Dva izmed zadnjih primerkov, ki dokazujeta zapisano, sta tudi dizelski ford focus ST in hibridni volkswagen golf GTE. Oba sta precejšnja novost na naših cestah in čeprav sta si po eni strani blizu, saj ju združuje karoserijska podobnost in športna naravnanost, sta po drugi precej narazen. Kako tudi ne bi bila, ko pa za pogon prvega skrbi v zadnjem času demoniziran dizel, za pogon drugega pa okolju prijazna kombinacija elektrike in bencina. Pri čemer je GTE celo predstavnik priklopnih hibridov in je v teoriji do 50 kilometrov dolge razdalje zmožen prevoziti samo na elektriko. V praksi nam je sicer z njeno pomočjo uspelo prevoziti dobrih 35 kilometrov (najvišja hitrost v tem načinu znaša 130 km/h), kar pa je še vedno lepa številka, ki ob rednem polnjenju na primer zadostuje za vsakodnevne krajše vožnje. Zagotovo zelo priročno, toda oznaka GT naj bi pri golfu vendarle označevala športen, hiter, poskočen avto, četudi ima zraven priponko E. No, brez skrbi, vse to GTE, podobno kot GTI ali GTD tudi je, le da na malce drugačen, prilagojen način. To pa zaradi tega, ker lahko popolno sistemsko moč 1,4-litrskega turbobencinskega motorja in elektromotorja, ki znaša 204 konje (150 kilovatov), izkušamo toliko časa, dokler so baterije primerno polne. Ko s pritiskom na gumb izberemo način vožnje GTE, je ta golf torej pravi stroj, ki predvsem z mesta pospeši in voznika na sedež prilepi še odločneje kot omenjena brata iz družine GT, do hitrosti 100 kilometrov na uro pa avto ob asistenci 6-stopenjskega samodejnega menjalnika DSG pospeši v 7,6 sekunde. Ko so baterije, ki se lahko polnijo tako s pomočjo kabla kot z zbiranjem energije med vožnjo, prazne, pa je to, če zanemarimo GT-jevsko podobo zunanjosti in notranjosti, običajen, a še vedno hiter in zabaven 1,4-litrski turbobencinski golf s 150 KM (110 kW). Se pravi, da si ta golf svoj legendarni naziv GT med vožnjo zasluži, a v omejenem času.

Te težave, če ji seveda tako lahko rečemo, focus ST ne pozna. Pri njegovem 2-litrskem turbodizelskem motorju je 185 konjev (136 kW), ki zgledno sodelujejo z odzivnim in tekoče pretikajočim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, na voljo vsak trenutek, brez omejitev. Tudi videz avtomobila da, za razliko od zadržanega golfa, nemudoma vedeti, da gre za bolj »strupeno« različico, pri čemer k vsemu skupaj dodatno pripomore izstopajoča, skorajda kričeča oranžna barva. Bolj športno je, s školjkastimi sedeži na čelu, naravnana tudi notranjost, pa tudi podvozje ne pušča dvomov, komu je namenjen ta avto. Na urejenih cestah boste zato z njim resnično uživali, tako med vožnjo med ovinki kot med odzivnim pospeševanjem (8,1 sekunde do 100 km/h), kjer se pojavijo luknje in druge nepravilnosti, pa si bo marsikdo zaželel, da bi bilo vse skupaj nastavljeno udobneje. Kot je na primer pri golfu GTE, pa čeprav je po drugi strani res tudi, da kdor kupi ST, športno trdoto tudi pričakuje. Mimogrede, športna je tudi končna hitrost obeh, ki tako pri enem kot pri drugem znaša 217 km/h, precej bližje od pričakovanj pa sta si avtomobila tudi pri porabi. Focus nam je tako v povprečju porabil 6,8 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov, GTE pa 6,2 bencinskega. Pri čemer je pri slednjem na mestu razlaga, da je lahko poraba na omenjeni razdalji tudi občutno nižja, ko na primer maksimalno izkoristimo električni pogon. A ko smo se z golfom GTE vozili nekaj sto kilometrov v kosu, se je na potovalnem računalniku izpisala zapisana številka.

Kar se tiče uporabnosti obeh vozil, na primer v družinske namene, je ta v primerjavi z običajnimi različicami focusa ali golfa malce okrnjena. Pri 4,36 metra dolgem fordu zaradi tega, ker zna biti vsakdanja vožnja za potnike napornejša in manj udobna, pri 4,27 metra dolgem golfu pa zaradi manjšega prtljažnika, ki gre na račun baterij. Namesto klasičnih golfovih 380 litrov tako GTE v osnovi pogoltne 272 litrov, medtem ko pri focusu ST prostornina znaša 363 litrov. Skratka v obeh primerih voznik dobi veliko avtomobila, dobro sta oba tudi opremljena, športnost, na katero stavita, pa je pri focusu zastopana v večji meri z manj kompromisi, medtem ko jo pri GTE lahko okusimo v časovno omejeni meri, a zato slednji ponuja tudi njeno čisto nasprotje. Zaradi tega, ker je ta tehnologija šele dobro »zakorakala« na ceste, pa je precejšnja razlika tudi v ceni: ford focus ST stane 27.590 evrov, volkswagen golf GTE pa 38.374 evrov. Pri čemer tudi popusti ne naredijo razlike: pri fordu ponujajo stalnega (3600 evrov), pri golfu GTE pa ste upravičeni do subvencije Eko sklada za priklopne hibride (3500 evrov).

Več fotografij na www.dnevnik.si