Produkt EqualEyes, ki so ga še kot študentska ekipa na tekmovanju Imagine Cup razvili za pomoč slepim in slabovidnim, je kupil eden od njihovih angleških poslovnih partnerjev, tako da mladi razvijalci intenzivno iščejo nove izzive B2B, pravi direktor podjetja Luka Topolovec. »Delamo bazo strank, (start up) podjetij in gradimo njihovo zaupanje, s tem ko zanje razvijamo rešitve za programsko opremo, pa se lahko tudi sami preživljamo,« o novih razvojnih korakih mariborsko-londonskega start upa pove Topolovec.

Aplikacija za slepe in slabovidne torej ni več vaš glavni posel.

Res je, to zgodbo smo uspešno sklenili s prodajo našemu angleškemu partnerju. Ampak imamo kup novih izzivov. Ukvarjamo se z razvojem programske opreme za mobilne naprave in splet. Imamo že nekaj lastnih izdelkov; osredotočamo se povsem na nove tehnologije, od navidezne resničnosti do pametnih ur. Pri aplikacijah za pametno uro pebble smo denimo našteli že več kot 150.000 prenosov in okoli 20.000 uporabnikov, kar je lepa številka, glede na to, da je bilo prodanih milijon ur. Če bi se to število povečalo, bi se povečala tudi uporaba naših aplikacij. Je pa to področje, na katerem podjetje ne ostane rado, ker se tu ne da pospešeno rasti, saj lahko razvijalec za eno stranko opravi le omejen obseg storitev. Imamo pa unikatno priložnost za rast in razvoj, saj bodo podjetja, za katera delamo, naše prve stranke, ko bomo imeli lasten produkt. To je naš cilj.

In ravno s takšnimi novimi tehnologijami se udeležujete programerskih maratonov. Glede na to, da ste začeli kot ekipa na študentskem tekmovanju Imagine Cup, bi lahko rekli, da imate talent za reševanje izzivov na tovrstnih tekmovanjih.

Smo še dovolj majhno podjetje, da si lahko privoščimo takšne »odštekane« stvari, pa tudi naša kultura podjetja je takšna, da imamo radi drugačne stvari. Hackaton daje priložnost, da se ekipa pokaže v tej svoji drugačnosti, poleg tega pa te potencialni poslovni partnerji na takšnih tekmovanjih prej opazijo. Ko se pojavljamo v Angliji oziroma Londonu in zmagujemo na tekmovanjih, si brezplačno gradimo blagovno znamko, hkrati pa dobimo kup novih partnerjev, ki bi radi sodelovali z nami.

Kakšen je sicer vaš fokus pri gradnji blagovne znamke, se osredotočate na podjetja, za katera delate, ali na končne uporabnike vaših aplikacij? Je pri odločitvi za prenos aplikacije iz trgovine v telefon pomembno, kdo je avtor aplikacije?

Prihodke ustvarjamo z delom za različna podjetja, tako da blagovno znamko gradimo z referencami v poslovnem svetu, denimo v mreži TechCruncha. Kar zadeva končne uporabnike aplikacij, pa še nimamo tako močne blagovne znamke, kot je denimo Outfit7, ki jo ljudje prav specifično iščejo v googlu, zato se osredotočamo na optimizacijo v trgovini z aplikacijami. Naredimo torej takšno med uporabniki zaželeno aplikacijo in se potem pojavimo na vrhu seznama zadetkov.

Ali s širjenjem dejavnosti razmišljate tudi o preimenovanju podjetja ali blagovne znamke?

Glede tega smo sicer zelo prilagodljivi, ampak ime EqualEyes nam je priraslo k srcu, zato bi ga radi obdržali.

Na zadnjem hackatonu ste zmagali z družbeno odgovorno rešitvijo, podobno kot ste v okviru Imagine Cupa razvili aplikacijo za pomoč slepim in slabovidnim. Verjetno gre pri tem bolj kot za ustvarjanje prihodkov za vračanje družbi.

To nam predstavlja največji izziv. Ne bi radi samo razvijali rešitev za zaslužek in rast podjetja, temveč nam veliko pomeni, da lahko nekaj tudi sproti vračamo družbi. Največja zmaga je, da si najboljši na nekem področju in ustvarjaš ogromno prihodkov, po drugi strani pa si tudi dober do svojih zaposlenih in narediš nekaj dobrega za ves svet.

Kakšna je sicer vaša prednost na programerskih tekmovanjih, kjer morajo ekipe v kratkem času poiskati rešitev za izziv in jo tudi uresničiti?

Naša unikatna prednost je, da smo izjemno hitri. Zelo dobri smo pri prepoznavanju odprtokodnih rešitev, kar pomeni, da nam marsikdaj ni treba na novo izumljati kolesa, ampak samo sestavljamo različne komponente. Zato smo lahko hitrejši od drugih ekip. Poleg tega pa tudi razumemo svoje stranke. Ko delaš s strankami, moraš biti empatičen, prepoznati njihovo težavo in skozi pogovor poiskati rešitev, jo znati predstaviti ter nato tudi izvesti.

Je to tisto, kar delodajalci velikokrat pogrešajo pri programerjih?

Če si razvijalec, moraš vzeti v zakup, da se boš moral vedno izobraževati. Mi smo zelo hitri in dobri na področju novih tehnologij ravno zato, ker spremljamo vse novosti in smo z njimi na tekočem. Pri razvijalcih je največja težava, da si lahko danes najboljši razvijalec, jutri pa se bo pojavil neki novi programski jezik, ki bo poenostavil določene stvari, in če ga ne boš poznal, te bo zelo hitro povozil čas. Tako da je odvisno od posameznega razvijalca, koliko je angažiran za nadgrajevanje svojega znanja.

Kako je sestavljena zasedba EqualEyes?

Trenutno nas je skupaj s študenti v ekipi 13, iščemo pa še razvijalce in produktne menedžerje. Ker smo delno angleško podjetje, moramo okrepiti tudi tamkajšnjo ekipo, vsekakor pa talente iščemo tudi v Sloveniji. Prav tako si želimo, da bi študenti, s katerimi sodelujemo, po koncu študiju ostali pri nas. Ni pa izključeno, da se ne bo celotna ekipa preselila v London, predvsem ker so poti tja in nazaj za slovenski del ekipe precej naporne.

V britanski prestolnici ste navzoči že tri leta. Koliko ste v stiku z drugimi mladimi slovenskimi podjetniki?

Slovenska start up scena se intenzivno prebuja, predvsem v Mariboru se je v zadnjih petih letih ogromno premaknilo na tem področju. In tudi mi želimo spodbujati mlajše podjetniške ekipe, jim z nasveti in izkušnjami pospešiti pot. Ne nazadnje je to tudi strateško, saj bodo tudi te mlajše ekipe kmalu imele svoja podjetja, ki bodo lahko naši poslovni partnerji.