Šef Volkswagna Martin Müller je po včerajšnjem zasedanju nadzornega sveta povedal, da bo koncern zaradi stroškov izpušne afere prihodnje leto investicije skrčil za kar pet milijard evrov - na 12 milijard evrov. Hkrati bodo preložili tudi gradnjo centra za oblikovanje v Wolfsburgu. Kljub varčevanju na vseh ravneh in »korenitemu preoblikovanju« koncerna Müller zagotavlja, da to ne bo ogrozilo prihodnosti. Zanjo bodo poskrbeli z dodatnimi stotimi milijoni evrov investicij v razvijanje alternativnih pogonskih tehnologij, je napovedal Müller.

Bon za 1000 dolarjev

Včeraj se je sicer iztekel rok, do katerega je moral VW v ZDA tamkajšnji okoljski agenciji EPA predložiti načrt odpravljanja napak pri 482.000 spornih dizelskih vozilih. Slišati je, da bi za VW odprava napak v ZDA utegnila biti še precej dražja, kot so sprva predvidevali. V agenciji EPA po poročanju nemškega časnika Handelsblat očitno niso zadovoljni z doslej predlaganimi rešitvami. Predlagane tehnične in programske rešitve pri starejših modelih spornih dizelskih motorjev naj ne bi dajale zadovoljivih rezultatov. To bi lahko pomenilo, da bo VW moral takšna vozila odkupiti nazaj. Ali se bo to zgodilo in kako bo potekalo odpravljanje napak v ZDA, bo znano, ko bo agencija odločila o ustreznosti načrta. Za to ima sicer 45 dni časa.

VW je ameriškim kupcem v minulih tednih ponudil 1000 dolarjev vreden bon, da bi se tako vsaj malo odkupili za svoje grehe. Ponudbo je doslej sprejela okoli četrtina lastnikov vozil. Ker so potrošniki v ZDA zaščiteni bolje kot v Nemčiji in tudi bolje kot v Sloveniji – slednje bi se sicer utegnilo spremeniti z ustreznimi spremembami zakonodaje, ki jih pripravljajo na ministrstvu za gospodarstvo glede skupinskih tožb –, se osmoljeni kupci v Nemčiji ne morejo nadejati »tolažilnih nagrad«. Tovrstnih bonov v Nemčiji VW ne bo ponujal.

Vpoklic prihodnje leto

Dobra novica iz VW je, da naj bi po sicer uradno nepotrjenih informacijah našli rešitev za sporne modele 1,6-litrskih dizelskih motorjev. Težave naj bi odpravili s programskimi spremembami in vgradnjo tipala v filtru zraka, ki naj bi jih stal le kakšnih deset evrov več, kot stanejo obstoječi. Za modele z dvolitrskim motorjem bodo, kot je že znano, dovolj zgolj programski posegi, za 1,2-litrske motorje pa naj bi VW rešitve sporočil do konca tega meseca. Vpoklic 2,4 milijona spornih vozil se bo v Nemčiji začel prihodnje leto.