Glavni razlog za neuspešnost političnih videooglasov je, da so praviloma igrivi zgolj na papirju, njihova izvedba pa je še naprej ostala toga in povsem izumetničena. V hujših primerih so oglasi delovali celo pokroviteljsko, ponižujoče in žaljivo. Zaradi dolge tradicije takšnih spodrsljajev v regiji ne more biti presenečenje, da se je v podobno past ujel tudi nekdanji predsednik Hrvaške Ivo Josipović.

Ta je pred prihajajočimi hrvaškimi državnozborskimi volitvami objavil dva TV-oglasa za novo stranko Naprijed Hrvatska (Naprej, Hrvaška). V prvem oglasu Josipović z ekipo s pomočjo tolkal poskuša izvesti (domnevamo) slabo imitacijo slovenske glasbene zasedbe Perpetuum Jazzile in njihove interpretacije Totove pesmi Africa.

Če igranje na palčke in kamne ter opozarjanje, da Josipovićeva stranka Hrvaški prinaša deževne dni, ni dovolj zmedeno sporočilo volilcem, so se v drugo odločili stvar še nadgraditi s kakofonijo ljudi, ki se pogovarjajo drug čez drugega. To naj bi izražalo odgovornost pripadnikov stranke, ki jo uspešna Hrvaška potrebuje. Seveda pa tudi tokrat ni umanjkal Josipovičev udarec na palčke.

Brez cvetk ni šlo niti v Sloveniji

Kot smo opozorili že na začetku, nekdanji hrvaški predsednik ni edini, ki je udaril mimo z videooglasom. Tudi v Sloveniji smo v zadnjih letih dobili številne presežke v negativnem smislu. Verjetno je največ slabih odzivov sprožil »viralni video« o pokojninski reformi z Urško Čepin. Vladnemu oglasu iz časa Pahorjevega mandata so med drugim očitali, da se norčuje iz volilcev in njihovih razlogov za nasprotovanje predlaganim reformam.

Da je včasih manj lahko več, so se pred začetkom košarkarskega evropskega prvenstva v Sloveniji naučili tudi pri NSi. Takrat so namreč objavili video o navdušenju predsednice stranke Ljudmile Novak in vodje poslanske skupine Mateja Tonina nad košarko. Kljub optimističnemu pristopu je tudi ta video izpadel precej posiljen in nenaraven.

Čeprav je Toninov »hej!« pri mnogih že sprožil neprijetni refleks sramu iz druge roke, se ta skrije pred predvolilnim oglasom Državljanske liste z zadnjih državnozborskih volitev. Neroden oglas, ki traja več kot tri minute in pol in v katerem člani stranke rapajo svojo predanost skrbi za Slovenijo, bi na podlagi javnomnenjskih kazalcev pred volitvami in končnem rezultatu lahko dojeli tudi kot krik na pomoč in labodji spev stranke hkrati.