Javno podjetje Vodovod-Kanalizacija je na prvi delovni dan v novem letu družbo KPL razveselilo z odločitvijo, da sklene aneks h gradbeni pogodbi za preureditev dela Slovenske ceste na odseku med Šubičevo in Aškerčevo cesto. Z aneksom si bo KPL bančni račun okrepil za slabih 240.000 evrov brez davka na dodano vrednost. V osnovni pogodbi določena vrednost del je znašala slabih 977.000 evrov, kar pomeni, da aneks predstavlja kar približno četrtino celotne vrednosti.

Na odgovor javnega podjetja Vodovod-Kanalizacija, zakaj natančno je bil potreben aneks, še čakamo. Na spletni strani za javna naročila pa je Vodovod-Kanalizacija podala le zelo splošno pojasnilo. Zapisali so, da bo KPL »izvedel dodatne gradnje, ki niso vključene v prvotni projekt oziroma v prvotno naročilo, vendar so zaradi nepredvidenih okoliščin postale potrebne za izvedbo naročila gradenj, zajetih v tem projektu oziroma naročilu«. Ob tem so še dodali, da dodatno naročena dela lahko izvede le KPL, ker so tehnično in ekonomsko povezana s prvotnim naročilom.

Sprememba načrtov naj ne bi podražila projekta

Velja omeniti, prenovo južnega dela Slovenske ceste bosta plačala Vodovod-Kanalizacija in Mestna občina Ljubljana, ki pa sta s KPL sklenila ločeni pogodbi. Vrednost pogodbe med KPL in občino nanese še dodatnih 644.000 evrov.

Aneks za prenovo južnega dela Slovenske ceste niti ni presenečenje, če upoštevamo dejstvo, da je občina kmalu po sklenitvi pogodb s KPL projekt prenove občutno spremenila. Sprva so namreč načrtovali, da bo na odseku proti Aškerčevi Slovenska dvopasovna cesta z drevoredom. A nato so svoje načrte spremenili, drevored prečrtali in zmanjšali površine za pešce, da so dvopasovnico lahko spremenili v tripasovnico. Ob tem je treba poudariti, da so na občini takrat zatrjevali, da se projekt prenove zaradi teh sprememb zagotovo ne bo podražil, saj gre samo za spremembe na prometnih površinah.

Pred časom so na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet pojasnili, da so prvotno idejo o dvopasovni Slovenski cesti opustili zaradi ureditve avtobusnih postajališč. »Pred Dramo ni mogoče zagotoviti dovolj dolgega izogibališča za LPP, kar bi v naravi pomenilo, da bi ob ustavljanju avtobusa pri Drami onemogočili prevoz za druga vozila, ki gredo proti jugu,« so povedali.

S Cankarjevo cesto zaslužili 1,2 milijona evrov

Ne gre pozabiti niti, da je KPL na račun nepredvidenih del pri prenovi osrednjega dela Slovenske ceste prav tako zaslužil precej več, kot je bilo sprva pričakovati. Prenovo osrednjega dela Slovenske ceste si je izboril na javnem razpisu, na katerem je med sedmimi ponudniki postavil najnižjo ceno. Vsa zahtevana dela je bila družba pripravljena opraviti za 3,8 milijona evrov. A kmalu je javno podjetje Energetika Ljubljana s KPL sklenilo pogodbo brez javnega razpisa za prenovo vročevoda in plinovoda v višini nekaj manj kot 110.000 evrov. Druga podjetja niso imela možnosti, da bi se potegovala za ta posel, ker je šlo za dela na gradbišču KPL in bi izbor morebitnega novega izvajalca povzročil težave.

S prenovo osrednjega dela Slovenske ceste je občina sklenila prenoviti tudi Cankarjevo, po kateri je nekoč tekla mestna promenada. Prenova prvega odseka (med Beethovnovo in Slovensko) je ponovno pripadla KPL, ponovno brez javnega razpisa. Pojasnilo, zakaj občina in njeno javno podjetje za oddajo tega 531.000 evrov vrednega posla nista objavila javnega naročila, smo našli na portalu za javna naročila, kjer so zapisali, da bo KPL opravil dodatna dela, ki niso bila vključena v prvotno naročilo. Za prenovo drugega dela Cankarjeve ceste med Beethovnovo in Tivolsko cesto pa sta občina in Vodovod-Kanalizacija izvajalca vendarle poiskala z javnim razpisom. A tudi na tem je zmagal KPL, ki je zagotovil, da bo naročena dela opravil za nekaj več kot 707.000 evrov.