Že res, da ima prvi znotraj znamke konkurenco v modelu A8, a je novejši Q7 tudi v primerjavi z njim naprednejši, medtem ko pri volvu ni niti najmanjše dileme – XC90 predstavlja največ, kar ta znamka v tem trenutku ponuja. Tudi testna primerka sta bila tako opremljena z vrsto najsodobnejših pripomočkov. Omenimo lahko radarska tempomata, samodejno parkiranje v vse smeri, kar so deloma že koraki v smer avtonomne vožnje, pa zvok, ki spominja na tistega v koncertnih dvoranah, številne kamere, digitalne zaslone, aktivno zračno vzmetenje, ki poskrbi za nove dimenzije udobja in prilagodljivosti... In seveda varnostne pripomočke, ki so obema prinesli najvišjo oceno na trčenjih EuroNCAP, volvu pa kot prvemu avtomobilu v zgodovini tudi sto odstotkov v rubriki asistenčnih sistemov.

Ker so športni terenci v Evropi večinoma gnani dizelsko, smo na test popeljali najmočnejša tovrstna primerka obeh modelov. Pri audiju je to 3-litrski 6-valjnik z 272 konji (200 kilovati) in 600 Nm navora, pri volvu pa 2-litrski 4-valjnik z 225 KM (167 kW) in 470 Nm navora, pri čemer sta obema asistirala 8-stopenjska samodejna menjalnika. In kako se obneseta? Pošteno povedano, številke tokrat povedo veliko in pričakovanja, ki jih dajo, potrdijo tudi na cesti. Razlika se namreč občuti nemudoma, ko dobrih 270 konjev Q7 z mesta, če to želite, kar izstreli. Čeprav gre za dobrih pet metrov (5,05) in več kot dve toni (2070 kilogramov) težko gmoto, ta do hitrosti 100 km/h potrebuje vsega 6,3 sekunde. Seveda je tudi decimeter krajši (4,95 metra) in še nekaj težji (2130 kg) XC90 s svojo konjenico hiter in odziven avto, ki se tudi polno naložen pri hitrostih okoli 160 km/h odločno odzove na pritisk stopalke za plin. Pa vendar pri njem, o čemer priča tudi poldrugo sekundo slabši pospešek do stotice (7,8 sekunde), ne začutimo tistega sunka, »odriva« z mesta ali, če želite, občutka v želodcu, ki jih pri audiju vedno znova. Kar ni nujno ne dobro ne slabo – nekatere zna audijevo »cukanje« ob speljevanju celo motiti –, a tako pač je.

Vse omenjeno gre z roko v roki tudi pri občutkih med nadaljnjo vožnjo. Oba sta lahko zelo udobna kot športna avtomobila, pri čemer XC90 ponekod razvaja še malenkost bolj, drugje pa je korak spredaj Q7. Ali drugače – volvu bolj ugaja malenkost bolj umirjena vožnja, pri njem boste v ovinkih ter pri hitrih pospeških in pojemkih prej začutili, da vozite velik avto, ki je tudi malce bolj »gosposki«. Audi pa je boljši pri dinamični vožnji, saj gre ob njegovih merah in dejstvu, da je to vendarle športni terenec, za prav neverjetno agilen avto z odlično vozno dinamiko. Pri čemer bodo vse omenjeno občutili vozniki, medtem ko se bodo potniki v obeh počutili kot v domači dnevni sobi in imeli več kot dovolj prostora – kako tudi ne bi, ko pa imata avtomobila skoraj tri metre (audi 2,99, volvo pa 2,98) dolgo medosno razdaljo in udobna sedala, ki so ogrevana tudi v drugi vrsti. Izjemi bosta le morebitni šesti in sedmi potnik v tretji volvovi vrsti (testni Q7 je imel pet sedežev) – ta sta namreč za silo. Sta pa vse prej kot to oba prtljažnika. Uradna podatka pravita, da ima audijev v osnovi prostornino 890 litrov, volvov pa v primerljivem petsedežnem načinu kar 1102. Morda je razlika nastala zaradi drugačnega načina merjenja, saj se nam volvov res ni zdel toliko večji, a naj bo tako ali drugače, eno drži kot pribito – v obeh prtljažnikih prostora zlepa ne bo zmanjkalo.

Ob vsem naštetem in dodatku, da gre za štirikolesno gnana primerka, je jasno, da ne eden ne drugi ne moreta biti in tudi nista posebno varčna avtomobila. Ob normalni vožnji se bo poraba obeh tako gibala med desetimi in enajstimi litri goriva na 100 kilometrov, a bo večkrat bližje višji številki. In ko govorimo o visokih številkah, ne moremo mimo cene. Osnovnih 69.900 evrov za Q7 3,0 TDI quattro in 74.765 za XC90 D5 AWD A R-design se morda niti ne sliši tako zelo grozno, še posebno če še enkrat poudarimo odličnost audijevega šestvaljnika in boljšo osnovno opremljenost volva s paketom R-design. A ker je večina zgoraj omenjenih pripomočkov, ki poskrbijo za boljšo uporabniško izkušnjo, pri obeh na voljo za doplačilo, se njuni ceni povzpneta do 107.708 evrov za Q7 in 96.845 evrov za XC90. Kar pa je že... Hja, veliko.

Več fotografij na www.dnevnik.si