Po obdobju bolj ali manj neuspešno financiranih slovenskih kampanj na kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje inovativnih projektov, so slab trend prekinili eni prvih podjetnikov, ki so stabilno podjetje postali prav s pomočjo kickstarterja. Po skoraj dveh letih in pol se je namreč z nadgrajenim merilnikom svetlobe za kreativno fotografiranje na kickstarterju znova pojavila ekipa Lumu in z novim izdelkom lumu power znova navdušila. Zastavljeni cilj 30.000 dolarjev so namreč dosegli v pičlih treh urah, v nekaj dneh pa ga že presegli za več kot štirikrat.

Ekipa Lumu, ki tudi tokrat na kickstarterju predstavlja svetlomer za Applov telefon, je z novim izdelkom znova zajela več naprav v eno. Fotografi bodo tako lahko s pomočjo aplikacije in svetlomera, ki se ga priključi v izhod za slušalke na telefonu, pri izdelavi posnetkov uravnavali njihovo svetlobo, izostrenost, bliskavico in barvno lestvico. Kot pojasnjujejo v ekipi, so pri razvoju novega svetlomera poslušali prav prve kupce, vsak predlog izboljšave vzeli zelo resno in popravili vsako ugotovljeno napako. »Pri zasnovi lumu power smo želeli narediti večji korak naprej od prvega produkta. Tako da nanj nismo nikoli gledali kot na nadgradnjo obstoječega. Želeli smo tudi targetirati širše, ne samo na fotografe, temveč tudi na ostale, ki se ukvarjajo s svetlobo, tako kreativno kot bolj tehnično,« je povedal Staš Stankovič, soustanovitelj podjetja Lumu Labs.

Inovacija pomeni reči ne dobrim izdelkom in stremeti le k najboljšim, so prepričani v ekipi Lumu in dodajajo, da ne gre za to, koliko funkcij ima aplikacija, ampak brez koliko njih uporabnik ne more živeti. Ob tem podpornike nagovarjajo, da so doslej pri kreativni fotografiji potrebovali več naprav, ki pa so jih pri delu kljub vsemu omejevale, lumu power pa je ena naprava, ki omogoča fleksibilnost in enostavnost uporabe. In so jih očitno prepričali, saj so šli svetlomeri, cena prvih 250 kosov se je začela pri 149 dolarjih, za med. Podobno tudi izdelki v drugem cenovnem razredu za 199 dolarjev. Podrobne analize podpornikov sicer še niso delali, vendar kaže, da je med njimi precej takšnih, ki so jih podprli tudi pred dvema letoma, pojasnjuje Stankovič in dodaja, da so jih prepričali s tem, da so jim dostavili izdelek, kot so ga pričakovali. Njihovi kupci so zato zelo zvesti uporabniki, dodaja.

Ključno je bilo tudi, da so upoštevali želje podpornikov

Lumu power so sicer v ekipi razvijali, odkar so razposlali prvo generacijo izdelkov zadnjemu podporniku na kickstarterju, torej od decembra 2013. Da je druga kampanja uspela še hitreje kot prva, pa je zaslužno znanje, ki so ga črpali pri prvem koordiniranju kampanje – čeprav so cilj dosegli v zgolj nekaj urah. Naučili so se predvsem, da pri kupcih, uporabnikih izdelka, najbolj deluje odkritost. »Dokler si s podporniki odkrit glede napredka pri izdelavi, imaš konzervativen načrt proizvodnje in vzpostavljene dobre odnose z dobavitelji ter hkrati veš, kaj moraš narediti in kako se soočiti z množičnimi naročili, boš preživel,« povzemajo svoje izkušnje in dodajajo, da to še zdaleč ne pomeni, da si projekt s tem zaključil, le bolj samozavestno se spopadaš z njim.

Ključno je tudi, da so upoštevali želje podpornikov, še pravijo, zato so pri razvoju novega izdelka postali Applovi certificirani razvijalci, kar jim omogoča, da bo lumu power še bolj odziven in hitrejši od predhodnika. »V dveh letih je naša skupnost prerasla tisto, o čemer smo sanjali, da bo postala. Zdaj svetlomer uporabljajo amaterski, filmski, studijski in drugi fotografi, pa tudi oblikovalci, celo zdravniki in zobozdravniki, plastični kirurgi, arhitekti… In prav ta raznolika skupnost nas potiska naprej,« ne morejo skrivati navdušenja v ekipi, kjer so si zadali ustvariti »svetlomer za prihodnost, nekaj, kar bi sicer moralo že dolgo obstajati«.

»Uživamo v tem, da rešujemo težke probleme. Ko ti nekaj predstavlja izziv, delaš z veseljem in to ni trud, to je užitek v delu. Zato ne moremo reči, da smo se tako zelo trudili ali da nam je bilo težko, sploh ker je vsak član ekipe prispeval, da nam je uspelo narediti nekaj čudovitega,« je sicer že po prvi kampanji o njihovem delu dejal Marko Pirc, fizik in fotograf, ki v ekipi velja za »piksel« perfekcionista.