Oba avtomobila spadata v razred štirikolesnikov, v katerem je pomembna predvsem funkcionalnost. Uporabnika morata pripeljati od doma do cilja, največkrat po mestnih ulicah, kjer morata biti dovolj okretna za slalomiranje in parkiranje v majhnih prostorih, hkrati pa za gospodinjstvo ne smeta predstavljati prevelikega stroška. Lastnik takšnega avtomobila išče predvsem korist, ne pa toliko užitkov v vožnji. A to ne pomeni, da morajo razvojniki majhnih avtomobilov pozabiti na čustva.

Predvsem pri peugeotu so inženirji namenili precej pozornosti zunanji podobi. Model 208 je v preteklosti dobil že nekaj nagrad za oblikovne prijeme. Tudi pri zadnji posodobitvi so iskali nekaj drugačnega, denimo pri zadnjih 3D-lučeh, pri katerih se zdi, da ima avtomobil na vsaki strani tri kremplje. Bolj sramežljiv je seat ibiza, ki je vsaj pri zunanji podobi bistveno manj atraktiven. Nikakor ni grd, toda tudi pretirano lep ne, kar pa je pri kupcih avtomobilov marsikdaj celo koristno, saj ni malo tistih ljudi, ki s svojim jeklenim konjičkom ne želijo preveč izstopati. Podobno velja za notranjost. Več modernih linij ima 208, medtem ko je ibiza povsem vsakdanja. Peugeot 208 je nekaj posebnega zaradi postavitve volana, ki je pod merilniki. Vsa konkurenca ima volanski obroč višje, tudi seat ibiza. Iz uporabniškega vidika je bolj prijala rešitev pri 208, ampak predvsem zaradi manjšega volana, kar je precej subjektivno mnenje, saj so že znotraj naše redakcije ljudje, ki imajo raje širši volanski obroč.

Kljub vsemu je pri 208 in ibizi pomembnejša uporabnost. Oba imata pod pokrovom 1,2-litrski bencinski motor, pri čemer ima 208 trivaljnega, ibiza pa štirivaljnega. Prvi iz sebe iztisne 110 konjskih moči (81 kilovatov), drugi 90 KM (66 kW). Pri obeh se moč razporeja prek petstopenjskega ročnega menjalnika, pri čemer prestavljanje pri 208 poteka bolj neposredno. Do stotice oba prideta v 10,7 sekunde, hitreje pa se lahko peljete v peugeotu 208, ki zmore 190 kilometrov na uro, medtem ko se števec pri ibizi ustavi pri 184 kilometrih na uro. Bolje se voznik počuti v 208, saj ponuja skozi ovinke in pri višjih hitrostih več stabilnosti, medtem ko pri prostornosti ni večjih razlik. Spredaj lahko sedijo vsi, celo dvometraši, malce težje zadaj, kamor se pri obeh dostopa neposredno skozi vrata, saj gre za petvratni različici. Večji prtljažnik ima ibiza, saj sprejme za 292 litrov prtljage, peugeot pa 285 litrov. Drugače je pri rezervoarju za gorivo, saj gre v peugeota 50 litrov bencina, v ibizo 45 litrov. Za denarnico je ugodnejša poraba pri 208, saj je na testu kuril 6,5 litra na sto prevoženih kilometrov, a nas je pri točenju bencina motilo, da je potrebno za odpiranje dostopa do posode za gorivo uporabiti ključ. V približno enakih pogojih in v enakem časovnem obdobju je bila poraba ibize 6,7 litra.

Bolj okreten je 3,97 metra dolg peugeot 208, ki ga voznik lažje spravi na ozek parkirni prostor, pri čemer pomaga tudi sistem za samodejno parkiranje (doplačilo 790 evrov). Ibiza meri v dolžino 4,06 metra, s čimer je uporabnik še vedno dovolj mobilen, da tudi brez pomoči parkirnih sistemov pride v ozek prostor. Ni dvoma, voznik tako spretnih avtomobilov se v mestu počuti kot Lionel Messi, ko v kazenskem prostoru preigrava nasprotnikove branilce.

Ko potegnemo črto, bistveno več ponuja peugeot 208, toda seat ibiza je občutno cenejša. Seat ibiza style 1,2 TSI namreč stane 12.290 evrov, peugeot 208 1,2 puretech 110 allure pa 15.770 evrov. Razlika bi bila kanček manjša, če bi tudi ibiza imela močnejši motor (110 konjskih moči), ki je dražji za približno 800 evrov. Oba imata v paketu opreme vse najnujnejše od ESP, zračnih blazin, potovalnega računalnika do avtoradia, električnega pomika stekel... Skoraj sedem tisoč evrov razlike tako lahko iščemo predvsem v boljših materialih pri obliki notranjosti, modernejšemu pristopu, boljših voznih lastnosti in seveda tudi pri nekaj več opreme, tiste ne tako nujne, ki pripomore k večji udobnosti in boljšemu občutku... Toda če oba postavimo na skupni imenovalec, dobimo približno enako avtomobila za vsak plačan evro. Predvsem pa bistveno več, kot se zdi ob prvem pogledu na oba primerka.

Več fotografij na www.dnevnik.si