Avtomobilska industrija je, po nekih modnih obdobjih globalizacije, ko naj bi bil en avtomobil primeren za ves svet, le dojela, da ta recept ne more vžgati. Okusi so različni, kulturne razlike tudi. Pa so zavihali rokave in na ceste postavili tako pisan svet avtomobilov, da si kupci lahko le manejo oči. Prodajalci pa roke, kajti ni vrag, da se za vsak okus in žep danes najde zanimiv avtomobil. Peugeot je, po svoji tradiciji, želel izstopati pri oblikovanju. Model 308 je vsekakor zadetek v polno, pa čeprav so mnogi ob uveljavljanju drugačne zasnove armaturne plošče le zavijali z očmi. Opel na drugi strani ima še vrsto neporavnanih računov v istem segmentu – in so tudi oni pljunili v dlani ter se lotili dela. Nastala je nova astra, ki je zares nova, drugačna, sveža. Posebno astrin zadnji del je zadetek v polno, na prvi pogled pove, kaj se skriva v njej in kakšne so njene ambicije. Peugeot 308 je tukaj nekoliko bolj umirjen, lahko bi rekli zajeten, okoren. A to je seveda prvi vtis, ki ga sporočata avtomobila kot celota, ti občutki pa se potem porazgubijo, ko se usedete in se z njima tudi zapeljete.

Nova astra je malce krajša kot prej, a s 4,37 metra še vedno daljša od peugeota (4,25). Udobje na zadnjih sedežih je zato pri astri zelo sprejemljivo, a tudi pri 308 ni preveč tesno, saj je razlika v medosni razdalji le 4 centimetre (astrina meri 266 in peugeotova 262 centimetrov). Razlika je tudi v prtljažnih litrih, ki jih je s 470 pri peugeotu za kar 100 litrov več kot pri astri. Nenavadno, a peugeotu to vsekakor štejemo v velik plus. Na drugi strani je počutje v obeh avtomobilih dobro, tudi na majhen in nizko nasajen volan v 308 se hitro privadite, astra pa tukaj stavi na malo več klasike, a tako eden kot drugi se znata zelo hitro spoprijateljiti z voznikom. K temu veliko prispevajo logična ergonomija, udobni sedeži, posebno za voznika, ter zelo solidna menjalnika v obeh avtomobilih. Oba sta ročna 6-stopenjska, pri peugeotu mogoče celo prijaznejša do uporabnika. Ker namreč zelo dobro sodeluje z motorjem, ta pa sta tako ali tako poglavje zase – oba sta 1,6-litrska, oba dizelska, le pri močeh je astrin vsaj na papirju nekoliko močnejši, saj navajajo 136 konjičev (100 kilovatov), 308 pa se mora zadovoljiti s 120 KM (88 kW). A pozor, v praksi razlik ni občutiti, še celo več, peugeot deluje nekoliko bolj lahkonog in živahnejši, česar mu na prvi pogled res ne bi pripisali. Oba znata zadovoljiti vse potrebe, pri čemer pa je astrin lahko malce bolj neprijetno brundajoč, njegovo grgranje je nekaj, česar v peugeotu ne boste slišali, ali pa vsaj ne v tolikšni meri. Sicer se tega zvoka lahko privadite, a v prvem trenutku je majhno presenečenje, posebno ker ga oglašujejo kot »šepetajoči motor«.

Zato pa se, ko se le prebudi, oddolži s porabo. Ta je z malo več kot petimi litri več kot odlična, pri teh zmogljivostih, dobri odzivnosti in na splošno več kot pozitivnim lastnostnim je to številka, ki jo lahko vsak voznik dvakrat podčrta. Peugeot je, čeprav v osnovi celo nekaj lažji od astre, malce bolj požrešen, a tudi 308 je s šestimi litri porabe več kot dober primerek sodobne tehnologije, saj zna razvajati tako z odzivnostjo kot s samim udobjem med vožnjo.

Oba sta bila napolnjena z opremo do zadnjega kotička, kar pove tudi cena. Pri astri je malce samosvoje delovalo ogrevanje sedežev, ki je ob vsakem zagonu hotelo za vsako ceno ogreti naše zadnjice. Zima je že taka stvar, da rada prevzame iniciativo, a včasih je toliko prijaznosti od avtomobila vseeno za kanček preveč. Sicer ne pri enem ne pri drugem nismo pogrešali ničesar, kar je, glede na paket opreme, tudi razumljivo. Innovation pri Oplu sodi med bogatejše, allure pri Peugeotu tudi, vsebujeta pa vsa elektronska pomagala, zaslona na dotik... A prva je bila vseeno ugodnejša, saj v osnovi stane 20.400 evrov, peugeot 308 pa 21.880. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si