Kranjski start up Toshl je izdal povsem prenovljeno aplikacijo toshl za operacijski sistem ios in spletno aplikacijo, s katero lahko uporabniki beležijo porabo svojega mesečnega proračuna. Prenovljeni toshl prinaša številne novosti, denimo pregled finančnih tokov kot »rečni« tok, na voljo je več finančnih računov, k stroškom in prihodkom je mogoče dodati fotografije, lokacije, opomnike, pojasnjuje direktor podjetja Matic Bitenc in dodaja, da je ena novosti tudi omogočeno plačilo s kitajskimi bankami in kreditnimi karticami, aplikacija pa je prevedena v devet jezikov.

»Za temeljito prenovo smo se odločili, ker smo ugotovili, da želje uporabnikov, kot tudi naša vizija razvoja, zahtevajo nekoliko večje spremembe. Ker mora celotna storitev delovati usklajeno in uporabniku prijazno, je ena sprememba hitro za seboj potegnila drugo. Zato smo potegnili črto in v novo različico vložili vse znanje, ki smo ga pridobili v prvih letih toshla, in ga oblikovali tudi z mislijo na prihodnost, funkcionalnosti, ki še pridejo, in lažje prilagajanje ob veliki množici novih uporabnikov,« je povedal Bitenc.

Spodbujajo k varčevanju

Ker ima toshl 2,4 milijona evrov uporabnikov po vsem svetu, skušajo v kranjski ekipi, ki izhaja iz podjetja 3fs, slediti potrebam oziroma pričakovanjem čim več uporabnikov. Tako podpirajo 165 valut za stroške, finančne račune, proračune, tečaji pa se osvežujejo vsakih 15 minut. Toshl namreč ne želi biti le beležnica porabljenega denarja, temveč želi tudi pomagati varčevati. Za začetek tako, da uporabniki postavijo nižje proračune od prihodkov, nato pa jih aplikacija vzpodbuja, da se teh proračunov tudi držijo. »V novi različici je na tem še več poudarka, saj lahko ustvarjajo tudi posebne varčevalne račune, proračuni pa se lahko vsak mesec prilagajajo glede na prihodek,« pojasnjuje Bitenc, ki trenutno vodi sedem sodelavcev, šest razvijalcev in oblikovalca grafičnih vmesnikov, ki je obenem ilustrator in riše tudi Toshlove pošasti, ki so njihov prepoznavni znak. Ravno takšna drugačnost namreč start upe, ki se borijo na zasičenem trgu mobilnih aplikacij, ohranja »vidne« med potencialnimi uporabniki. »Trudimo se, da imajo aplikacije tudi nekaj več osebnosti, da niso zgolj utilitarne in ujete v sivino povprečja,« dodaja sogovornik.

Poleg kranjske pisarne imajo podjetje registrirano v ZDA, kar je prednost predvsem pri prodaji naročnin za aplikacijo v trgovini google play. Prodaja v njej namreč slovenskim podjetjem še vedno ni omogočena, zato je edina rešitev ustanovitev podjetja v tujini ali objava prek založnika, kar je za mnoge start upe predrago, pojasnjuje Bitenc. Dodaja, da sicer največ prihodkov še vedno ustvarijo v ZDA, sledijo Združeno kraljestvo, Brazilija, Rusija in Avstralija, po številu uporabnikov pa prednjačita Kitajska in Indija.