S kulturnimi razlikami je cel hudič, saj so neusahljiv vir nesporazumov. Spomnite se samo Fincev, ki so si povsem napačno razlagali navade in poslovne običaje, ki naj bi veljali v Sloveniji. Ker smo daleč vsaksebi – oni tam visoko na severu s strupeno dolgo zimo, mi tukaj, oklepajoč se fame, da smo del srednje Evrope, v bistvu pa nas geogravitacija vleče na jug –, se zlahka ne razumemo. Ali vsaj napačno sklepamo. Zato ne gre zameriti uslužbencu Patrie, da je upoštevajoč poslovne navade in poslovno kulturo skušal v znak hvaležnosti za naročilo oklepnikov razdeliti nekaj keša med tiste, ki so, spet skladno z zmotnim prepričanjem o poslovni kulturi v naših krajih, menda nagrado pričakovali. Celotno afero so tako v bistvu zakuhale kulturne razlike.

In če kdo, potem to razume Janez Janša. Skladno z logiko, da bo izničenje kulturnih razlik izničilo tudi možnost za nesporazume, ponuja sedaj prav to: kulturno zlitje. Janša je v ponedeljek izpostavil željo, da »se v Sloveniji spoštujejo in ne spreminjajo slovenske navade in tradicija«. Pri tem je seveda mislil le na muslimane, natančneje na muslimanke. Burke in nikab ne sodijo na slovenske ulice, je prepričan Janša. Po eni strani to menda žali slovenske navade in tradicijo, po drugi strani je pokrit obraz »varnostno tveganje«, saj onemogoča identifikacijo.

Argumentacija častilca lika in dela Viktorja Orbana ima sicer vsaj dve luknji. Težko, celo nemogoče, je natančno opredeliti, kaj pomeni »spoštovanje in ne spreminjanje« slovenskih navad. Je nedeljsko cmokanje ob bouillabaissu namesto srkanja rezancev iz goveje juhe spreminjanje navad in kot tako naslednje na vrsti za omembo v zakonu o javnem redu in miru? Je sprehajanje po stanovanju v čevljih namesto v copatih razumljeno kot potencialna nevarnost za slovenski način življenja? Če je, bi veljalo razmisliti o zakonski prepovedi tega in seveda vsega, kar ni v skladu s tistim, kar razumemo kot »res slovensko«. Samo potem se ne smemo čuditi, če bodo v Torontu sicer dovolili tradicionalni božični koncert Walterja Ostanka, kanadskega kralja polke in trikratnega prejemnika nagrade grammy, a bodo obiskovalke poprosili, naj pustijo letos avbe doma, saj ne bi bilo prav, da skušajo s čudnimi pokrivali spreminjati kanadske navade. Prav tako se potem ne smemo čuditi, da na tekmah svetovnega pokala v smučanju ne bomo več videvali kurentov, teh povsem zakritih čudnih bitij, ovešenih z kravjimi zvonci in z nedoločljivo pozicijo na živalskem deblu. Če bi nam bolj odprte družbe še oprostile pelc in zvonce, pa pokrivala ne bodo spregledale. Ve se, kdo si zakriva obraz: nepridipravi in teroristi. In kurenti.

Ako Janeza resnično tako skrbi varnostni vidik zakrinkanih posameznikov, bi najprej predlagal prepoved zakrivanja obrazov med najbolj militantnimi navijaškimi skupinami. Pa med nasilnimi demonstranti. Aja, samo tam so njegovi volilci, ki sicer spoštujejo slovenske navade in jih ne skušajo spreminjati.