Se pa počasi začenja sezona objav devetmesečnih rezultatov – med prvimi so kratke podatke objavili v Luki Koper, kjer so prihodke povečali za 13 odstotkov glede na lansko leto, prav tako pa je podobno zrasel tudi ladijski pretovor v tonah oziroma kosih. Objavili so tudi pomembno informacijo o sodelovanju z nemškim Daimlerjem. Poleti so namreč podpisali pogodbo o sodelovanju s proizvajalcem prestižnih avtomobilov Mercedes Benz, na podlagi katere bo nemški proizvajalec vozil izvažal na Daljni vzhod več kot sto tisoč avtomobilov na leto. Tako se bo Luki Koper s tem poslom za dvajset odstotkov povečal letni pretovor vozil, kar bo nedvomno pozitivno vplivalo na višino prihodkov.
Tudi Pivovarna Laško bo kmalu pod streho
V začetku oktobra je Podravka končno postala lastnica nekaj več kot 50-odstotnega deleža v družbi Žito in nekaj dni kasneje je z njihove strani prišla tudi prevzemna namera. V praksi to pomeni, da sledi prevzemna ponudba, ki bo objavljena najkasneje v prvih dneh novembra. Včeraj pa je »pohitel« tudi Heineken, ki je pred nekaj dnevi tudi uradno postal lastnik nekaj več kot 53-odstotnega deleža v Pivovarni Laško. Agencija za varstvo konkurence je namreč izdala soglasje za koncentracijo oziroma prevzem Pivovarne Laško. Sama odločba ne vsebuje »radikalnih« omejitev – gre samo za omejitve pri uporabi hladilnih omar v gostinskih obratih v Sloveniji. Tako je Heineken tudi že objavil prevzemno namero, prevzemna ponudba bo objavljena najkasneje v 30 dneh. Dodatno se lahko smeji laščanom tudi zato, ker so iz holdinga z več kot 300 milijoni evrov dolga postali praktično nezadolženo podjetje – če spregledamo zadolženost do svojega matičnega podjetja Heinekena. Heineken je namreč poplačal še vse dolgove Pivovarne Laško do bank – odplačal oziroma posodil je Laškemu več kot 141 milijonov evrov, s čimer so lahko poplačali pretekle dolgove. Dodatno bo Heineken nakazal še 44 milijonov evrov, ki jih bo Laško uporabilo za poplačilo dolgov svoje hčerinske družbe, Pivovarne Union. Glede na dejstvo, da je Heineken nase še dodatno prevzel za skoraj 200 milijonov evrov dolga, lahko pričakujemo zategovanje pasu in črpanje večine prostega denarnega toka v smeri Nizozemske.
