Tako evropski kot slovenski avtomobilski trg sta lani beležila precejšnjo rast v primerjavi z letom poprej in sta že s prodajo v prvih enajstih mesecih presegla celoletno iz leta 2014. Rast se obeta tudi letos, za kar bo poskrbelo tudi kup novosti. V pričujočem pregledu jih predstavljamo po znamkah, in sicer po vrstnem redu glede na prodajo v lanskem letu, osredotočili pa smo se na 20 najbolj prodajanih pri nas. Seveda je mogoče, da se bo kakšna predstavitev zavlekla v leto 2017, kakšna pa lahko tudi prehiteva. Pestro bo v vsakem primeru.

VOLKSWAGEN: Z novo generacijo je športni terenec tiguan v dolžino zrasel za 6 centimetrov (zdaj 4,49 metra), v medosje pa za 8 (zdaj 2,68 metra), zaradi česar je prostornejši in ima večji prtljažnik z osnovno prostornino 615 litrov. Na voljo bo z osmimi motorji z razponom moči od 115 konjev (85 kilovatov) do 240 KM (176 kW), k nam pa bo zapeljal maja. Še prej, februarja, se obeta priklopno hibridna različica passata (GTE). Na voljo bo kot limuzina in karavan, sistemska moč turbobencinskega in elektromotorja bo znašala 280 KM (206 kW), doseg na elektriko pa 50 kilometrov. Poleti bodo prenovili malčka up! in beetla.

RENAULT: Že februarja bo k nam zapeljala nova generacija megana (dolžina 4,36 metra, osnovni prtljažnik 434 litrov), ki bo na voljo s po štirimi bencinskimi (moči od 100 do 205 KM oziroma 74 do 151 kW) in dizelskimi motorji (od 90 do 165 KM oziroma 66 do 118 kW), oktobra pa še v karavanski in decembra v štirivratni različici. Vmes, maja, pride novi zastavonoša znamke talisman, in sicer kot 4,86 metra dolga limuzina in enako dolg karavan s 572-litrskim prtljažnikom. Prenova se septembra obeta cliu, leto novosti pa bosta zaključila nova enoprostorca, okrog 4,5 metra dolgi scenic (novembra) in približno 20 centimetrov daljši grand scenic (decembra).

ŠKODA: Znamki pri nas kaže na mirno leto, saj ne bodo predstavili novega ali prenovljenega modela, bodo pa ponudili opremsko začinjenega superba RS line in fabio scout line. Sicer naj bi še letos pokazali novega športnega terenca.

OPEL: Še naprej bo vse v znamenju astre – aprila bo k nam zapeljala še karavanska različica sports tourer, ki bo od kombilimuzine konkretno večja, saj bo v dolžino merila kar 4,7 metra, njen prtljažnik bo imel že v osnovi prostornino 580 litrov, medtem ko se bo ob podrtih sedežih povečala do 1630 litrov. V drugi polovici leta bosta prenove deležni mokka in zafira tourer, šušlja pa se tudi o novem električnem avtomobilu in novi generaciji insignie. Še letos?

FORD: Mondeo s štirikolesnim pogonom in v hibridni različici pride februarja, že mesec kasneje prenovljeni mali poltovornjaček ranger, marca pa se obeta tudi prihod strupenega focusa RS s športnim štirikolesnim pogonom in 2,3-litrskim turbobencinskim motorjem s 350 KM (257 kW), ki avto do stotice pospešijo v 4,7 sekunde in dosežejo najvišjo hitrost 266 km/h. Junija bo k nam zapeljal športni terenec edge, ki bo na voljo z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 180 KM (132 kW) in enako velikim turbodizlom z dvema turbinama in 210 KM (154 kW), konec leta pa se obeta tudi prihod nove generacije malčka z imenom ka.

PEUGEOT: Največja novost se obeta v zadnji tretjini leta, ko bo na ceste zapeljala nova generacija modela 3008, o katerem pa je znanega malo, le to, da bo po novem to bolj pristen športni terenec. Še pred tem, junija, se obeta prenova njegovemu manjšemu bratu 2008.

NISSAN: Nova NP300 navara bo slovenskim kupcem na voljo februarja in bo edina letošnja prava novost znamke. Na voljo bo z novim 2,3-litrskim dizelskim motorjem dCi s 160 ali 190 KM (118 ali 140 kW), ki zagotavlja izboljšane zmogljivosti in nizko porabo goriva.

DACIA: Edina novost bo novembrska prenova modela sandero.

CITROËN: Septembra se obeta prihod prenovljenih in oblikovno osveženih enoprostorcev C4 picasso in grand C4 picasso, morda pa se še letos svetovni javnosti predstavi tudi novi C3.

HYUNDAI: Športni terenec santa fe bo prenovljen, od marca dalje bo družina i20 bogatejša za robustnejšo različico active, ki je od tal oddaljena za dodatna centimetra. Maja bo k nam zapeljala nova elantra, ki bo malce daljša kot doslej, kar se motorjev tiče, pa je za zdaj znano, da bosta na voljo 1,4-litrski turbobencinar s 128 KM (94 kW) in 2-litrski bencinar s 147 KM (108 kW). Poletje bo v znamenju zelenih tehnologij, saj bo avgusta najprej k nam pripeljal hibrid, septembra pa še električni avto, pri čemer sta njuni imeni še neznanka.

FIAT: Dobitnik nagrade Autobest tipo bo v limuzinski različici (4,53 metra dolžinske mere, 520-litrski prtljažnik) k nam predvidoma pripeljal v prvi četrtini leta, motorna ponudba pa naj bi na začetku obsegala bencinarja s 95 in 110 KM (70 in 81 kW) ter dizla s 95 in 120 KM (70 in 88 kW). Kasneje bosta na voljo tudi za naš trg precej bolj zanimivi kombilimuzinski in karavanski različici.

KIA: Marca pričakujemo prihod novih optime in sportagea. Prvo, 4,85 metra dolgo limuzino s 510-litrskim prtljažnikom (kasneje bo na voljo tudi kot karavan), ki bo na voljo le z 1,7-litrskim dizelskim motorjem s 141 KM (104 kW), smo že peljali in občutili napredek na vseh področjih. Drugo, športnega terenca, bomo kmalu, se pa že ve, da je v primerjavi s predhodnikom v dolžino zrasel za štiri centimetre (zdaj 4,48 metra) in da bo motorna paleta obsegala 1,6-litrska bencinska motorja s 132 in 177 KM (97 in 130 kW) ter 1,7-litrskega dizla s 115 KM (84 kW) in 2-litrska dizla s 136 KM (100 kW) ali 184 KM (135 kW).

SEAT: Tudi Španci vstopajo v segment kompaktnih športnih terencev – svojega aduta, čigar podrobnosti in ime še niso znani, bodo verjetno razkrili na salonu v Ženevi, k nam pa bo predvidoma zapeljal septembra. Malce kasneje pride tudi prenovljeni leon.

BMW: Najpestrejši mesec bo marec, ko se obeta prihod modelov M2 kupe s 3-litrskim biturbo 6-valjnikom s 370 KM (272 kW), še bolj strupenega M4 GTS z okroglimi 500 KM (268 kW), pospeškom do stotice 3,8 sekunde in končno hitrostjo 305 km/h, za protiutež pa še zelenih priklopnih hibridov serije 2 active tourer in serije 3, ki imata električni doseg okrog 40 kilometrov. Poleti bo »zeleno« floto dopolnil še priklopni hibrid serije 7, povsem ob koncu leta pa utegnejo razkriti tudi novo generacijo serije 5, ki naj bi večino lastnosti prevzela od večje serije 7.

TOYOTA: Spomladi pride četrta generacija hibrida priusa, ki je od predhodnika daljši za 6 centimetrov (skupno 4,54 metra), za njegov pogon pa skrbi kombinacija 1,8-litrskega bencinskega in elektromotorja s sistemsko močjo 122 KM (90 kW). Obljubljajo porabo treh litrov bencina na 100 kilometrov in konec leta tudi priklopno hibridno različico. Pred tem bo prenove deležen športni terenec RAV4, ki bo tudi na voljo kot hibrid (sistemska moč 197 KM/145 kW, pospešek do stotice 8,7 sekunde, poraba bencina 4,9 litra), medtem ko se bodo poleti predstavili novi generaciji poltovornjačka hiluxa in športnika GT 86, predvidoma novembra pa še novi kompaktni športni terenec C-HR.

AUDI: Nova generacija modela A4 bo aprila dobila še različico allroad, ki bo od predhodnika lažja za do 120 kilogramov, na voljo bo s štirikolesnim pogonom quattro in bencinskimi in dizelskimi štirivaljniki z močmi med 150 KM/110 kW (2,0 TDI) in 252 KM/185 kW (2,0 TFSI). Poleti se obeta prenova modela A3, jeseni pa še prihod novega A5, ki bo oblikovno in tehnološko osnovan na novem A4 in bo nemudoma na voljo tudi kot S5 s 3-litrskim 6-valjnikom, in malega športnega terenca Q1 z okrog 4,15 metra dolžinske mere.

MERCEDES: Kabrioletska različica razreda S bo na voljo marca, še pomembnejša novost bo nova generacija limuzine razreda E, ki se zgleduje po večjem S, vključno z dvema ogromnima digitalnima zaslonoma, ki ju bo pri njem mogoče upravljati tudi z dvema na dotik občutljivima ploščicama na volanu. Novi E bo v različici 63 AMG na voljo s 4-litrskim 8-valjnikom s 550 KM (404 kW), septembra pa bo na ceste zapeljal še kot karavan. Poletni novosti bosta kupejevski športni terenec GLC in kabriolet razreda C, sicer pa se prenove obetajo modelom SL, SLC, CLA coupe in športnemu terencu GL, ki bo po novem GLS.

MAZDA: Edina prava novost pri nas bo marca nova generacija roadsterja MX-5. Ta je s 3,91 metra 8 centimetrov krajša in posledično 100 kilogramov lažja od predhodnice, njen dvolitrski bencinski motor premore 160 KM (118 kW), 1,5-litrski pa 131 KM (96 kW).

SUZUKI: Novi baleno, ki bo na voljo spomladi, bo v dolžino meril 3,99 metra, pohvalil se bo s 355-litrskim prtljažnikom, za pogon pa bo skrbel litrski turbobencinski trivaljnik s 111 KM (82 kW).

MITSUBISHI: Prenovljeni priklopni hibrid outlander PHEV bo na voljo v prvi polovici leta, njegov električni doseg pa bo znašal kar dobrih 50 kilometrov. Kasneje bo prenove deležen tudi manjši športni terenec ASX.

DRUGI: Z nekaterimi pomembnimi novostmi imajo možnosti, da se letos prebijejo med 20 najbolj prodajanih znamk. Hondin adut bo pri tem novi jazz, medtem ko bo Alfa Romeo predstavil giulio. Pri Volvu bodo na ceste poslali nova limuzino S90 in karavana V90, marca pride novi mini cabrio, še malce prej pa novi smart cabrio. Že januarja bo Porsche predstavil 911 turbo, carrero in targo prenovljenega boxsterja aprila, jeseni pa še prenovljenega caymana in novo panamero. Lexus bo prenovil model GS, kabrioleta bo predstavil tudi Land rover, in sicer range rover evoque cabriolet, medtem ko pri Jaguarju napovedujejo januarja XE 4x4, aprila XJ in F-pace ter julija XF 4x4. DS bo spomladi predstavil prenovljenega DS 3.