»Ko sem prišel h Kii, je bil cilj znamki vdahniti identiteto. To nam je uspelo. Zdaj pa smo v fazi, ko sprememba mora pomeniti tudi napredek, ne le drugačnosti. Z novo optimo smo to dosegli,« nas je ob predstavitvi nove kie optime po videoposnetku nagovoril Peter Schreyer, glavni oblikovalec in človek, ki je najbolj zaslužen za preporod te korejske znamke. A ker seveda vsak o svojih avtomobilih govori le najbolje, smo njegove trditve morali preveriti tudi v praksi. In ugotovili, da se moramo z njim v glavnem strinjati. Ne pa povsem!

Zagotovo drži, da je nova optima naredila velik korak naprej. Zanimivo, da še najmanjšega prav oblikovno, kar je po svoje razumljivo, saj je že prejšnja pred petimi leti na področju dizajna letvico postavila visoko. Oblikovnih sprememb so se pri Kii zatorej lotili previdno in se očitno tudi na tem področju zgledujejo po nekaterih evropskih proizvajalcih, a je kljub temu še za kanček atraktivnejša, tako da se jim še vsaj nekaj let ni treba bati, da na cesti ne bi pošteno izstopala. Da razlike niso velike, pričajo tudi podatki o merah: avto je namreč po centimeter daljši (4,85 metra) in višji (1,46 metra) kot doslej, ravno tako ima za centimeter daljšo medosno razdaljo (2,8 metra), medtem ko je v širino »pridelal« dodatnega 2,5 centimetra (1,86 metra). Ob vsem tem je logično tudi, da je vsega 5 litrov pridobil tudi s 510 litri sicer prostoren prtljažnik, medtem ko je v notranjosti prostornost zgledna, predvsem za noge tudi na zadnji klopi, malce pa trpi odmerjeni prostor za glavo – kar pa bodo občutili le višji.

Ko že govorimo o prostoru za glavo, je na mestu pohvala, da ga je za voznika zdaj več, kljub temu pa za višje voznike optime še naprej velja: izogibajte se različici s stekleno streho, saj celoten mehanizem v stropu odvzame toliko prostora, da boste z glavo neprestano drezali vanj. Počutje za volanom je sicer zelo dobro, sedeži so udobnejši, pa tudi delovni prostor na splošno je lep in kakovosten. Pa čeprav bi tu morda pričakovali še za odtenek ali dva več, oziroma večje odstopanje k prestižu v primerjavi z drugimi Kiinimi modeli, od katerih se kakovost notranjosti ali na primer oblika merilnikov ne razlikujeta bistveno. Je pa zato optima polna varnostnih in udobnostnih pripomočkov – od radarskega tempomata, štirih kamer, sistemov za samodejno parkiranje, brezžično polnjenje telefonov in podobnega, do prvič samodejnega zaviranja v sili s sistemom za preprečevanje trka s pešci. Pohvalno je tudi, da je serijsko vgrajen navigacijski sistem.

Nova optima ima močno izboljšano vozno dinamiko, kar bo vsak občutil že po nekaj metrih – volanski mehanizem je odzivnejši, vzmetenje udobnejše, dobro se odrežeta tako ročni 6- kot samodejni 7-stopenjski menjalnik, hrupa v kabini je manj. Zagotovo pa je razočaranje, da bo vsaj nekaj časa in vsaj pri nas na voljo zgolj z enim motorjem, 1,7-litrskim dizelskim s 141 konji (104 kilovati) – bencinskega, ki bo na voljo na nekaterih trgih, pri nas ne bo. Res sicer je, da ta zadosti potrebam večine, a izbiro je vendarle dobro imeti, sploh zato, ker je pri domala vseh konkurentih zelo pisana. Z omenjenim motorjem in že v osnovi zelo bogato opremo bo pri nas nova kia optima od začetka naslednjega leta naprodaj od 26.000 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si