Po podatkih za leto 2014 imajo Slovenci na novo sklenjenih več kot 1,3 milijona različnih življenjskih zavarovanj, vanje pa so vložili več kot 500 milijonov evrov. Življenjska zavarovanja so namenjena zagotovitvi dodatne finančne varnosti zavarovancev. Potrošniki tovrstnim zavarovanjem namenjajo občuten del svojega denarja, vendar pogosto ne vedo, kaj in za kaj plačujejo. Ob sklenitvi bi morali vedeti, kakšno zavarovanje ustreza njihovim potrebam in kaj lahko na koncu pričakujejo. Potrošniki o zavarovanjih vedo premalo, praksa kaže, da pogodbe podpisujejo tudi prehitro. V Zvezi potrošnikov Slovenije prav tako opažajo, da med zavarovanci prevladuje (napačno) mnenje, da lahko takšno pogodbo kadar koli prekinejo in dvignejo vplačana sredstva. A v primeru predčasne prekinitve zavarovanja, če jo pogodba sploh dovoljuje, bodo prikrajšani za občuten del vplačanih premij.

»Prav temu je namenjena brošura, ki smo jo pripravili skupaj z Zvezo potrošnikov Slovenije zato, da bi ljudje o življenjskih zavarovanjih vedeli več in bi znali bolje presoditi, kakšno zavarovanje potrebujejo in za kolikšno vsoto se je smiselno zavarovati,« je poudarila Maja Krumberger, direktorica Slovenskega zavarovalnega združenja. Življenjska zavarovanja so glede na število sklenjenih premij med Slovenci očitno zelo priljubljena, a pri Zvezi potrošnikov opozarjajo, da po njih mnogi pogosto posežejo brez zadostnega razmisleka in tudi ne predvidijo dolgoročnih posledic sklenitve takšne pogodbe ter značilnosti izbranega zavarovanja. Tudi življenjska zavarovanja imajo namreč tako prednosti kot slabosti. Brošura z naslovom Dobro je vedeti ponuja potrošnikom odgovore, kakšno zavarovanje je za posameznika najprimernejše.

Odstop od pogodbe nas lahko drago stane

»V brošuri smo zbrali vse ključne informacije, ki jih potrošnik potrebuje še pred sklenitvijo takšnega zavarovanja, ki je praviloma sklenjeno za daljše časovno obdobje. Zato je dobro, da sklenitelj ve, da morebiten odstop od pogodbe zanj ni ugoden in je lahko finančno celo na slabšem,« je opozorila Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije. Dodala je, da se potrošniki pogosto odločajo za sklenitev življenjskega zavarovanja zato, da bi na tak način varčevali. »A moramo se zavedati, da življenjsko zavarovanje ni v prvi vrsti varčevalni produkt. Življenjsko zavarovanje je primerno skleniti v primeru, ko želimo poskrbeti za finančno varnost svojih družinskih članov ali si zagotoviti dodatna finančna sredstva za prihodnost, tudi v starosti, denimo. Če pa finančnih obveznosti nimamo, niti niso od nas odvisni družinski člani, po drugi strani pa imamo dovolj prihrankov za lastno finančno varnost in finančno varnost bližnjih, je treba razmisliti, ali je takšno zavarovanje resnično smiselno,« je pojasnila Mojca Štrucl, strokovnjakinja za področje zavarovanj pri Zvezi potrošnikov Slovenije. Pri odločitvi, kakšna vrsta zavarovanja je pravšnja, si bodo lahko potrošniki pomagali tudi z omenjeno brošuro. V njej je poudarjeno tudi, da sklenitev pogodbe o življenjskem zavarovanju ne določa le pravic potrošnikov, ampak tudi obveznosti, ki jih morajo ti dobro poznati že pred podpisom pogodbe. V Zvezi potrošnikov namreč opažajo, da med ljudmi prevladuje napačna predstava o tem, da lahko takšno pogodbo kadar koli prekinejo in dvignejo vplačane premije, ne vedo pa, da bodo v primeru predčasne prekinitve zavarovanja, pa še to pod pogoji, da to pogodba sploh dovoljuje, prikrajšani za dobršen del vplačanih sredstev. »Sploh pa takšnih dolgoročnih finančnih odločitev nikoli ne sprejemajmo na prvo žogo, temveč si vzemimo čas za premislek. Tudi če nas na domu obišče zastopnik, nam ob prvem obisku ni treba ničesar podpisati,« je svetovala Štruclova.