Slovenci imamo poseben odnos do zdravil. Kaj poseben, naravnost obožujemo jih. Vsaj tako pravi statistika. Opazen je namreč trend rasti predpisanih zdravniških receptov, ki so znani tudi po oznaki Rx.  Predlani so jih namreč zdravniki predpisali neverjetnih 17 milijonov v skupni vrednosti skoraj pol milijarde evrov. Ali prevedeno 8,26 recepta na vsakega Slovenca. In med najbolj priljubljenimi zdravili so protibolečinske tablete.

Tudi sami jih jemljemo, praviloma tedaj, ko nas nekdo razjezi do te mere, da se nas loti glavobol. Toda zadnje dni smo se gibali v družbi prijaznih ljudi in še posebej prijaznega prijatelja, da smo bili nasmejani do ušes in dobre volje. Prijatelj je imel štiri kolesa, njegovo ime pa je ljubiteljem štirikolesnikov dobro znano. RX. Lexus RX. Seveda Slovenci v Lexusov salon ne derejo množično, saj so njihovi avtomobili za večino cenovno nedostopni. A nekaj je vendarle  takšnih, ki so začetek prodaje v letu 2007 nestrpno pričakovali, saj so si želeli prestižni avtomobil, ki ni le nemškega porekla. In športni terenec RX – v Slovenijo prihaja sredi decembra za približno 59.000 evrov –  je pisan na kožo tistim, ki želijo sedeti za volanom nečesa drugačnega.

Drugačnost se namreč kaže v hibridnem sklopu, katerega zastavonoša je prav RX. Res je sicer, da bo v četrti generaciji na voljo tudi v štirivaljni različici 200t z dvolitrskim prisilno polnjenim bencinarjem (175 kW/238 KM), a kupcev ne bo množično prepričal – tudi nas ni, poraba je bila astronomskih 11,8 litra –, sploh pa ne s pogonom na prednji kolesi. Zato o njem ne nameravamo izgubljati besed. Zvezda je namreč 450h (69.000 evrov). Naj zato ne čudi, da je bila prva naša beseda ob vstopu v potniško kabino: vau. Pričakal nas je namreč vonj usnja, nameščenega, kamor seže pogled. Dvobarvnega, mehkega, šivanega. Prednja sedeža, seveda vsestransko električno nastavljiva, ogrevana in hlajena, ponujata udobje domačega fotelja. Ob udobju je poudarjena tudi varnost, zato lahko RX že serijsko s pomočjo radarja samodejno pospešuje in zavira, tudi v sili, če je treba, saj zazna možnost nesreče, veseli tudi funkcija prepoznavanja prometnih znakov. Priporočamo vrhunski zvočni sistem Mark Levinson (oprema luxury). Ljubitelji glasbe boste navdušeni. Mozart zveni podobno kot v dunajski operi.

Že na prvi pogled ga krasijo gromozanske mišice in samozavest, tako da bi se lahko danes v ringu v boju za naslov svetovnega boksarskega prvaka v težki kategoriji namesto Tysona Furyja pomeril z Vladimirjem Kličkom. Mišice ga za čuda naredijo manjšega, kot je dejansko. Dolžinska mera je namreč zajetnih 4,89 metra, kar je najopazneje v notranjosti, saj omogoča udobje z veliko začetnico štirim potnikom, prtljažna luknja pa že v osnovi pogoltne 539 litrov in ob podrtih zadnjih sedežih (tudi s pomočjo elektrike) 1612. Štiri potovalke se bodo hitro izgubile. Vse prej kot izgubljen pa bo voznik. Tudi zavoljo dizajnersko oblikovanega 12,3-palčnega monitorja s projekcijo navigacije (oprema luxury), ki pa ni v slovenščini. Jezikovne ovire ne pozna kombinacija bencinskega in električnega motorja s skupno močjo 313 konjev (230 kW), ki se na vsa štiri kolesa prenaša prek brezstopenjskega menjalnika; ta se v novi generaciji ne zaganja več v prazno. Pohvalno. Konjički žal niso tako iskrivi, kot bi od njih pričakovali (450h tehta 2,1 tone), zato podatka o najvišji hitrosti (200 km/h) in pospešku do stotice (7,7 s) nista ravno izstopajoča. Izstopati pa vsaj teoretično želi s porabo (obljubljajo 5,2 l) in izpusti ogljikovega dioksida (120 g/km), kar bi bilo bolje od tekmecev. Toda poraba na testni vožnji je bila občutno višja – 10,2 litra, a so nas razvojniki prepričevali, da je lahko tudi dva litra nižja.

P. S.: Lexusovi šefi lahko le upajo, da bodo nekoč prodali toliko RX-ov, kot Rx-ov predpišejo slovenski zdravniki.