Mnogi ljudje verjamejo, da obstajajo predmeti z magičnimi ali zakramentalnimi lastnostmi, ki lastniku zagotovijo veliko sreče in mu nudijo zaščito pred zlom ali škodo. Prvi pogoj, da takšen talisman deluje, je, da ga mora ustvariti oseba, ki ga namerava uporabljati. Vsaj tako pravi teorija.

V praksi smo na cestah v okolici Firenc ugotavljali, da bi lahko talisman lastniku zagotavljal srečo tudi, če so ga ustvarili drugi. Renault je na primer tako svojega talismana, limuzino srednjega razreda, napolnil z magično močjo, ki jo izžareva na vsakem prevoženem kilometru. Ali lastniku dejansko zagotavlja tudi zaščito pred zlom ali škodo, bo potrebno še počakati, ko bodo talismani v večjem številu prisotni na cestah treh celin, kjer bodo uradno naprodaj. Tudi na slovenskih, kamor naj bi hkrati s karavanom zapeljal aprila prihodnje leto.

To ni naslednik lagune, so glasni razvojniki, kot da jim model, ki so ga v treh generacijah prodajali od leta 1993, ne bi prinesel nič dobrega. Toda talisman jo vendarle že na prvi pogled prekaša, saj deluje izjemno všečno, če želite tudi športno, vtis o občutni nadgradnji pa voznik dobi v trenutku, ko sede za volanski obroč. Boljšega sedeža, ki bi bil udobnejši (tudi z učinkovito masažo) in športen hkrati, v Renaultova vozila še niso vgradili, voznikovo delovno okolje pa se v najbolje opremljeni različici initiale paris odkrito spogleduje s prestižem. Kar tribarvna notranjost in ambientalna osvetlitev v rdeči ali modri barvi, glede na izbrani športni ali udobni režim vožnje, je za vozilo srednjega razreda nekaj posebnega. Da želi biti avto nekaj več, dokazuje tudi 8,7-palčni barvni ekran na dotik (večjega premore le občutno dražja tesla S), ki je namenjen nastavitvi preštevilnih funkcij, med njimi tudi navigacije, ki voznika vodi varno do cilja v slovenskem jeziku. Notranjost, prilagojena posameznikovim željam, je močno poudarjena, nadgradnja je tudi možnost, da svojim željam primerno med drugim nastavite delovanje volanskega obroča, podvozja in motorja.

Z metrom v roki boste ugotovili, da je občutno daljši, kot se morebiti zdi na prvi pogled. Dolžinska mera 4,85 metra bo z razlogom v dobro voljo spravila družinskega očeta, saj prevedeno pomeni dvoje – štirim potnikom je izdatno odmerjen prostor za kolena in glavo, med večjimi v razredu pa je tudi 608-litrski prtljažnik, prav tako z dodano vrednostjo; da bi ga odprli, je dovolj že brca pod zadnji odbijač. Ni novost, so se pa Francozi odločili, da funkcijo, pod katero so se kot prvi podpisali Nemci, skopirajo. Pametno.

Ali je pametno, da v luči afere Volkswagen in laganja o porabi in izpustih poudarjajo, da lahko talisman pokuri le 3,6 litra dizla, je seveda neka druga zgodba. Med petimi motorji, dvema bencinskima (150 in 200 KM) in tremi dizelskimi (110, 130 in 160 KM), smo nabirali kilometre z najmočnejšima adutoma – 1,6-litrskima bencinarjem z 200 in dizlom s 160 konjički. Oba v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, 7- in 6-stopenjskim. Zmagovalec je šibkejši dizel, ki na voznika ne prenaša agresivnosti, nekaj večje zmogljivosti bencinarja (237:215 km/h, 7,6:9,4 s) pa ne odtehtajo občutno višje porabe goriva skorajda štirih litrov (9,7:5,9). Dodana vrednost je kopica asistenčnih sistemov (radarski tempomat, prepoznavanje znakov, samodejno parkiranje...), ki so še cenovna neznanka, podobno kot tudi talismanova osnovna cena. Francoskih 28.000 evrov se zdi odločno preveč.