Z nagradami in priznanji ter obsejemskim programom javnost informirajo o novostih in zadnjih trendih v pohištveni industriji pri nas in v regiji, hkrati pa jo osveščajo, izpostavljajo oblikovalske presežke ter oblikovalsko stroko povezujejo s proizvodnjo. Prav s tem namenom so nastale Top ideje – razstava in borza mladih, še neuveljavljenih arhitektov in oblikovalcev. Mladim, inovativnim in kreativnim na sejmu Ambient ponujajo brezplačno priložnost, da predstavijo svoje znanje, ideje, projekte, modele in izdelke.

Top ideje 2015 - borza oblikovanja

Po šestih letih kontinuitete so Top ideje nedvomno že prepoznaven dogodek, tako v sklopu pohištvenega sejma kot širše. Gre za unikum med tovrstnimi dogodki, saj popolnoma brezplačno sodelovanje na Oblikovalski borzi mladim arhitektom in oblikovalcem ponuja enkratno priložnost, da svoje ideje predstavijo obiskovalcem in širši javnosti. Vrednosti njihovih idej torej ne ocenjuje stroka, temveč odloča končni uporabnik oziroma kupec.

Na Oblikovalski borzi se bo predstavilo več kot trideset sodelujočih, ki svoje ideje predstavljajo kot posamezniki, skupine ali pravkar ustanovljeni samostojni podjetniki. Rekordno število udeležencev dokazuje, da so mladi ljudje ustvarjalni, nadarjeni in, kar je najbolj bistveno, motivirani za delo ter da si želijo poslovnih uspehov.

»Prav na zadnji postavki naša ekipa prepoznava in išče svojo vlogo, zato poleg brezplačnega razstavnega prostora vsako leto poskrbimo tudi za primerno medijsko prepoznavnost dogodka in ustvarjalcev. Gospodarsko razstavišče kaže veliko razumevanje nujnosti implementacije oblikovalske stroke v razvojne in proizvodne strukture gospodarstva, vendar pa bi se morali vsi skupaj zavedati vrednosti in kompetentnosti mladega kadra tudi po koncu sejemskih aktivnosti. Dejstvo je, da šele takrat ustvarjalci s svojimi idejami resnično potrebujejo pomoč pri zagonu svojih zamisli,« pravi Ernest Nograšek, koordinator in vodja projekta.

Arhitekturna svetovalnica Top arhitekt

Splošna javnost in gospodarske strukture se premalo zavedajo pristojnosti in vrednosti kadra na področju arhitekture in oblikovanja, zato Gospodarsko razstavišče sejem pohištva zopet nadgrajuje z novimi vsebinami. Tako bo brezplačna svetovalnica za obiskovalce Top arhitekt potekala vse od 17. do 21. novembra med 11. in 19. uro, na zadnji dan, v nedeljo, 22. novembra, pa od 11. do 16. ure. Čas svetovanja bo omejen na trideset minut, tisti, ki si bodo želeli več nasvetov, pa bodo prejeli kupon za popust, veljaven še šest mesecev po sejmu.

Trgovina slovenskega oblikovanja Brands of Friends

Letos se na sejmu pohištva Ambient Ljubljana prvič predstavlja trgovina slovenskega oblikovanja Brands of Friends. Na razstavno-prodajnem prostoru se bo s svojimi produkti po znižanih cenah predstavilo več kot trideset slovenskih znamk. Ves teden bo tam potekala tudi promocija lesenih očal Wood Stock, tako sončnih kot tudi dioptrijskih. Lahko si boste ogledali, kako poteka izdelava lesenih očal, ob tem pa vam bodo predstavniki ekipe Wood Stock odgovorili na vsa vprašanja. Na sejmu se bodo predstavili tudi slovenski glasbeni producenti in DJ-ji s svojo avtorsko glasbo ter oblikovalski studio Desnahemisfera z opusom svojih izdelkov, ki so jih v štirih letih delovanja oblikovali v sodelovanju s slovenskimi podjetji. Ob tej priložnosti bodo obiskovalci sejma lahko testirali deske »longboard«, se udeležili delavnice izdelovanja lesenih prstanov in si svojega tudi zbrusili.

Umetniška tržnica ARTish

V času sejma se bo v Stebrni dvorani Gospodarskega razstavišča odvijala umetniška tržnica ARTish, ki v Ljubljani poganja svežo kreativno kri in spreminja mestni utrip z načrtno pripravljenimi vrhunskimi kulturno-umetniškimi dogodki. Na umetniški tržnici se meščanom in ljubiteljem umetniških izdelkov predstavljajo najboljši slovenski in evropski umetniki.

V sklopu sejma bodo pripravljena tudi neodvisna strokovna predavanja tako za obiskovalce sejma kot strokovno javnost. Gostitelj Iztok Bricl pravi: »Letošnji sejem Ambient je spodbuda slovenskemu sodobnemu oblikovanju – tradiciji, znanju, kreativnosti in inovativnosti; navdihom, ki se zavrtijo pri ustvarjanju novih izdelkov in blagovnih znamk iz Slovenije. Tudi zato je sejem Ambient več kot razstavni prostor. Tu je in ostaja odprt za prodorne spodbude. Za mlade in drzne.«