Prihodnji torek bo na platformi za množično financiranje indiegogo zaživela slovensko-avstrijska kampanja PowUnity. Gre za napravo, ki jo bo uporabnik namestil na smuči in mu bo v povezavi z aplikacijo pomagala najti smuči v celem snegu ali pa odvračala tatove pred kočami na smučiščih, izdelek predstavi soustanovitelj slovensko-avstrijskega podjetja PowUnity Grega Gostinčar.

Sogovornik je sicer edini Slovenec v ekipi, zgodba o PowUnityju pa se je pričela med njegovim študijem podjetništva na Švedskem. Tam je spoznal drugega soustanovitelja Stefana Sinneggerja, prav tako ljubitelja smučanja, in ko je v ekipo prišel še kolega, ki smuča po neurejenih terenih, so pričeli razvijati napravo, ki bi iskala smuči v celem snegu. Med razvojem naprave so iskali še druge možnosti nadgradnje izdelka in tako prišli do ideje, da bi ga opremili še z varovalom, ki bi pred krajo ščitil še drugo športno opremo, denimo kolesa.

A za zdaj se osredotočajo zgolj na iskanje in varovanje smuči, pravi Gostinčar. Kraja smuči v zadnjih letih postaja vse večji problem, morda manjši kot kraja koles, a v Avstriji so v lanski sezoni zabeležili krajo vsaj 1000 parov smuči. Ampak to je zgolj uradni podatek, poudarja. Pogovarjali smo se policisti, učitelji smučanja, ki so nam povedali, da je na dan ukradenih nekaj parov smuči predvsem višjega cenovnega razreda. To je za PowUnity prednost, saj naprava ne bo tako draga in se jo bo lastnikom dragih smuči splačalo kupiti.

Tatovi bodo po treh sekundah v zadregi

»Spodnji del se prilepi na smučko, zgornji pa je prenosljiv, tako da ga uporabnik lahko namesti tudi na drugo opremo. Uporabnik bo nato vključil funkcijo varovanja smuči in ker je v napravi čutilo gibanja, se bo po treh sekundah gibanja smuči oglasil alarm, kar bo za tatove zagotovo dovolj dober opozorilni znak. Poleg tega je mogoče računati, da bodo smučke, na katerih bodo vidne naprave PowUnity, že same po sebi tatovom manj privlačne,« verjame mladi podjetnik.

Iskanje smuči je medtem za smučarje na neurejenih progah vsakodnevni problem, saj je smuči ob padcu nemogoče najti, pravijo v ekipi. »Gledali smo posnetke, ko so smučarji padli, in si lahko videl, kam je padla smučka, a je bilo iskanje pod snežno plastjo zakopane smučke zaman,« je pojasnil Gostinčar in dodal, da je takšnih smučarjev okoli 15 odstotkov, predvsem v Avstriji, Franciji in ZDA, tako da se bodo osredotočili predvsem na to populacijo.

PowUnity sicer temelji na tehnologiji bluetooth, kar je tudi razlog, da se bodo z izdelkom predstavili na indiegogu in ne na kickstarterju, kamor se sicer po zagonska sredstva obrača največ slovenskih podjetniških ekip. »Na indiegogu so izdelki, ki temeljijo na tehnologiji bluetooth, zastopani v bistveno večjem številu kot na kickstarterju,« pojasnjuje Gostinčar, ki ga zato odmevnost kampanje in doseg potencialnih podpornikov ne skrbita. Poleg tega na trgu še ni izdelka, kakršen je PowUnity.

»Podobno napravo sicer razvija smučarski velikan Atomic, vendar imamo mi v rokah boljši izdelek,« je samozavesten mladi podjetnik. Prehiteti velikana namreč ni problem, pravi Gostinčar, težje mu je slediti pozneje na trgu. Prednost PowUnityja je, da so mlada ekipa, ki izdelek razvija od jutra do večera, hkrati pa so tudi zelo prilagodljivi in hitri pri odzivih na potrebe trga, medtem ko je Atomic veliko in hierarhično podjetje, ki se zato obnaša veliko bolj okorno, menijo.

Poleg tega ekipa ni sama. Pri razvoju jim pomagajo švedski partnerji, tako da Atomicu ni težko slediti, pravijo, a največji izziv so finance, ki pa jih tako majhna in mlada ekipa nima na pretek. Pridobili so sicer investicijo avstrijskega družinskega podjetja, ki se ukvarja z razvojem podobne tehnologije, prepričali pa so jih ravno s tem, da podoben izdelek pripravlja tudi Atomic. »Ko smo idejo še razvijali med študijem na Švedskem, smo Atomicove namere pred potencialnimi poslovnimi partnerji zamolčali, a vedno znova naleteli na vrsto vprašanj, če je to za trg sploh zanimivo. V trenutku, ko smo povedali, da Atomic razvija napravo za iskanje smuči, pa je to za investitorje bil znak, da trg obstaja,« je povedal Gostinčar.

Avstrijci ali Švedi, samo Slovenci raje ne

A so sredstva avstrijskega partnerja že porabili za razvoj izdelka, medtem ko bi proizvodnjo radi krili s sredstvi, pridobljenimi z množičnim financiranjem. »Poleg tega je kampanja dober način za dostopanje na ameriški in kanadski trg, pa tudi po Evropi,« dodaja slovenski del ekipe, ki ji pri kampanji v ZDA zato pomaga agencija, ki se ukvarja izključno s kampanjami množičnega financiranja, specializirana za indiegogo. A največ prodanih izdelkov kljub vsemu pričakujejo v Avstriji, Švici, Franciji in Nemčiji. »Avstrijci zelo dobro poznajo idiegogo, tako da izbira platforme ne bi smela biti bistveni dejavnik uspeha oziroma neuspeha,« pravi Gostinčar in prizna, da bodo v kampanji nastopili kot avstrijsko zagonsko podjetje, ker imajo tako več odprtih vrat.

»Lahko bi tudi rekli, da smo švedsko podjetje, le če bi se predstavili kot slovensko, bi imeli več težav,« se nasmeje Gostinčar, a obenem zelo resno pove, da imajo pri pridobivanju ambasadorjev ali poslovnih partnerjev v Sloveniji največ zaprtih vrat. Na indiegogu bodo sicer skušali zbrati 50.000 dolarjev, prve naprave pa bodo podpornikom poslali že januarja, tako da bodo PowUnity lahko preizkusili že v tej smučarski sezoni.