Čeprav so bile Slovenske železnice za nakup novogoriškega avtobusnega prevoznika Avrigo pripravljene odšteti 14,8 milijona evrov, je Zavarovalnica Triglav enega največjih slovenskih avtobusnih prevoznikov včeraj prodala za več kot pol milijona manj, za 14,2 milijona evrov.

Avrigo je kupila letos septembra ustanovljena družba Adventura prevozi Darka Martina Klariča. Slednjemu je pred dobrim letom iz stečajne mase Skupine Viator & Vektor že uspelo kupiti Izletnik Celje, sicer pa gre za lastnika največje slovenske oglaševalske agencije Media Publikum.

V Slovenskih železnicah se ne morejo načuditi

Za nakup Avriga so bile zelo zainteresirane Slovenske železnice pod vodstvom Dušana Mesa. Študije so namreč pokazale visoke sinergije med avtobusnimi in železniškimi prevozi. Nakup bi železnicam med drugim olajšal ukinitev nekaterih potniških prog, hkrati pa bi v družbi lahko prihranili pri najemanju avtobusnih prevozov. Mes za komentar včeraj ni bil dosegljiv. Neuradno pa je bila vodilna posadka Slovenskih železnic včeraj močno začudena zaradi odločitve Zavarovalnice Triglav.

Preden bi Slovenske železnice lahko prevzele Avrigo, bi sicer s tem moral soglašati Slovenski državni holding (SDH). Toda zaradi izjemno kratkega roka, ki ga je postavila Zavarovalnica Triglav, uprava SDH ni odločala o soglasju, da bi Slovenske železnice prevzele Avrigo, so pojasnili v SDH. Rok za oddajo zavezujočih ponudb se je sicer iztekel minuli petek, veljavnost Klaričeve ponudbe pa v ponedeljek opolnoči. Kot so pojasnili v Zavarovalnici Triglav, je bil izbrani kupec za Avrigo edini, ki je oddal brezpogojno in zavezujočo ponudbo, skladno s procesnim pismom. Po njihovem prepričanju so prodajni postopek, ki je potekal od začetka leta (po prvem neuspešnem krogu so ga julija obnovili), vodili s primerno skrbnostjo in v smeri uspešnega zaključka. »O prodaji Avriga smo skladno s pravili transparentnega obveščanja, h katerim smo zavezani kot borzna družba, pojasnili vse ključne elemente podpisane pogodbe (kupec, višina kupnine, pogoj za zaključek prodaje, predviden čas zaključka) in razlog prodaje naložbe,« so še povedali. Strategija Skupine Triglav do leta 2017 sicer daje poudarek zavarovalni dejavnosti in posledično torej prodaji družb, katerih dejavnost ni skladna s strateškimi usmeritvami.

Več kot polovica trga avtobusnih prevozov

Prodajni postopek za Avrigo bo končan, ko bo tudi Agencija RS za varstvo konkurence (AVK) soglašala s kupčijo. Večjih zapletov pri tem ni pričakovati. Ne glede na to, da tudi Avrigo in Klarič že obvladujeta vsak po 49,5-odstotni lastniški delež Izletnika Celje, skupaj pa obvladujeta več kot polovico trga avtobusnih prevozov. Koncentracijo obeh družb je AVK že dovolil. Med drugim zato, ker se Avrigo z avtobusnimi prevozi ukvarja na območju zahodne Slovenije, Izletnik Celje pa predvsem v širši celjski regiji in na območju Posavja ter delu Zasavja, ključno vlogo pri zagotavljanju stabilnega poslovanja pa obema družbama zagotavljajo posli z državo in občinami.

Skupina Avrigo poleg matične družbe vključuje še Integral Notranjska, Integral Stojna in Integral avtobusni promet in turizem. Konsolidirani prihodki so lani znašali 22,35 milijona evrov, kar je približno toliko kot leta 2013. Konsolidirani čisti dobiček pa se je lani zvišal za 14 odstotkov, na 1,8 milijona evrov.

Izletniku Celje so se prihodki lani znižali za dobra dva odstotka, na 19,86 milijona evrov. Po drugi strani pa se družba lahko pohvali z eksponentno rastjo dobičkonosnosti. Čisti dobiček se je namreč zvišal s 184.000 evrov leta 2013 na 1,24 milijona evrov lani. Kakšne namene ima z združenim avtobusnim prevoznikom, pri Klariču nismo uspeli preveriti.