Sodeč po fotografiji, ki nam jo je poslal Dnevnikov bralec, se je na slovenskem železniškem omrežju prejšnji teden ponovno pripetila okvara na varnostih zapornicah. Čas in kraj dogodka: 14. december popoldne, zelo prometni nivojski prehod v Medvodah. »Prehod je z ene strani zelo nepregleden. Kaj so mislile Slovenske železnice in kako je mogoče, da se je kaj takega sploh lahko zgodilo? Nihče ni voznikov opozarjal na hudo nevarnost, ki je pretila vsem, ki so peljali čez prehod,« je izpostavil bralec.

Opisani dogodek spominja na tistega, na katerega smo v Dnevniku opozorili letos pozimi. Zgodil se je 6. februarja na nivojskem prehodu v bližini Šentjurja, na železniški progi med Zidanim Mostom in Šentiljem. Avtomatske zapornice pri Ostrožnem bi se morale spustiti, saj se je prehodu približeval vlak. Vendar se niso. Ostale so dvignjene, težko tirno vozilo pa je z nezmanjšano hitrostjo odbrzelo mimo. Samo zaradi srečnih okoliščin tehnična okvara ni povzročila nesreče, saj v tistem trenutku na nivojskem prehodu ni bilo drugih prometnih udeležencev.

Tistikrat je incident povzročila tehnična okvara na Iskrini komponenti BUBM. Napaka je bila tako resna, da so morali naprave zamenjati na vseh 31 nivojskih prehodih, na katerih je bila nameščena. Dokler tega niso postorili, je na vseh domnevno pomanjkljivih prehodih več kot mesec dni veljal poseben režim vožnje.

Strojevodja pravočasno ustavil vlak

Pripetljaj v Medvodah 14. decembra pa je bil posledica manj nevarne tehnične napake. Varnostni sistem je zato še pravočasno opozoril strojevodjo, da se zapornice ne bodo spustile. »Napako so zaposleni, ki skrbijo za signalnovarnostne naprave, odpravljali od 14.10 do 15.25. V tem času naprave na nivojskem prehodu niso delovale,« je zapisal Janez Krivec iz Slovenskih železnic (SŽ).

V SŽ poudarjajo, da se tovrstne napake dogajajo izjemno redko. »Če pa se zgodijo, je o tem takoj obveščeno prometno osebje SŽ, ki uvede posebni režim vožnje vlakov čez prehode,« razlaga Krivec. Po njegovih besedah je strojevodja v Medvodah vlak najprej ustavil pred nivojskim prehodom, nato je preveril, ali so na prehodu in ob njem vozila. Ko je ugotovil, da je prehod varen in prost, je opozoril s signalnim znakom in nato počasi zapeljal čez nivojski prehod. Očividec tem navedbam ne pritrjuje povsem. »Vlak se pred prehodom čez progo ni ustavil, je pa res, da je dajal zvočne znake, strojevodja pa je krilil z rokami. Res je, da ni vozil z običajno hitrostjo ampak počasneje,« nam je razložil. »Ne glede na to pa bi morali o okvari seznaniti prometno policijo, ki bi morala ustaviti vsak promet. Prehod pa je sameval, kot da ni nič narobe.«

Leta 2013 so v SŽ našteli sedem nevarnih primerov, ko je vlak zapeljal mimo dvignjenih zapornic. Podobni incidenti se se dogajali tudi lani in letos. Podatka, koliko so jih našteli, iz vodstva SŽ nismo prejeli.