Na Hrvaškem se v začetku prihodnjega leta obeta začetek velikega boja za naklonjenost spletnih nakupovalcev. Na trg spletnih ponudnikov prihajata namreč dva velikana. Vodilni regijski trgovec Agrokor bo predstavil svojo novo spletno platformo A007. Na njegovem domačem dvorišču pa naj bi se praktično sočasno pojavil še hitro rastoči češki spletni ponudnik Mall.cz, ki je v lasti skupine Netretail Holding.

Agrokor se ozira po regiji

Bodoča pomembna igralca hrvaške spletne trgovine sta bila precej skopa v odgovorih za Dnevnik. »Nova spletna platforma bo konkurenčna in bo pomenila dodano vrednost za nakupovalce,« so prepričani v Agrokorju, katerega ambicije na spletu segajo prek meja Hrvaške, verjetno tudi v Slovenijo, kjer je prisoten prek blagovne znamke Mercator. Ivica Todorić, prvi mož Agrokorja, je sicer že poleti napovedal, da naj bi spletna trgovina sčasoma postala eden najpomembnejših delov trgovskega imperija, ki naj bi v prihodnjih letih povečal prihodke z osmih na 20 milijard evrov.

V Mall.cz pa na drugi strani niso želeli komentirati špekulacij, da prihajajo na hrvaški trg, kot so poročali večji poslovni mediji pri naših južnih sosedih. Kljub temu govori kar nekaj dejstev v prid skorajšnjemu prihodu Mall.cz na Hrvaško. Načrtovani preboj na hrvaški spletni trg je nedavno napovedal Martin Ohildal, svetovalec IT-družbe Sabris, ki skrbi za implementacijo tehnologije družbe SAP – tudi pri trgovcu Mall.cz. Po poročanju hrvaškega časopisa Lider press naj bi Mall.cz medtem že pripravljal različico spletne strani v hrvaškem jeziku. Isti časopis pa poroča tudi, da so skladišča Mall.cz že polna prodajnih artiklov, namenjenih za hrvaške potrošnike – prvi nakupi naj bi bili možni že pred božičem.

Širitev s pomočjo novega lastnika

Da imajo Čehi v načrtu nadaljevanje agresivne rasti, kaže tudi odprtje novega skladišča, kjer bo zaposlenih več kot 800 ljudi. »Z vidika trgovca je novo skladišče v bistvu njegova visoko avtomatizirana tovarna, v kateri se pakirajo in pošiljajo izdelki, ki jih kupijo potrošniki,« je pojasnil Ohildal. Iz novega skladišča naj bi Mall.cz odposlal tri milijone pošiljk na leto – skoraj toliko kot celotna skupina Netretail Holding doslej.

Mall.cz je sicer že sedaj eden večjih spletnih trgovcev v vzhodni Evropi. Od leta 2000, ko je ustvaril 30.000 evrov prihodkov, so ti do konca leta 2012 zrasli že na 100 milijonov evrov. Lani so prihodki presegli 400 milijonov evrov. »Želimo postati največji spletni prodajalec v regiji centralno-vzhodne Evrope (CEE op. p.). Cilj bomo izpolnili v treh do petih letih,« so samozavestni v Mall.cz, kjer so lani še zaostajali za češkim konkurentom Alza.cz. Ob tem priznavajo, da se ozirajo tudi za priložnostmi na vseh trgih nekdanje Jugoslavije. V Sloveniji Čehi sicer neposredno niso prisotni, je pa tu izredno uspešna njihova sestrska družba Mimovrste, ki je že nekaj let v lasti skupine Netretail Holding.

Za nadaljnjo rast slednje bodo kmalu skrbeli ameriški milijoni. Največjega spletnega trgovca centralne in vzhodne Evrope, ki ima hčerinske družbe na Češkem, Slovaškem, Madžarskem, Poljskem in v Sloveniji, je dosedanji lastnik Naspers prodal ameriški investicijski družbi Rockaway. V poslu, vrednem 5,4 milijarde čeških kron (okoli 200 milijonov evrov), bo Rockaway pod svoje okrilje prejel še češko družbo Heureka.cz, ki poganja na Češkem in Slovaškem izredno priljubljen primerjalnik cen.