Zaradi nedoseganja rokov pri obnovi kaninskega smučišča v lanskem letu bovška občina letos ne bo mogla počrpati dveh milijonov od skupno 3,8 milijona evrov odobrenih evropskih sredstev. Kot so povedali na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, je služba vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko namreč projekt opredelila kot nedokončan in dovolila nadaljevanje investicije, ki pa mora biti zaključena do 30. septembra letos.

Do konca lanskega leta je bovška občina za dela in nabavo materiala pri sanaciji našega edinega visokogorskega smučišča, ki je zaprto že tri leta, porabila 2,3 milijona evrov, od tega 1,8 milijona evrov evropskega denarja. Dobrega pol milijona je k tej vsoti prispevala država iz proračuna. »Zaradi neporabljenega denarja občini ne bo treba vrniti 1,8 milijona evrov evropskih sredstev, ki jih je prejela v letu 2015. Glede porabe državnih sredstev pa dogovori še potekajo,« so še sporočili z ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, kjer bi si sicer želeli, da bi dela končali v prvotno dogovorjenem roku, obenem pa ocenjujejo, da projekt v danih okoliščinah vendarle dobro napreduje.

Na bovški občini ob tem dodajajo: »Menimo, da je sodelovanje med občino in ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter ministrstvom za finance na zelo visoki ravni, tako pri sprotnem reševanju novonastalih situacij in zapletov, ki jih tako občina kot ministrstvi nismo mogli vnaprej predvideti, kot pri izvajanju plačil. Vsi izvajalci so bili doslej sproti poplačani.«

Neodgovorno obnašanje Pome

Potem ko so v Bovcu iz francoske družbe Poma le dočakali enega glavnih delov za štirisedežnico Prevala – pet ton težko obračalno kolo s premerom 5,25 metra – pa so neprijetno presenečeni ugotovili, da manjka podkonstrukcija za kolo. »Kolo smo z velikimi napori prepeljali na mesto, kjer bo postavljeno, vendar zaradi pomanjkanja delov montaže nismo mogli nadaljevati. Načrtujemo, da bomo ta dela opravili prihodnji teden in zaščitili gradbišče, da se v primeru snega ne bi delala škoda. Zatem bodo morali svoje dodati strokovnjaki za optični kabel in elektriko,« je povedal Peter Poljanec, direktor družbe Kaskader.

Kaskaderjevi delavci so tudi že odmontirali večino baterij na trisedežnici Skripi in krožni kabinski žičnici, skozi katere teče jeklena vrv. »Baterije bomo generalno obnovili. Za to bomo potrebovali vsaj mesec dni dela. Obnavljali jih bomo na postaji B. V dneh pred novim letom smo v les oblekli tudi nov zabojnik na Prevali, kjer bo srce štirisedežnice,« je dodal Poljanec, ki ne želi napovedovati ponovnega zagona žičnice: »Veliko dela nas še čaka. Pomembno je, da obnova poteka in da bo Kanin ponovno zaživel. Vse pa je sedaj odvisno tudi od vremena. Doslej smo imeli srečo. Snega je na višini 2000 metrov malo. V senčnih legah je snežna odeja debela največ do 40 centimetrov, na sončnih pa je kopno.«