Visok odstotek izvoza, rast prihodkov in zaposlovanja še posebej v letošnjem letu so skupne značilnosti šestih finalistov, ki se bodo kot regijske gazele v sredo, 21. oktobra, na prireditvi Slovenska gazela 2015 potegovali za zlato, srebrno in bronasto gazelo. Uspešno poslovanje v preteklih petih letih, torej med letoma 2009 in 2014, kot je bilo opazovano obdobje za podjetja v izboru Gazela 2015, jih je pripeljalo med najboljša najhitreje rastoča podjetja letošnjega leta, znano pa je tudi že, kako bodo zaključili letošnje leto in kakšne ambicije po rasti imajo.

Gazela osrednje Slovenije je RLS merilna tehnika. Podjetje, specializirano za izdelavo rotacijskih in linearnih senzorjev pomika in zasuka, je pravi zagon dobilo leta 2000 z združitvijo s podjetjem Renishaw, ki je 50-odstotni lastnik RLS. Nedavni pogovori z Universal robots, njihovim drugim največjim kupcem, kažejo, da je pred RLS obdobje še bolj dinamične rasti. »Napredujemo zanesljivo, s preudarnimi koraki in v partnerstvu, kot smo ga s podjetjem gradili pred 15 leti, omejitve za rast za zdaj ni videti. Šport ima omejitve, posel pa očitno ne,« komentira direktor Janez Novak, ki meni, da bo leta 2020 RLS več kot dvakrat večji.

Infotehna Skupina, gazela dolenjsko-posavske regije, je po lanski pomladi stopila v novo razvojno obdobje. Maja 2014 je namreč s prodajo 75-odstotnega lastniškega deleža postala del mednarodne skupine euroscript International.

»Trenutno sodelujemo v kar nekaj natečajih velikih farmacevtskih podjetij. Oddali smo ponudbe in čakamo na rezultate, nekateri bodo znani v kratkem, drugi šele v letu 2016. Želimo si biti uspešni in prodreti v čim več teh velikih podjetij,« pojasnjuje Elvis Paćelat, direktor. »Cilje postavljamo sami, lastniki pričakujejo predvsem rast tržnega deleža, prihodkov in dobičkonosnost. Ob zaključku leta načrtujemo skupne prihodke v višini najmanj 6,7 milijona evrov, zaposlenih nas bo 64, skupaj z zunanjimi sodelavci pa nas bo krepko čez 70.« Sredi decembra bo podjetje spremenilo ime, celotna skupina pa bo dobila novo podobo.

Gazela savinjsko-zasavske regije je postalo družinsko podjetje Plastika Skaza, ki je lani že prejelo zlato gazelo. Podjetje od začetka leta, ko so v strategiji objavili, da postajajo multinacionalka Skaza Group, vodi izvršna direktorica Laura Rednak. Podjetje si je že zastavilo razvojno strategijo za obdobje 2020–2025. Okrepili so menedžersko ekipo, odpirajo proizvodnjo v Srbiji, od koder bodo nagovarjali ruski trg, odpreti želijo inkubator za dizajn in razvoj, ki naj bi povezoval mlade inovatorje ter šole iz Evrope.

Skoraj 30-odstotno rast prihodkov v letošnjem letu in podobno dinamiko tudi prihodnje leto pričakuje Jernej Pavlin, direktor podjetja ORO MET, gazele primorsko-notranjske regije. »Naša rast ni plod sklenjenih pogodb pred letom ali dvema, pač pa je plod tekočih dogovorov, ki so posledica našega dobrega dela na trgu. Tudi zato je napovedovanje za naprej težje, a ker trdo delamo na trgu, da si zgradimo zaupanje pri kupcih in da imamo z njimi dolgoročne odnose, lahko računamo na uspešno poslovanje tudi v prihodnje.«

Dravsko-pomurska gazela je Florjančič tisk, prav tako družinsko podjetje, katerega vodenje počasi prevzema druga generacija. Podjetje deluje na področju tiskarstva, ki je pred leti doživelo velike preizkušnje in le najbolj prilagodljivi so preživeli. »Rastemo sicer dinamično, a hkrati preudarno in ne prehitro, še zlasti pri številu zaposlenih. Vse sodelavce in njihove družine dobro poznam, vzamemo si čas za pogovor, skupaj praznujemo rojstne dneve. Pomagamo jim, če imajo težave. Naše podjetje je varno podjetje, dolgoročno varno. Nasledila me bosta sinova, ki bosta podjetje odgovorno vodila. Tudi če jutri odidem, sodelavcem ni treba skrbeti za zaposlitev. Imeli jo bodo tudi čez deset in več let. Družinska podjetja smo odgovorna, sodelavci in mi pa dihamo za podjetje in drug za drugega,« poudarja direktor Ivan Florjančič.

Gorenjski finalist pa je šenčursko podjetje Euro Plus, krovno podjetje mednarodne skupine NiceLabel s podružnicami v Nemčiji, Ameriki in Kitajski. Podjetje je povratnik iz leta 2005, ko je bil srebrna gazela. Strokovnjaki za označevanje izdelkov doma naredijo za manj kot dva odstotka poslov. »Podjetje je lahko vsaj še trikrat večje. Najprej po prometu, in to prej kot v petih letih. Zaposlovanje bo tudi sledilo, a s počasnejšim tempom,« napoveduje Matej Košmrlj, izvršni direktor, ki napoveduje, da bo tudi ime Euro Plus izzvenelo in da bo zamenjal NiceLabel.