Odvisnost je lahko težka beseda, a dejstvo je, da je je takšne in drugačne v sodobnem svetu vedno več. In po navadi se je zavemo šele, ko do tistega, od česar smo odvisni, nimamo dostopa. Na primer do sodobne tehnologije v obliki pametnih telefonov. Ob obisku skrbno zavarovanega preizkusnega avtomobilskega poligona v belgijskem kraju Lommel, kjer so nam na preizkus ponudili celotno paleto Fordovih avtomobilov s štirikolesnim pogonom, so nam jih namreč za nekaj ur zaplenili. Uradno zaradi tega, ker na poligonu novosti preizkušajo tudi drugi proizvajalci, ob podobnih obiskih pa se je že zgodilo, da so v javnost pricurljale fotografije, ki ne bi smele. A da brez njih ne zdržimo niti enega dopoldneva, se je pokazalo že med prvim in nato vsakim naslednjim premorom, ki je sledil bolj ali manj adrenalinskim štirikolesnim dogodivščinam – takrat je množica poročevalcev hitela po svoje mobilnike in jih v majhnem prostorčku, v katerem smo jih lahko uporabljali, živčno pregledovala. Šele ko smo »pokadili svojo cigareto« v obliki pregleda elektronske pošte in zgrešenih klicev, smo se lahko odpravili na naslednjo preizkušnjo...

No, pri njih pa smo kaj hitro lahko spoznali novo, drugačno vrsto odvisnosti – od štirikolesnega pogona na težkih, strmih, blatnih in kamnitih terenih. A če smo od klenega poltovornjačka rangerja, ki je na primer kot za malico »pohrustal« dolg klanec z naklonom, podobnim tistemu na doskočišču smučarskih skakalnic, to, da je na terenu doma, še pričakovali, smo morali v nasprotju s splošnim prepričanjem priznati, da večkrat neupravičeno podcenjujemo terenske sposobnosti tako imenovanih športnih terencev. Tega, kar sta zmogla tudi pri nas priljubljena kuga in večji edge, ki bo na evropske ceste zapeljal spomladi, si namreč ne bi mislili. In se posledično na tako težek teren z njima sploh ne bi odpravili. Pa bi se lahko...

V nasprotju z rangerjem, ta se lahko pohvali s štirikolesnim pogonom 4x4, ki vozniku omogoča, da s stikalom na sredinski konzoli preklopi med pogoni na zadnji kolesi ter na vsa štiri z višjim ali nižjim prenosom, sta bila kuga in edge opremljena s Fordovim inteligentnim štirikolesnim pogonom. Inteligentnim zato, ker zagotavlja izboljšan oprijem in lego z brezhibnim prehodom med pogonom na sprednji in vsa štiri kolesa. Kar stori tako, da vseskozi meri oprijem pnevmatik in lahko v manj kot 20 milisekundah, kar je, mimogrede, dvajsetkrat hitreje od običajnega pomežika z očmi, prilagodi prenos navora v razmerju 50:50 med sprednjimi in zadnjimi kolesi. To je dobrodošlo in se občuti predvsem na spolzkih podlagah, o čemer smo se prepričali tudi med dinamično vožnjo na mestoma mokrem testnem ovalu s štirikolesno gnanimi mondeom, S-maxom in galaxyjem. In da, ko človek s takšnega pogona presedla na običajnega, tudi tu ugotovi, da bi od njega hitro lahko postal odvisen...

Če vsem doslej naštetim avtomobilom, torej rangerju s pogonom 4x4 ter kugi, edgeu, mondeu, galaxyju in S-maxu z inteligentnim pogonom AWD, dodamo še transita, ki pri slednjem ponuja še možnost zapore štirikolesnega pogona, in prihodnje leto prihajajočega focusa RS, ki uvaja športni štirikolesni pogon z dinamičnim nadzorom vektorjev navora, pridemo do številke osem. Pri toliko Fordovih avtomobilih bo od prihodnjega leta na voljo štirikolesni pogon, kar predstavlja skoraj polovico avtomobilov te znamke v Evropi. »Še leta 2012 pa so bili takšni avtomobili le trije. A štirikolesni pogon pač sodi med najučinkovitejše načine za povečanje varnosti in brezskrbnosti uporabnikov naših vozil,« je ob tem povedal Fordov tehnični strokovnjak Derek Ward. Ob vsem tem tako ne čudi, da naj bi se prodaja štirikolesno gnanih fordov prihodnje leto samo v primerjavi z lanskim (2014) povečala za 120 odstotkov. No, še večji, kar 200-odstotni prirastek v primerjavi z letom 2013 pa si pri Fordu obetajo pri prodaji športnih terencev. Tudi zaradi tega, ker bodo okrepili in oplemenitili ponudbo v tem najbolj rastočem segmentu. Pri tem naj bi eno ključnih vlog, ob omenjenih kugi in edgeu, odigral manjši eco sport, ki so ga pred kratkim prenovili, mu izboljšali vozno dinamiko in mu odstranili doslej značilno rezervno kolo na prtljažnih vratih (opcijsko je sicer še na voljo). A zanimivo – ta s štirikolesnim pogonom za zdaj ne bo na voljo...