Za ponedeljek napovedana stavka je bila sicer tik pred zdajci preklicana, saj se je sindikatu in vodstvu uspelo dogovoriti o vseh zahtevah pilotov. Kljub temu pa nad Adrio še vedno visi grožnja z morebitnim stečajem. Država, kot lastnik družbe, se namreč še vedno ni odločila, ali bo letalsko družbo dokapitalizirala v višini 8 milijonov evrov. Če bi do stavke pilotov prišlo, bi to slabo vplivalo na družbo, ki je v postopku prodaje. Po prvotnih načrtih bi morali lastniki na skupščini družbe v začetku tedna odločati o dokapitalizaciji. Skupščino so na predlog Slovenskega državnega holdinga (SDH) preklicali, sklicali naj bi jo prihodnji mesec.

Iz lanskoletnega letnega poročila nacionalnega prevoznika ni razvidno, kolikšne so plače pilotov in kopilotov. V letnem poročilu piše le, da je bilo konec lanskega leta v Adrii Airways 414 zaposlenih, od tega jih največ, kar 65 odstotkov, dela v sektorju operativa, kamor sodijo piloti, kopiloti, kabinsko osebje, podporne operativne in strokovne službe ter osebje zemeljske operative.

Trikrat nižja plača pilotov Adrie

Po besedah ekonomista Maksa Tajnikarja, sicer nekdanjega nadzornika Adrie Airways, so pilotom že pred štirimi leti za petino znižali plače. »Plača kopilota je na primer 1600 evrov neto brez dodatkov. To pa je bistveno manj, kot zaslužijo piloti Lufthanse. Je pa res, da slovenski piloti ne dosegajo norme Lufthansinih pilotov,« je prepričan Tajnikar. Tudi dodatki so po njegovih besedah bistveno manjši, kot jih imajo tuje letalske družbe, saj Adria ne opravlja medcelinskih letov.

In kakšne so norme števila ur letenja francoskih, nemških in britanskih pilotov? Vodstvo Air France je na primer v začetku oktobra od svojih pilotov zaman zahtevalo, da bi se letna norma ur letenja povečala s 650 na 750 ur brez zvišanja plač. Norma 750 ur letenja na leto velja na primer za pilote Lufthanse in British Airways, pa vendar francoski piloti zaslužijo veliko več. Pilot Adrie Airways je v zraku v povprečju med 500 in 550 ur na leto. Plače pilotov Adrie Airways so po nekaterih izračunih približno trikrat nižje. Za pojasnilo, kolikšne so povprečne plače pilotov in kopilotov ter kolikšne dodatke prejemajo, smo vprašali sindikat prometnih pilotov Slovenije. Odgovorili so nam, da gre za vprašanja, ki so v pristojnosti delodajalca. Na Adrii Airways pa se na naše klice niso odzvali. mpu