Beton, in to slab, je namreč tisti grešni kozel, ki so ga v Darsu jeznim voznikom, ki so v soboto več ur stali v večdesetkilometrskih kolonah na avtocesti in prav vseh obvoznih cestah okoli Celja, ponudili v tolažbo. Slaba tolažba. Sploh glede na to, da smo lahko že glede na odgovore Darsa hitro razbrali, da so ga hudo polomili. Večkrat. Ena napaka je vodila k drugi…

Zakaj? Razpoke v betonu se ne pojavijo kar čez noč in vozniki pač težko sprejmejo razlago, da je vzdrževalec Darsa zapeljal v predor Pletovarje, videl neko razpoko in se odločil, da je treba predor za ves promet nemudoma zapreti. Ni bilo tako. Ploščo z razpoko so opazovali že dolgo! Kdo za vraga je bil potem tako pameten, da se je odločil ploščo popravljati zadnjo soboto pred božičnimi prazniki in na dan, ko so se v Italiji začele počitnice ter se je menda ja pričakovalo, da bodo slovenske avtoceste polne delavcev iz Romunije, Bolgarije in Ukrajine, ki bodo utrujeni od težkega dela hiteli v varno zavetje svojih domov? Kako varno, se žal sprašujeta najmanj dve romunski družini. Ena še posebej – romunski tovornjak, v katerem je umrla sopotnica, se je zaletel v pred zaprtim predorom v koloni stoječi madžarski tovornjak.

Kdo za vraga je bil tako pameten, da se je v petek zvečer, ko se je promet začel močno zgoščevati, odločil zapreti predor Pletovarje, in to za ves promet? Kdo je bil tako pameten, da je ob tem zaprl kar tri avtocestne izvoze (vsaj dveh ne bi bilo treba) in tako povzročil še hujši kaos na obvoznih cestah?

Res je, po bitki je lahko biti general, a upravljalec avtocest je imel na voljo precej drugih možnosti. Lahko bi se za popravilo razpoke (ki jo je opazoval dalj časa) odločil že prej. Lahko bi v miru med tednom, ko je manj prometa, zaprl predor in čez noč uredil promet dvosmerno po drugem avtocestnem pasu. Kar je celo poleti povsem običajna praksa na primorski avtocesti.

V Darsu so sklepali, da bo popravilo tiste nesrečne razpoke trajalo dva dni. Se pravi – nekdo je moral popravilo načrtovati vnaprej, vedeti, kaj je treba postoriti in koliko časa bo to trajalo. Potem so napako odpravili v enem dnevu. Kako, če so pa napovedovali, da bodo dela trajala dva dni? Pritisk javnosti? PR-ovski »damage control«? Se je nov asfalt sploh posušil, usedel? Nismo gradbeniki, ampak če načrtuješ, da se bo sušil dva dni, kako lahko od javnosti potem pričakuješ, da ti bo verjela, da so bila dela opravljena kakovostno, če se je sušil le nekaj ur?

Pozivi k zamenjavi uprav Darsa so bili doslej praviloma politično motivirani ali pa so imeli osnovo v sumljivih poslih, prirejenih razpisih, čudnih aneksih in podobno. Tokrat so ljudje (beri: vozniki) napake Darsa občutili neposredno in takoj. Nič prek zakompliciranih finančnih malverzacij, ko na koncu krajšo potegne proračun. Kar takoj so vozniki plačali Darsov davek. Bi bilo torej nenavadno, da bi zavoljo ene črne sobote pozvali upravo Darsa k resnemu premisleku o sprejetju odgovornosti? Odstopu? Avtoceste imamo zato, da se po njih varno in hitro pripeljemo od točke A do točke B. Zato plačujemo cestnino, kupujemo vinjete, prispevamo iz proračuna. Vnaprej plačana storitev prejšnji konec tedna ni bila opravljena. Denarja žal ne moremo zahtevati nazaj. Pa bi ga lahko.