To ni spopad za absolutno prevlado, ampak dvoboj, kdo bo izzivalec nissana qashqaia. Renault kadjar in peugeot 3008 sta namreč le odgovor na uspeh, ki ga je že pred desetletjem požel qashqai in sprožil val številnih posnemovalcev, ki so skupaj poskrbeli, da so športni terenci najhitreje rastoči avtomobilski razred. Obračun kadjarja in 3008 je kot nekakšen polfinale, kjer ima na papirju rahlo prednost kadjar, saj je osnovan na enakih temeljih kot qashqai. Renault in Nissan sta namreč že nekaj časa člana iste družine, medtem ko je peugeot 3008 po sorodstvu še najbližje citroënu C4 picassu, a ima za razliko od njega veliko športno-terenskih genov. Tokratna primerjava med kadjarjem in 3008 je toliko bolj posebna, saj gre za lokalni francoski obračun.

Za Francoze naj bi veljalo (predvsem v primerjavi z drugimi evropskimi narodi), da o drugih ne vedo prav veliko, niti jih za druge ne briga. V avtomobilski industriji je to ena največjih napak, saj je treba neprestano spremljati potrebe trga, kar dobro vedo tudi pri Renaultu in Peugeotu, zato se ravnajo drugače, prav nič francosko. Ravno kadjar in 3008 sta odgovor na želje kupcev. Glavni namen obeh avtomobilov je, da čim več potnikov prevažata čim udobnejše. Osnovna ciljna skupina so družine. Torej mora biti spredaj dovolj prostora za mamo in očeta, zadaj pa za vsaj dva otroka. V prvi vrsti imata kadjar in 3008 dovolj prostora, saj tam brez težav sedijo potniki vseh višin in širin. Tudi voznik hitro najde pravi položaj. Komandna plošča je v obeh avtomobilih pregledna, razlika je le ta, da ima kadjar osrednji zaslon bolj na sredini armaturne plošče, 3008 pa povsem na vrhu.

Prav tako se testna primerka razlikujeta pri prostornosti na drugi klopi. Za glavo in noge je več prostora v kadjaru, medtem ko ima 3008 to prednost, da ima povsem ravna tla, zato morebitni sredinski potnik ne drgne z nogami ob levega in desnega soseda. Pri tovrstnih avtomobilih je eden ključnih dejavnikov tudi prostornost prtljažnika. Za družinske izlete in dopuste je zadaj pri kadjarju prostora za 472 litrov, pri 3008 za 512 litrov, kar je dovolj za vse kovčke in tudi še za kakšno igračo nad njimi. Če mama in oče kupita nov kos pohištva in podreta zadnjo klop, pa kadjar sprejme 1478 litrov, medtem ko je v 3008 prostora za 1604 litre. Pri 3008 velja izpostaviti še dvojno dno prtljažnika, prtljažna vrata pa so dvodelna, zato se lahko spodnji, manjši del spremeni v poličko v isti višini kot prtljažno dno. Koristna sta tudi predalnika pod nogami pri zadnjih potnikih.

Vsaj z vidika zunanjosti bolj športno deluje 4,45 metra dolg kadjar v izvedenki bose edition, toda praksa nato potrdi, da tudi 4,36 metra dolg 3008 v umirjeno beli barvi ni prav nič nežen. Oba imata pod pokrovom 1,6-litrski motor s črno dizelsko krvjo. Pri kadjarju zmore 130 konjskih moči (96 kilovatov), pri 3008 pa 120 KM (88 kW). Razlika je opazna tudi pri izkoristku, saj Renaultov primerek do stotice pospeši v 10,5 sekunde in končno hitrost doseže pri 190 kilometrih na uro. Na drugi strani 3008 do stotice pospeši v 12,4 sekunde in se ustavi pri 181 kilometrih na uro. Vozili se pri najvišjih hitrostih peljeta stabilno, pri čemer se moč v kadjarju razporeja z ročnim menjalnikom, v 3008 pa s samodejnim. V obeh primerih je prestavljanje tekoče, kar omogoča živahno vožnjo. Kadjar ima še to prednost, da ima štirikolesni pogon.

Če bi poslušali ljudi, ki so že vozili oba, bi večina odgovorila, da jim je bolj pri srcu kadjar, pa tudi več poželjivih pogledov prejme. Toda 3008 ima pomembne prednosti, morda celo ključne – nižje porabo in izpuste ter ceno, kar so v trenutni gospodarski situaciji odločujoči dejavniki. Tako je kadjar na testnih vožnjah kuril 7,5 litra na sto prevoženih kilometrov, 3008 bistveno manj s 6,4 litra, kar je precej zgovoren podatek. Malce manjša razlika je pri ceni, pri čemer imata oba zadovoljivo opremo (zračne blazine, klimatsko napravo, električno pomična stekla, parkirni senzorji, potovalni računalnik, tempomat…) in vsak svojo prednost: kadjar štirikolesni pogon, 3008 samodejni menjalnik. Renault kadjar bose edition energy dCi 130 4WD torej stane 28.900 evrov, peugeot 3008 style 1,6 BlueHDi 27.453 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si