Dežurnih ambulant v jeseniškem zdravstvenem domu od danes naprej ne bo več, pojasnjuje specialist urgentne medicine Žiga Jensterle iz enote nujne medicinske pomoči v zdravstvenem domu. Danes zjutraj se je namreč zaposlenim v jeseniškem urgentnem centru pridružila še 12-članska ekipa nujne medicinske pomoči, ki je doslej delovala v jeseniškem zdravstvenem domu. Vrata zdravstvenega doma Jesenice bodo od danes naprej ponoči, ob koncih tedna in med prazniki zaprta. Tudi na telefonski številki jeseniškega zdravstvenega doma se bo v tem času oglašal odzivnik, medtem ko bo za nujno medicinsko pomoč treba poklicali številko 112.

Nova pravila zagotavljanja nujne medicinske pomoči so po mnenju vodje urgentne službe v Splošni bolnišnici Jesenice Roberta Carotte dobra, saj se prilagajajo pacientom. »Ti so v popoldanskem in nočnem času to že počeli. Če so bili prepričani, da so utrpeli na primer zlom roke, so se brez obiska dežurnega zdravnika napotili kar v bolnišnico, saj so vedeli, da bodo prej ali slej pristali tam na slikanju.«

Nova pravila v zvezi z nujno medicinsko pomočjo pa veljajo zgolj za okoli 32.000 prebivalcev jeseniške upravne enote, ne pa tudi za prebivalce Radovljice, Bleda in Bohinja. Kot opozarja direktor Zdravstvenega doma Bled mag. Leopold Zonik, se za bolnike iz omenjenih občin v zvezi z nujno medicinsko pomočjo ne spreminja nič – dobijo jo lahko v svojem zdravstvenem domu po dosedanjih pravilih.

Kot mali nogometaši na velikem igrišču

Čeprav so v jeseniškem urgentnem centru v slabem mesecu oskrbeli že skoraj 2600 bolnikov, bodo optimalno delovali šele po nekaj mesecih, pravi Carotta. »Zdaj smo kot ekipa malega nogometa, ki je pravkar začela igrati na velikih igriščih. Potrebujemo dobrega trenerja in strategijo za igro.« V prevodu to pomeni, da se morajo še podrobneje dogovoriti o nalogah in organizaciji dela.

Še naprej pa se bodo, tako kot so se doslej, posluževali barvnih listkov, ki tako bolnikom kot osebju povedo, kako huda je bolezen ali poškodba oziroma kako nujno obiskovalec potrebuje pomoč. Tiste z rdečimi listki naj bi oskrbeli takoj, z oranžnimi v desetih minutah, rumene v eni uri, tisti z zelenimi listki naj bi pomoč dobili najkasneje v dveh urah, tisti z modrimi pa, če je na urgenci gneča, najkasneje v treh urah. »Bolnike po barvah razvršča sistem triaže ministrstva za zdravje. Ker smo se morali sami znajti, kako to izvesti v praksi, da bi bili s tem seznanjeni tudi bolniki, smo uvedli barvne listke,« pravi vodja jeseniške urgentne službe.

Nikar na urgenco, da bi se izognili čakanju!

Tudi v nov urgentni center zaidejo bolniki, ki nujne medicinske pomoči ne potrebujejo. »Takšni bolniki so vedno bili, in kot kaže, vedno bodo.« Po izkušnjah Carotte se marsikdo raje odpravi na urgenco denimo v nedeljo zvečer kot pa k svojemu zdravniku v ponedeljek zjutraj, ker je prepričan, da se bo s tem izognil dolgotrajnemu čakanju pred ambulanto. »V tujini so se tega lotili na enostaven način – če zdravnik ugotovi, da bolnik zdravniške pomoči ni nujno potreboval, mora storitev plačati sam,« opozarja.

Na Jesenicah pa za zdaj še nimajo posebej urejene pediatrične nujne medicinske pomoči kot v bolnišnicah v Celju in v Slovenj Gradcu. »Imamo prostore, v katerih bi jo lahko ločeno izvajali,« pravi direktor jeseniške bolnišnice Janez Poklukar in dodaja, da predvsem kadrovskih pogojev za to nimajo. Povsod po Gorenjskem namreč močno primanjkuje pediatrov, o čemer smo v Dnevniku že poročali.