Za nakup koprskega Cimosa naj bi prišlo pet nezavezujočih ponudb. Najvišjo med njimi je oddal Slovencem dobro poznani bosanski poslovnež Nijaz Hastor, lastnik propadlega Preventa Globala. Hastor se za nakup koprske družbe zanima že dlje časa, pred meseci pa je v Srebrenici že odkupil Cimosovo hčerinsko družbo, ki zaposluje okrog sto delavcev.

V igri tudi dva konkurenta

Nezavezujoči ponudbi sta oddala še dva možna strateška partnerja. Prva je španska multinacionalka CIE Automotive, ki tako kot Cimos izdeluje dele za avtomobilsko industrijo. Drugi pa je francoski Maike Automotive, ki prav tako sodeluje s proizvajalci avtomobilov. Četrti ponudnik je ameriški finančni sklad Sun Capital Partners. Kdo je peti ponudnik, nam še ni uspelo izvedeti.

Kot smo nedavno razkrili v Dnevniku, naj bi Hastor vrednost Cimosa skupaj z dolgovi ocenjeval na okrog 250 milijonov evrov. To naj bi bilo za 10 milijonov več od druge najvišje ponudbe. V primeru, da bi Hastorju uspel nakup Cimosa, ne bo nobeno presenečenje, če bomo čez čas, podobno, kot se je to dogajalo v Preventu, priča selitvi dela proizvodnje iz Slovenije v BiH oziroma v države s cenejšo delovno silo.

Medtem ko Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB), skoraj polovična lastnica Cimosa, skupaj z državno in slovenskimi komercialnimi bankami prodaja enega največjih slovenskih izvoznikov, iz Kopra prihajajo vse prej kot spodbudne novice. Iz Cimosa so sicer pred dnevi sporočili, da je stabilizacija poslovanja prispevala k pridobitvi novih poslov v letošnjem letu, ki za naslednje triletno obdobje že presegajo 40 milijonov evrov.

Toda to pomeni, da so v Cimosu za vsako leto pridobili le za dobrih 13 milijonov evrov poslov. Za predstavo, v letih pred začetkom prisilne poravnave je Cimos za vsako leto pridobival med 80 in 100 milijonov evrov poslov, je pojasnil poznavalec razmer, ki ni želel biti imenovan. Kot so pojasnili v Cimosu, število novih povpraševanj od proizvajalcev avtomobilov nenehno narašča, vendar pa za dodelitev večjih novih poslov kupci čakajo na zaključek privatizacijskega procesa.

Partnerji znižujejo naročila

Že pred meseci je sodelovanje s Cimosom prekinila multinacionalka Eaton, eden od desetih največjih kupcev koprske družbe. Po naših informacijah naj bi BMW Cimosu občutno oklestil naročila oziroma jih preselil k avstrijskemu konkurentu Alko. Naročila znižujeta tudi francoski velikan PSA Peugeot Citroën, drugi največji evropski proizvajalec vozil, in Ford, smo izvedeli neuradno. Na vprašanja, ali so jim BMW, PSA Peugeot Citroën in Ford znižali naročila, v Cimosu niso konkretno odgovorili. Pojasnili pa so, da so izgubili enega kupca, dva pa sta nekoliko zmanjšala naročila. »Pri slednjih dveh se lahko ponovno potegujemo za vrnitev naročenih količin na prvotno raven takoj, ko bo končan privatizacijski postopek,« so dodali v Cimosu.

V prvih treh četrtletjih letošnjega leta je Cimos dosegel 252,7 milijona evrov prihodkov od prodaje in za skoraj 10 odstotkov znižal stroške v primerjavi z enakim obdobjem lani. V letošnjem načrtuje Cimos 339 milijonov evrov prihodkov od prodaje.