudi prodanih v tujino.

Kako vkomponirati masivno pohištvo v sodobne moderne trende?

Čisto enostavno. Lesena miza in postelja sta zakon, otoplila bosta še vsak moderno opremljen prostor, ponudila bosta toplino, ki je drugi materiali ne premorejo. Vse ostalo pa prepuščam željam potrošnika in seveda nasvetom oblikovalcev.

Ali izdelujete pohištvo iz domačega, slovenskega lesa?

V proizvodnji uporabljamo seveda tudi slovenski les, predvsem divjo češnjo in oreh, vendar ga je za našo proizvodnjo premalo in ga zato kupujemo tudi drugod.

Nekdaj je bila slovenska lesna industrija najmočnejša v Evropi. V katero smer bi se glede na to, da imamo toliko lesa, morala razvijati, da bi spet zacvetela?

Slovenska lesna industrija se je že pred leti zavedala, da se je treba povezovati z oblikovalci in ponujati vse boljše izdelke. Zavedamo se tudi, da ni več masovne proizvodnje, vsi se prilagajamo kupcem. Izdelovati znamo in zmoremo tehnološko in oblikovno zahtevne izdelke, ki jih moramo nujno predstaviti na širšem trgu. Tukaj pa žal naletimo na pomanjkanje finančnih sredstev; ena sejemska predstavitev pomeni finančni vložek okrog 40.000 do 50.000 evrov (razstavni prostor, oprema, transport, katalogi, prototipi). Ustrezne državne institucije bi morale prepoznati podjetja, ki smo se zmožna razvijati in konkurirati na tujih trgih ter nam pomagati pri organizaciji ter pridobivanju sredstev. To bi se v nekaj letih obrestovalo v večjem številu zaposlenih in povečanju prodaje.

Česa nam v Sloveniji manjka – žag, usposobljenih mizarjev, vodilnih kadrov, pohištvo je namreč končni izdelek?

Pri nas pogrešam vsestranskost mladih, ki bi se pridružili izkušenim mizarjem. Na sejmu v Kölnu sem pred dvema letoma srečala študente oddelka za lesarstvo, ki so sami oblikovali izdelek, ga naredili in še tržili na sejmu. Krasna kombinacija, za katero pa bi morali poskrbeti že v času študija in zaposlitev bi bila nadgradnja.

Koliko je za Mizarstvo Bolčič pomembna tradicija oblikovanja lesa in čemu dajete prednost, modnemu oblikovanju ali tradiciji?

Naša zapuščina izhaja iz mojstrskega oblikovanja lesa, priučenega v zadnjih osemdesetih letih. Po eni strani ohranjamo tradicionalne mizarske tehnike, kot sta upogibanje in struženje, po drugi pa še naprej ostajamo odprti za nove tehnologije. Znanje je raslo na podlagi bogatih izkušenj z izdelavo tehnološko zelo zahtevnega lesenega pohištva. Delo z lesom je podobno delu z naravo, kajti les diha in zato je treba spoštovati njegovo obliko.

Kdo so največji naročniki vašega pohištva?

Naši naročniki so največkrat dizajnerska podjetja, ki prodajajo končne proizvode v lastnih trgovinah kot tudi ostalih dizajnerskih trgovinah končnim kupcem. Z našimi proizvodi lahko opremimo tudi manjši hotel oziroma naredimo opremo po projektu.

Kaj storiti za večjo promocijo lesa? Kako ozavestiti ljudi o tihožitju lesa?

Les je treba spoznavati že v otroštvu. Lahko je to kos lesenega pohištva, ki je podedovan od starejše generacije in kaže na stalnost v našem življenju, ali pa lesena igrača.

V katere države izvažate svoje izdelke?

Izdelke izvažamo pretežno v Anglijo in v Nemčijo. Naša prednost je, da se hitro prilagajamo, za kupca lahko izdelamo enega ali sto kosov, ponujamo pa tudi tehnološke izboljšave. Sam izdelek je lahko najlepše oblikovan, vendar pa vsega ni možno izdelati in tukaj odigramo pomembno vlogo, ko predlagamo oblikovalcu našo rešitev, ki pa se potem prilagodi z obliko.

Prejeli ste že več prestižnih nagrad. Katere vam največ pomenijo?

Veliko jih je že bilo, največ pa mi pomenijo tri. Prva prejeta nagrada na Ljubljanskem pohištvenem sejmu leta 2003 za kolekcijo Monogram, oblikovala sta jo Tea in Edo Vidovič. Nagrada TOP10 za mizo Privid; oblikoval jo je Toni Kancilja leta 2011 in je zame izdelek, ki se ga nikoli ne bom naveličala dotakniti. Tretja pa je nagrada TOP5 za kolekcijo Mitja. Večino te kolekcije je oblikoval Neven Kovačić nagrado pa smo prejeli na sejmu Ambient Ljubljana 2015. To priznanje je vsekakor posebno, saj pomeni potrditev, da smo kljub izgubi mojega moža Mitje Bolčiča ostali na pravi poti s pravimi izdelki.