Kdo bi to bolje vedel kot koncern Fiat Chrysler. Italijani, podprti z ameriško krvjo, so znali svetu pločevine vdahniti nekaj mavrice in ga pokazati z nekega zornega kota, ki je bil drugačen. Jeep na drugi strani se še danes napaja s tradicijo, ki je nastajala v letih druge svetovne vojne in je sloves neuničljivih terenskih vozil ponesla daleč prek meja časa. Zdaj tako model 500X kot renegade nadaljujeta to: vsak namreč na svet gleda s svojega zornega kota, pa čeprav dejansko stojita na istem mestu.

Fiat 500X je nadaljevanje zgodbe malega mestnega vozila, ki se je z leti razvilo v družino najrazličnejših karoserijskih oblik, ki nosijo v sebi veliko prepoznavnega iz preteklosti, a to pot s sodobno tehnologijo. Mali 500X nakazuje, da želi biti bolj mestni terenec, kar mu po svoje celo uspeva. Nekoliko višje nasajena karoserija, obvezen štirikolesni pogon, solidni dizelski motor in kot pika na i samodejni menjalnik z 9 prestavami ga postavljajo na prav posebno mesto v tej paleti. Da, število prestav pri sodobnih menjalnikih vztrajno raste, ali jih voznik res potrebuje devet, pa je že drugo vprašanje. Brez napak ne gre, še najbolj zamerimo neusklajeno delovanje motorja s samodejnim menjalnikom. Kot da avtomobil ne bi natančno vedel, kaj naj zdaj stori z vsem tem, kar mu tehnika omogoča. Ne bi sicer mogli reči, da svojega dela ne opravlja dobro, a res je, da je konkurenca na tem področju uspešnejša. In pri tem se ni treba ozreti daleč. Na isti platformi je namreč nastal tudi jeep renegade, ki pa, vseh tehničnim podobnostim navkljub, nagovarja drugačno publiko. Ima enak motor, enak menjalnik, celo enake zunanje dimenzije. No, ja, vsaj zelo podobne, 500X meri namreč v dolžino 4,27 metra, renegade pa le en centimeter manj. Čeprav bi na prvi pogled rekli, da je renegada več skupaj, vsaj tak je občutek v potniški kabini. Sicer je veliko stvari prepoznavnih v enem in drugem modelu, a vseeno daje renegade nekoliko zrelejši, zanesljivejši občutek. Še tisti napis na armaturni plošči, da se njegovo poreklo vleče iz leta 1941, je ravno dovolj, da veste, da do legende ni več daleč. In tudi menjalnik v njem deluje bolj predvidljivo. Na splošno je 500X bolj »italijan«, ima več srca in oblikovne prikupnosti. Medtem se renegade bolj zanaša na pokončne linije in oglato obliko, kar ga naredi bolj terenskega.

Potniki v notranjosti bodo zato v renegadu imeli občutek, da so jim namenili nekaj več prostora, na splošno je počutje v njem boljše, bolj svetlo in zračno. Pa čeprav imata oba enako medosno razdaljo, torej 2,57 metra. In pri prtljažnih litrih sta prav tako več kot podobna, fiat se lahko pohvali s 350, jeep pa s 351 litri. Kar ni ravno veliko, a je glede na njuno dolžino, njun značaj in namen povsem dovolj.

Enako in še več velja za motor. Dizelski dvolitrski agregat, ki sta ga imela oba testna kandidata, zmore 140 konjičev, kljub enakosti pa so razlike. Štirivaljnik v renegadu deluje bolj živahno in prepričljivo, pa čeprav je to verjetno res samo subjektivni občutek, kajti na papirju je vse jasno – fiat je hitrejši (190:182 km/h, 9,8:10,2 sekunde pospeška do stotice). Posledica oblike (bolj aerodinamične) in seveda teže je tudi ugodnejša fiatova poraba – 7,9:8,2 litra, pri čemer posoda za gorivo v obeh primerih pogoltne 48 litrov.

Na koncu, žal, sledi streznitev. Da, tista neprijetna s ceno. Oba namreč staneta v osnovni testni različici enako, in sicer 32.490 evrov, kar je precej ne glede na njuno najsodobnejšo tehnologijo, elektronske pripomočke, nastavljiv štirikolesni pogon, samodejni menjalnik in dovolj zmogljiv motor. Le da so pri Fiatu nekoliko bolj spretni in ponujajo še 3000 evrov popusta. Tega pri renegadu vsaj za zdaj še ni na ceniku. Več pa v sklepu.