Rekordi so bili od nekdaj nekaj, kar je ljudi privlačilo. Hitrost tudi, saj človek vedno stremi k višjemu, hitrejšemu, močnejšemu. In odkar tehnika to dovoljuje, poskuša potovati po obličju Zemlje vedno hitreje. Poskusov je bilo nešteto, uspelo je le redkim, projekt Bloodhound SSC pa si je zadal novo nalogo: potovati hitreje kot 1000 milj na uro. Ali z drugimi besedami 1609 kilometrov na uro. Je to dosegljivo?

Člani ekipe v en glas zatrjujejo, da pri tem projektu sploh ne bi sodelovali, če ne bi mislili, da je. Kot recimo Tony Parraman, ki se ne ukvarja s tehniko, temveč išče denar, ki bi inženirjem omogočal delovanje, trenutno, ker je projekt v precej sklepni fazi, pa skrbi za več kot 320 sponzorjev. »Sicer deluje pri uresničitvi te ideje vsega skupaj 106 ljudi, v določenih obdobjih več, v določenih spet nekaj manj, jedro razvoja pa tvori 80 strokovnjakov z različnih področij, od raketnih inženirjev do zdravnikov, biomehanikov… Združujemo ljudi z najrazličnejših področij, ker je to projekt, pri katerem se sproti odpirajo nova poglavja,« pa je o projektu povedala Jenna Gaff, projektna inženirka.

Do končne hitrosti 42 sekund

Projekt Bloodhound SSC se je začel že leta 2008, ko sta moči združila Richard Noble in Andy Green, oba sta si namreč od leta 1983 izmenično lastila rekord najhitrejše vožnje na kolesih. Richard Noble je inženir, pustolovec in nekdanji trgovec z umetniškimi slikami, ki je leta 1983 v puščavi v Nevadi postavil rekord s 1019 km/h z vozilom thrust2. Nato se mu je pridružil Andy Green, vojaški pilot pri RAF, ko sta vodila projekt Thrust SSC. Green je s tem vozilom leta 1997 dosegel 1228 km/h in tako postal prvi človek, ki je pri vožnji na kolesih prebil zvočni zid. In Green bo tudi voznik bloodhounda SSC.

A pri bloodhoundu SSC ne gre le za denar, ampak tudi za najsodobnejšo tehniko. Na prvi pogled to ni avtomobil, pa čeprav ima kolesa. Za doseganje želenih hitrosti tudi ne more in ne sme biti klasičen avtomobil, ampak je v resnici pogonska enota na kolesih. Avtomobil, če mu torej lahko tako rečemo, poganjata namreč kar dva motorja: Rolls-Royceov reaktivni motor eurojet EJ200, ki je nastal v osnovi sredi osemdesetih let in je namenjen pogonu lovskega letala eufrofighter typhoon, ter Nammova hibridna raketna enota. V vozilu je pravzaprav nameščen še en motor, in sicer »mali« Jaguarjev klasični bencinski V8, ki pa služi kot neke vrste črpalka za raketni motor. Po načrtih konstruktorjev bo reaktivni motor poskrbel za prvi del vožnje, in sicer bo vozilo pospešil do 480 km/h, takrat pa bo pogon prevzel Nammov raketni motor, ki bo vozilo nato pospeševal do 1609 km/h. »Do želene hitrosti bo vozilo pospeševalo 42 sekund, voznik pa bo pri tem izpostavljen pospešku 2,5 g, torej bo dvainpolkrat težji. Še večji negativni pospešek, 3 g, pa bo nanj deloval, ko bo zaviral, pri 1300 km/h bo sprožil zračne zavore, pri 400 km/h pa bo začel uporabljati kolutne zavore na kolesih,« je povedal Charan Naidoo, zdravnik pri projektu.

Tehta slabih 6,5 tone

Že kolesa tega vozila so svojevrstno čudo tehnike. Bloodhound ima, kot se za avtomobil spodobi, štiri, v premeru merijo 91 centimetrov, med vožnjo pa se bodo vrtela z 10.200 vrtljaji. Izdelana so iz kovanega aluminija in morajo biti uravnotežena do popolnosti, saj bo na njih med vožnjo deloval rotacijski pospešek kar 50.000 g. Projekt Bloodhound je nekaj več kot le doseganje hitrosti. Je neke vrste priložnost za učenje, saj vodje iščejo in izobražujejo strokovnjake z vsega sveta, najraje pa jih iščejo že po šolah in fakultetah. V slogu »pridite, pokažite, kaj znate, se naučite in to potem uporabite v praksi na svojih področjih«. Bloodhound je torej neke vrste učni projekt, kako premikati meje mogočega. »Imeli smo nekaj strokovnjakov, ki so bili specializirani za črpalke. Te morajo pri našem vozilu delovati v ekstremnih razmerah in delovati morajo zanesljivo. Eden od njih je nato zapustil ta projekt in zdaj razvija novo, zelo učinkovito črpalko za človeško srce,« pravi sistemski inženir Joe Holdsworth.

Bloodhound SSC je sicer vozilo, ki meri v dolžino slabih 13 metrov, v širino 2,5 in v višino 3 metre. Teža vozila znaša slabih 6,5 tone, nastaja pa v Bristolu v Veliki Britaniji. Prve prave testne vožnje bodo opravili v začetku prihodnjega leta, takrat bodo vozilo pognali po načrtih »le« do 320 km/h, testiranja pa bodo nadaljevali na planjavi Hakskeen v severozahodnem delu Južnoafriške republike. Sprva so ta predel zavrgli kot možno lokacijo, ker je čez planjavo vodila stara cesta, a odkar so zgradili tam novo obvozno cesto, so se v vodstvu projekta odločili, da bodo ustrezno pripravili planjavo in uredili 19 kilometrov dolgo in 3,2 kilometra široko stezo, po kateri bodo bloodhounda pognali v lov za rekordom.