Soba z razgledom. Ljubezenska zgodba o dveh Angležinjah, ki si ob obisku Firenc zaželita hotelsko sobo z razgledom, a sprva dobita njeno nasprotje, nato pa jima prijazna rojaka odstopita svojo sobo, ki do potankosti ustreza njunim željam, je bila leta 1985 nagrajena tudi s tremi oskarji. Na filmskem platnu smo si jo ogledali večkrat, nanjo pa smo se spomnili z razlogom: družili smo se namreč z dvema velikima enoprostorcema, ki po zaslugi ogromnih (steklenih) površin ponujata prav to, kar je zapisano v naslovu filma – sobo z razgledom. Le da ima ta še dodano vrednost: je namreč premična.

Iščete vozilo, s katerim na družinskih popotovanjih ne boste v zadregi, kam s prtljago, udobje vožnje bo tako za voznika kot sopotnike na visoki ravni, za nameček pa motorna konjenica dovoljuje tudi hitrejšo vožnjo, če si boste tega zaželeli? Če ste pokimali z glavo, potem sta naša tokratna tekmeca, renault espace in seat alhambra, gotovo pravšnja za vas. A takojšnje opozorilo: dobro ni poceni in zato se ne čudite, da boste morali imeti pred nakupom enega ali drugega testneža pripravljenih nekaj več kot 30.000 (seat) in nekaj več kot 40.000 evrov (renault). Natančno koliko, čisto ob koncu.

Zajetna sta, in to z razlogom. Obema je namreč skupno, da premoreta sedem sedežev. Sedem palčkov iz pravljice bo seveda zadovoljnih, palčke pa omenjamo z razlogom: le palčki bodo namreč na šestem in sedmem sedežu sedeli kolikor toliko udobno, pri čemer pa bodo morali obvladati nekaj osnovnih gimnastičnih prvin (sploh pri seatu, pri renaultu je dostop malce lažji), da se bodo do tja skobacali. Zatorej, smiselno je, da se vas večji del časa prevaža pet. Nekaj več so zagotovo trije posamični sedeži v drugi vrsti, ki so tudi vzdolžno pomični, kombinacija sedežev 2+3 namesto 2+3+2 pa prinaša veliko nagrado v obliki prtljažnega prostora, ki je pri renaultu 660 litrov, pri seatu dva litra manj. V vsakem primeru ogromno in dovolj, da družinski oče ne bo poznal zadrege tudi tedaj, ko se bo z družino odpravil na dopust. Zmnožek mer, dolžine, širine in višine (486x189x168 centimetra pri espaceu in 485x190x172 pri alhambri), prevedeno pomeni, da bo voznik potreboval pomoč, sploh pri parkiranju in manevriranju na ozkih mestnih ulicah. Rešitev je enostavna, parkirni senzorji in parkirna kamera.

Sedi se visoko, preglednost je zgledna, delovni okolji pa različni. Espaceova je izjemno moderna, večino ukazov tako upravljamo prek velikega barvnega ekrana na dotik, nenavadno oblikovana je tudi ročica menjalnika, celotna zasnova pa zahteva nekaj privajanja, saj je pred časom. Veseli tudi veliko odlagalnih mest, tudi predalov, voznika pa razvaja ogrevan in z masažnim sistemom opremljen sedež, oblečen v usnje. Del bogate serijske opreme initiale paris sta tudi projekcija podatkov na vetrobransko steklo in pametni tempomat, ki pa jima je skupnih še nekaj manjših porodnih krčev, medtem ko navigacijska naprava deluje hitro in zanesljivo. Alhambra je tipični predstavnik štirikolesnika iz koncerna Volkswagen. Na prvi pogled nič posebnega, a lastnik ostane brez pripomb. Vse je zasnovano logično in klasično, tako da je večini potencialnih kupcev delovno okolje blizu.

Različnost se nadaljuje tudi v konceptu dostopa do sedežev v drugi in tretji vrsti. Espace premore klasično odpiranje vrat, prtljažnim streže tudi elektrika, zadnjih pet sedežev pa je mogoče podreti s pritiskom na stikalo. Pri alhambri so vrata drsna, odpiramo in zapiramo jih z daljinskim upravljalnikom, prtljažnim vratom pa prav tako streže elektrika (skupno doplačilo 1028 evrov).

Precej bliže sta si z motorno konjenico. Po žilah se obema pretaka črna kri, espace stavi na 1,6-litrsko pljučno prostornino in 160 konjičkov, alhambra na 2-litrsko in 150 konjičkov, moč se na prednji kolesi prenaša prek 6-stopenjskega samodejnega menjalnika. Razlike, ko je govor o zmogljivostih, so minimalne (202:198 km/h in 9,7:10,3 s pospeška do stotice, oboje v korist renaulta), tudi povprečna poraba goriva je podobna (6,8:7,1 litra), ima pa španka zavoljo prostornejše posode za gorivo (58:70 l) temu primerno večji doseg z enim polnjenjem (850:985 km).

Naj vas cena testnežev ne zavede – čeprav je na prvi pogled razlika deset tisočakov (espace 41.990, alhambra 31.755 evrov), se ta ob izenačevanju opreme zmanjša, saj vas samo usnje in ogrevani sedeži pri španki na primer stanejo dobrih 2600 evrov, določena oprema, kot je na primer pametni tempomat, pa pri alhambri sploh ni na voljo. Končna razsodba pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si