Petek zvečer: TV Slovenija 1 – Slovenski pozdrav, Planet TV – Kmetija: Nov začetek, Pop TV – Gostilna išče šefa. Sobota zvečer: TV Slovenija 1 – Vse je mogoče, Planet TV – Kmetija: Nov začetek, Pop TV – Gostilna išče šefa. Nedelja zvečer: TV Slovenija 1 – Nova dvajseta, Planet TV – film, Pop TV – Slovenija ima talent.

Ob »pestri« ponudbi večernih razvedrilnih oddaj, ki jih imamo ob koncu tedna na voljo na treh najbolj gledanih slovenskih televizijah, je pravzaprav olajšanje, da je najbolj gledana med njimi oddaja Slovenija ima talent. Produkcijsko spodoben šov iskanja talentov z zvezdniško zasedbo, voditeljem in stand up komikom Ladom Bizovičarjem, programskim direktorjem Pro Plusa Brankom Čakarmišem, balerino Ano Klašnja in Marjetko Vovk, zadnjo slovensko predstavnico na Pesmi Evrovizije in ženo glasbenega producenta Aleša Vovka - Raaya, v povprečju dosega 22,7-odstotno gledanost med gledalci, starimi od 18 do 54 let, in 53-odstotni delež vseh gledalcev televizije ob tistem času. Oddaja je bila najbolj gledana 27. septembra, ko je dosegla 26,4-odstotno gledanost, kar je slaba dva odstotka več od druge najbolj gledane oddaje v tem letu, pevsko-imitatorskega šova Znan obraz ima svoj glas, ki je stavil na radijskega šaljivca Denisa Avdića in znane, ki imitirajo bistveno bolj znane od sebe (24,8 odstotka gledalcev).

Le kaj bi TV Slovenija brez Blaža Švaba

Dejstvo, da Popu uspeva brez pomoči narodno-zabavne glasbe in podeželskih resničnostnih šovov, ampak z, recimo temu, slovenskim popom in kuharskim realityjem, je enako pomirjajoče, kot je skrb vzbujajoče, na kaj stavi TV Slovenija. Nacionalna televizija sicer caplja za Popom, tako da vse njene razvedrilne oddaje z izjemo Slovenskega pozdrava prehiteva že Gostilna išče šefa, čeprav se je po treh sezonah že nekoliko izpela (8,8-odstotna gledanost). Pri tem pa je treba omeniti, da v nasprotju s Planetom in Pop TV, ki ju zanimajo samo gledalci med 18 in 54 letom starosti in gledanosti za druge starostne skupine ne posredujejo, TV Slovenija gledanost meri v starostni skupini od štirih let dalje (vir: AGB Nielsen Media Research), zato primerjava ni popolnoma realna.

Slovenski pozdrav z narodno-zabavnimi vižami ter prvim glasom Modrijanov Blažem Švabom in »stransko igralko«, blondinko Darjo Gajšek, po tej meritvi budi narodnozavednega duha pri povprečno 189.200 gledalcih (9,7-odstotna gledanost). Švab je z Modrijani zaslužen tudi za tretjo in drugo najbolj gledano posamezno oddajo nacionalke letos. Slovenski pozdrav je 20. februarja namreč gledalo 279.700 ljudi (14,3-odsotna gledanost), Noč Modrijanov, preprosteje povedano posnetek njihovega koncerta, pa 9. januarja letos kar 352.400 ljudi (18-odstotna gledanost), kar je dobrih 100.000 gledalcev manj od najbolj gledane oddaje na TV Slovenija Pesem Evrovizije (444.800 gledalcev, 22,8-odstotna gledanost).

Tutifruti na nacionalki

Le ugibamo lahko, kaj bi se s TV Slovenija zgodilo brez Švaba, ko pa tako očitno poganja razvedrilno mašinerijo nacionalke, ki se z zabavo vedno bolj lovi. TV Slovenija je na primer že po eni skromni sezoni opustila tutifruti šov Ne se hecat’, na katerega je stavila z Nino Osenar in Borisom Kobalom. Oddaja, v kateri so počeli vse mogoče, od izpolnjevanja želja do razkazovanja talentov in predstavljanja slovenskih glasbenikov, med katerimi seveda ni manjkala Tanja Žagar, se je, čeprav je dosegla dokaj skromno gledanost (132.300 gledalcev, 6,8-odstotna gledanost), vseeno prebila na tretje mesto najbolj gledanih oddaj nacionalke. Ter se tako odrezala le malo slabše od novega poskusa razvedrila pod uredniškim vodstvom Maria Galuniča, ki poskuša svojo srečo in sposobnosti s še enim kupljenim tutifrutijem Vse je mogoče, v katerem Bojan Emeršič gosti in radosti bolj oziroma manj znane ljudi, z njimi in njihovim petjem, plesanjem in še čim pa za zdaj dosega 165.500 gledalcev (8,4-odstotna gledanost).

Planet vabi s Kmetijo in čari Kuljajeve

Če TV Slovenija vztraja na podeželju z glasbo, Planet TV pravi bobu bob s Kmetijo. Kmetija: Nov začetek, resničnostni šov, v katerem se v kmetovalnih sposobnostih pa tudi v intelektu, moči in spletkarjenju merijo tekmovalci, željni slave, je Planetov paradni konj, ki ga v vlogi voditeljice žene prsata nekdanja prva dama v Slovenskem pozdravu Jasna Kuljaj, ki razume, da je gledalcem lepo pogledati ženske čare, zato jim, kot pravi v medijih, rada ustreže. Gledanost Kmetije, ki se meri z 12,04 odstotka gledalcev, Planet TV nadgrajuje še s spin-offom Kmetija: Nov začetek Brez cenzure, v katerem gostje brez cenzure komentirajo dogajanje v šovu (10,99-odstotna gledanost). In potem ko si morda kdo že reče, bog daj, da bi crknil televizor, ob sredah zvečer na Planet TV z oddajo Bognedaj da bi crknu televizor dobi še vpogled v domače dnevne sobe izbranih slovenskih TV-gledalcev in jih spremlja pri gledanju televizije (6,17-odstotna gledanost).

Fenomen vinskih telenovel

Po okornih poskusih s TV-serijami, ki so tako slabe, da si visoke gledanosti ne zaslužijo, recimo Nova dvajseta na TV Slovenija, ali pa niso slabe, a se gledalcev ne primejo (Na terapiji in Mamin dan na Pop TV) in po eri nezahtevnih komičnih hitov (Naša mala klinika na Pop TV), ki so poniknili že pred nekaj časa, so slovenske televizije za nadaljevanke končno spet odkrile formulo, ki deluje. Stvar je pravzaprav logična. Treba si je bilo samo odgovoriti na vprašanje, kaj dogaja Slovencem. In ker Slovenci radi pijejo in gledajo telenovele, so si na Planet TV rekli, zakaj ne bi združili obojega. Vino so zlili v telenovelo, v katero so primešali romantiko in komedijo, in nastala je vinska romantično-humoristična štorija Ena žlahtna štorija, slovenski telenovelni fenomen, ki mu je s svojo različico hitro sledil še Pop TV in sproduciral romantično Usodno vino, ki mu noče reči telenovela.

Z Usodnim vinom je Pop TV, ki je iz Ene žlahtne štorije vzel komični element in poleg trendovskih dronovskih posnetkov iz zraka dodal nekakšno dinastijsko »veličino«, v prvi sezoni prišel do 7,1-odstotne gledanosti, kar je še vedno manj od Planetove Štorije. Ta pri gledalcih v isti starostni skupini, od 18 do 54 let, v povprečju dosega 7,13-odstotno gledanost, kar pomeni okrog 74.100 gledalcev, z gledanostjo in slavo pa prerašča tudi v pravo blagovno znamko – ki se je, kakopak, začela z vinom. Kaj je lepšega kot gledati Eno žlahtno štorijo, zraven pa piti vino štorija, ki je lahko belo ali rdeče. Ker pa serija poteka od ponedeljka do četrtka in ker bi večje količine alkohola lahko škodovale, na Planetu TV obljubljajo, da bodo na trg kmalu poslali še mlečni proizvod.