Sodobni življenjski slog ima ob pozitivnih tudi kup negativnih vplivov. Eden izmed takšnih je na primer, da ima vse več ljudi težave z vidom. Še posebno je to opazno ponekod v Aziji, predvsem na Japonskem, kjer ogromno ljudi največ časa preživi v majhnih stanovanjih in pisarnah ter skoraj nič na prostem. Posledica je vedno več težav s kratkovidnostjo, rešitev pa so: očala. Ki jim na Japonskem, deželi, v kateri je delež prebivalstva, ki jih nosi, med najvišjimi na svetu, pravijo – megane.

Posledica današnjega načina življenja pa je tudi, da je na cestah vedno več avtomobilov. Pri katerih se trendi sicer vseskozi menjajo, a v Evropi za najpomembnejšega in glede konkurence najzahtevnejšega vseeno že dolgo velja razred kompaktnih kombilimuzin. Enega njegovih glavnih igralcev, ki bo na cestah kmalu v obliki četrte generacije, pa so pri Renaultu poimenovali – megane.

Jasno je torej, na kaj ob besedi megane pomisli Japonec in na kaj Evropejec. In ko omenjamo novo generacijo megana, je pri njej razveseljivo, da tudi tisti, ki vidimo slabše, ne potrebujemo megane (očal), da bi videli, da je megane (avtomobil) res popolnoma nov. Oblikovno tako sledi Renaultovemu oblikovalskemu jeziku, ki so ga pred njim spregovorili na primer kadjar, espace in talisman, slednjemu pa je spredaj zaradi luči v obliki črke C tudi najbolj podoben. Ravno luči (tudi podolgovate zadnje), bočne linije in izbokline na motornem pokrovu pa ob dejstvu, da ima megane zdaj za tri centimetre daljšo medosno razdaljo (2,67 metra) ter je malenkost nižji, širši in za 6,4 centimetra daljši (4,36 metra), pripomorejo k njegovemu bolj dinamičnemu videzu. Videti je namreč, kot da je bolj »pritisnjen« na cesto. Povsem nova je tudi notranjost – sedeži dobro oprimejo telo, kot da nas ne bi želeli izpustiti, materiali so kakovostni, upravljanje preprosto. Pri bolje opremljenih različicah je megane ob tem posebnež, saj ima daleč največji za dotik občutljiv zaslon v razredu, ob tem pa so poleg kupa varnostnih pripomočkov na voljo tudi na primer radarski tempomat, masažni sedeži in projiciranje podatkov na ploščico pred voznikom (head-up display), pri kateri malce zmoti njen izstopajoči nosilec. A to je res malenkost, precej pomembneje je na primer, da je zdaj tudi prostora na zadnji klopi in v prtljažniku več kot prej – v slednjem ga je za 434 litrov.

Visoka pričakovanja megane upraviči tudi med vožnjo. Boljši kot prej je občutek za volanom, blaženje je udobnejše, volanski mehanizem odzivnejši, (precej) boljša je lega na cesti. Zadnja še posebno, morda celo najboljša v razredu, pri različici GT s štirikolesnim volanom 4control. S katerim je megane (spet) razredni posebnež, a res zgolj v omenjeni različici z 205-konjskim (151-kilovatnim) 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem ali v istoimenski s 165 KM (118 kW) močnim turbodizlom. V običajnih ga namreč ne bo na voljo. Poleg bencinskega GT smo sicer na zavitih portugalskih obmorskih cestah preizkusili še 1,6-litrskega turbodizla s 130 KM (96 kW), ki je za ta avto bržčas optimalna izbira, sicer pa bo megane ob omenjenih na voljo še s 100 ali 130 KM (74 ali 97 kW) močnim 1,2-litrskim turbobencinarjem, 115 KM (84 kW) bo imel 1,6-litrski atmosferski bencinar, turbodizelsko paleto pa dopolnjujeta 1,4-litrska primerka z 90 in 110 KM (66 in 81 kW). Pri nas bo novi megane prodajno pot začel konec februarja, cene so še neznanka, predvidoma oktobra pa se mu bo pridružil še karavan.

Več fotografij na www.dnevnik.si