Medtem ko predvsem avtoprevozniki z nestrpnostjo čakajo postavitev dodatnih protivetrnih ograj na vipavski hitri cesti, bo Direkcija RS za infrastrukturo na vzporedni regionalni cesti Razdrto–Nova Gorica do konca meseca vzpostavila nov sistem usmerjanja prometa ob močni burji. Regionalna cesta naj bi bila poslej bolj pretočna.

V Direkciji RS za ceste so pojasnili, da so doslej državno cesto skozi Vipavsko dolino obravnavali kot enotno območje med Ajševico in Razdrtim, zato je bila cesta ob pihanju burje pogosto zaprta za promet tudi tam, na katerih moč vetra ni dosegla mejnih vrednosti. Po novem bodo ta del razdelili na štiri območja: Razdrto–Vipava, Vipava–Ajdovščina, Ajdovščina–Selo in Selo–Ajševica. »Sistem bo omogočal zapiranje le posameznih območij glede na moč vetra v konkretnem območju. Vsakemu območju pripadata dva merilnika vetra in ustrezno število elektronskih znakov, ki obveščajo voznike o zapori na državni cesti v posameznem območju. Elektronski znaki so postavljeni na enajstih lokacijah, merilniki vetra pa na osmih,« so pojasnili v direkciji za infrastrukturo.

Pri prenovi so večinoma uporabili opremo iz dosedanjega sistema: obstoječe znake iz Razdrtega, Vipave, Ajdovščine (letališče) bodo prestavili na ustrezna mesta, medtem ko bodo na lokacijah, kjer obstoječih znakov ni oziroma so ti zastareli, postavljena nova oprema. Po navedbah direkcije za infrastrukturo bo celotna naložba državni proračun olajšala za 360.000 evrov.

Tranzitnemu prometu ukrep ne bo koristil

Župan občine Vipava Ivan Princes pravi, da so zadovoljni, ker je upravljalec državnih cest po treh letih neprestanega sitnarjenja uslišal želje lokalnih skupnosti in avtoprevoznikov. »To bo olajšalo organizacijo lokalnih prevozov po Vipavski dolini. Od vzpostavitve novega sistema bodo imeli največ avtoprevozniki na krajših relacijah. Če bo pihalo med Ajdovščino in Vipavo, bo po novem zaprt le ta del, medtem ko bodo lahko tovornjaki od Razdrtega do Vipave nemoteno vozili. Ne bo pa se nič spremenilo za tranzitni promet, ki mu pogoste zapore povzročajo tudi največjo gospodarsko škodo. Čisto vseeno je namreč, ali mu cesto zaprejo v Vipavi ali pa v Ajdovščini. Bistvo je, da ne more naprej. To naj bi rešila protivetrna zaščita na hitri cesti, ki pa je še ni na vidiku. Dvomim, da se bo že v naslednjem letu kaj premaknilo v tej smeri,« je pesimističen Princes.

Več upanja goji predstavnik avtoprevoznikov in lokalnih skupnosti v mešani delovni skupini za spremljanje gradnje protivetrne zaščite Ivan Lemut, ki pravi, da so imeli na ministrstvu za infrastrukturo predvčerajšnjim sestanek, na katerem so bili tudi predstavniki Darsa in oba projektanta, zadolžena za protivetrne ograje. »Projekti so končani, recenzirani in usklajeni. Gre samo še za določene detajle. Dogovorjeno je, da se bo javnost o vseh podrobnostih – tudi o poteku in časovnem načrtu gradnje – obvestilo februarja prihodnje leto v Ajdovščini. Mi smo z videnim in slišanim zelo zadovoljni,« je povedal Lemut.

V Darsu se nadejajo, da bodo gradbeno dovoljenje in druga potrebna soglasja spravili pod streho do konca letošnjega leta. Prihodnje leto naj bi se lotili postavljanja dodatne protivetrne zaščite v ravninskem delu trase hitre ceste, kasneje pa še na pobočju Rebrnic. Projekt naj bi stal 25 milijonov evrov, plačal pa naj bi ga Dars.