Čeprav so na Mestni občini Ljubljana z odprtjem parkirišča P+R Barje konec septembra zadeli v polno – na njem parkira skoraj toliko avtomobilov kot na najbolj zaželenem parkirišču tega tipa na Dolgem mostu –, vsi z njim niso zadovoljni. Nekateri brezobzirni vozniki namreč parkirišče izkoriščajo kot bližnjico za pot v središče mesta. Na težave nas je opozorila bralka Lidija Sadar.

Po makadamu kot po avtocesti

»Z avtoceste zapeljejo na Barjansko cesto, pri prvem semaforju pa – namesto da bi šli naravnost – zavijejo na parkirišče. Na koncu parkirišča je izhod na makadamsko pot, ki jo Dars uporablja za čiščenje grmičevja okoli avtoceste. Ta pa se navezuje na našo ulico. Po njej avtomobilisti dirjajo kot za stavo,« nam na kraju samem razloži naša zvesta bralka, ki od odprtja parkirišča perila ne suši več na dvorišču, saj se dviga prah kot za konjskimi vpregami na Divjem zahodu. Tudi Pot na Rakovo jelšo, kjer domuje sogovornica, namreč še ni asfaltirana.

A prašno perilo še zdaleč ni najhujši problem, zavzdihne Sadarjeva in pokaže na nepregledni ovinek. »Zdaj je sicer listje odpadlo in se nekaj vidi skozi vejevje, spomladi pa bo spet vse zaraščeno kot v džungli. Tukaj se sprehaja veliko ljudi s psi in majhnimi otroki, ki tod uberejo pot do Ljubljanice. Pločnika pa ni, zato ves čas trepetamo, kdaj se bo zgodilo najhujše,« skrbi bližnjih stanovalcev predstavi Lidija Sadar. Ker dogajanje že nekaj časa podrobno spremlja, ve povedati, da »bližnjico« uporabljajo predvsem tisti, ki se iz okoliških krajev vozijo v Ljubljano v službo. »Kakšnih 200 na dan jih prisopiha tod mimo. Največ ob jutranji in popoldanski prometni konici,« pove Sadarjeva.

S težavo je seznanila tudi pristojne, a brez uspeha. Na Mestni občini Ljubljana so jo po lastnih besedah odpravili s pojasnilom, da zapornic ne morejo postaviti, ker je makadamska pot v lasti Darsa, prometni znak pa menda ne bi zalegel. Že pred časom je o nevzdržni situaciji pisno potožila tudi na Dars. A ji sploh niso odgovorili – do našega posredovanja.

Potem ko smo jih pobarali, zakaj ne ukrepajo in zakaj Sadarjevi niso odgovorili, so predstavniki Darsa že naslednji dan obiskali našo sogovornico, nam pa sporočili: »Čeprav omenjena pot poteka po Darsovem zemljišču, ni v upravljanju Darsa. Kljub temu dejstvu bomo – gre za prvih 100 do 200 metrov od novega parkirišča P+R proti Ljubljanici – ta del označili s prometnim znakom, ki prepoveduje promet v obeh smereh. Postavili bomo tudi zaporo z verigo na plastičnih stebričih.« V Darsu so srečanje s Sadarjevo tudi ovekovečili in nam posredovali fotografijo. Hkrati so okrcali Mestno občino Ljubljana, ki bi lahko po njihovem mnenju tudi sama rešila zaplet. »Menimo, da bi vožnjo po tej poti lahko onemogočili že s postavitvijo robnika pri gradnji parkirišča P+R. Namesto tega je investitor oziroma izvajalec napravil celo izvoz,« so poudarili v Darsu.