Potem ko je revija Playboy oktobra udarila z odločitvijo, da se poslavlja od nagic (vprašanje je, ali se je enako odločil tudi njen ustanoviteljHugh Hefner, ki zajčice tako rad gosti v svoji Playboyevi vili v Los Angelesu), je ljubitelje lepih in golih žensk zdaj razočaral še Pirelli. Marsikoga pa tudi prijetno presenetil.

Pirellijev eksperiment za leto 2016 je namreč daleč od klasičnega Pirellijevega koledarja, za katerega so se pred fotografskimi objektivi največjih modnih fotografov, kot so Mario Testino, Bruce Weber, Mario Sorenti ali Richard Avedon, popolnoma ali vsaj zgoraj brez razgalile denimo supermanekenke Kate Moss, Gisele Bündchen, Christy Turlington, Naomi Campbell, Nadja Auermann, Heidi Klum in Alessandra Ambrosio. Tokrat ne samo da so ženske, ki nastopajo v koledarju, večinoma popolnoma oblečene, ampak na poziranje niso bile povabljene zaradi svoje zunanjosti, temveč zaradi svojih uspehov.

Devet oblečenih mesecev, vseh 12 naravnih

Avtorica koledarja, 65-letna zvezdniška fotografinja Annie Leibovitz, ki je s Pirellijem v precej bolj manekenskem in razkrivajočem slogu sodelovala že leta 2000, je svoje tokratne portretiranke več kot navdušila. »Lepa, neokusna, močna, suha, debela, lepa, grda, seksi, nagnusna, brez napak, ženska. Hvala, @annieleibovitz,« je ob izidu koledarja čivknila Amy Schumer, decembrski model.

Ameriška komedijantka in igralka je tudi sicer vzbudila največ pozornosti in odzivov – v visokih petah, čipkastih belih spodnjicah ter z razgaljenim zgornjim delom, kjer prsi zakriva z roko, v kateri drži lonček kave, medtem ko naguban trebušček pogumno štrli naprej. Schumerjeva je bila poleg modela in filantropinje Natalie Vodianove, ki bo januar s svojim otrokom v naročju krasila v satenasti halji, iz katere pogleduje noga, ter teniške igralke Serene Williams, ki za april nastopa v črnih spodnjicah, tudi edina, ki je za koledar odvrgla večji del oblačil. Preostalih devet mesecev je oblečenih, tako rekoč do vratu zapetih, v njih pa se predstavljajo kitajska igralka in blogerka Yao Chen, filmska producentka Kathleen Kennedy, patrona umetnosti Agnes Gund z vnukinjo Sadie Rain Hope - Gund, podjetnica Mellody Hobson, pisateljicaFran Leibovitz, filmska režiserka in scenaristkaAva DuVernay, urednica in igralka Tavi Gevinson, vizualna umetnica Shirin Neshat, multimedijska umetnica in aktivistka Yoko Onoter glasbenicaPatti Smith.

Provokacija, ki deluje

Čeprav je Pirelli s svojim koledarjem v zadnjih letih že stopal po stranskih ulicah, sploh ko je leta 2011 serijo fotografij posnel modni oblikovalecKarl Lagerfeld, ki se je odločil za moške modele, ali reportažni fotograf Steve McCurry, ki je svoje ženske modele leta 2013 oblekel, tako daleč kot zdaj še ni šel. Naj je odziv dober ali slab, se je provokacija izplačala, saj se o fotografijah in koledarju piše več, kot se je pisalo zaradi golih lepotic. »Če hočeš pozornost preusmeriti nase, moraš narediti nekaj zunaj okvirov, nekaj posebnega, nekaj, kar šokira. Koledar se mi zdi samo odgovor na prezasičenost s trenutnim idealom lepote, ki tako in tako ni realen, noben ideal ni. Dvomim, da jim bo uspelo obrniti trenutni trend, ampak vsake toliko prija ena bomba, ki opozori na to, kako plehko je postalo človeštvo. Tudi zavoljo dobre prodaje,« meni fotografinjaMimi Antolović. Pin up fotograf Boštjan Tacol dodaja: »Najbrž se hočejo odmakniti od vseh drugih koledarjev, ki ciljajo na estetiko. Tukaj gre samo za koncept, bi pa raje videl več zgodbe oziroma bolj premišljen koncept.«

A če sta se iz golote umaknila Playboy in Pirelli, to vendarle še ne pomeni, da so se ji odpovedali vsi. Tudi v Sloveniji. Tistim, ki si želijo lepo in lepo razgaljeno, namreč še vedno ostaja slovenski ekvivalent pirellija, ekskluzivni koledar tiskarske hiše Collegium Graphicum, ki ga vsako leto ustvari drug avtor. »Pirelli je objavil 12 žensk, ki imajo več pokazati v svojem življenjepisu kot na svojem telesu, mi pa smo objavili 12 čudovitih seksi Slovenk,« o koledarju pravi njegov letošnji fotograf Aleš Bravničar, pri čemer kljub temu z navdušenjem pozdravlja Pirellijevo idejo: »Jaz sem nadnavdušen, ko se kakšna velika znamka spravi razbijati tabuje in ker se je Pirelli kljub velikemu slovesu Annie Leibovitz odločil ubrati običajnejši pristop k fotografiji in se veliko bolj koncentrira na vsebino. Zame to zdaj ne predstavlja dramatične paradigme v spremembi idealov lepote, ampak je pač neki eksperiment, ko že ne veš več, kaj bi. Annie Leibovitz, ki je naredila že vse v življenju, pa ima zdaj pač fazo, da bi rada predstavila žensko kot boginjo, in ji je to tudi uspelo.«